مهندس رضا رحیمی گفت: عملکرد بانک ها در زمینه پرداخت تسهیلات توسط مدیریت ارشد استان با دقت در حال بررسی است و به زودی گزارش مفصل آن به معاون اجرایی رئیس جمهور ارایه می شود.
کد خبر: ۳۸۲۵۹۳
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۴ 22 February 2017

به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری کرمانشاه؛ نشست کارگروه اشتغال استان به ریاست معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه و با حضور مدیران اقتصادی و مدیران بانک های استان در استانداری کرمانشاه برگزار شد.

مهندس رضا رحیمی در این نشست اظهار داشت: خوشبختانه تسهیلات و بخشودگی ها مناسبی در قالب قانون بودجه و یا مصوبات مجلس شورای برای حمایت از تولیدکنندگان و توانمندسازی اقشار ضعیف و آسیب پذیر اختصاص یافته است.

معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری افزود: استان کرمانشاه با توجه به برخورداری از یک نرخ بیکاری بالا سخت نیازمند استفاده بهینه از این تسهیلات و بخشودگی های بانکی است و مدیریت ارشد استان با برگزاری نشست های متعدد با مدیران بانک های عامل با جدیت به دنبال تسهیل در روند اعطای این تسهیلات است.

وی تسهیلات ساخت مسکن روستایی را گامی مهم در راستای توسعه پایدار روستاها دانست و گفت:  بسیاری از خانه های روستایی فاقد استحکام لازم هستند و با یک زلزله کوچک ممکن است دچار آسیب شوند. دولت تدبیر و امید در راستای حمایت از روستاییان تسهیلاتی به منظور ساخت مسکن مقاوم و استاندارد در اختیار آن ها قرار داده است.

این مدیر ارشد اقتصادی استان با تاکید بر لزوم تسریع در روند پرداخت این تسهیلات توسط بانک ها اظهار داشت: با پرداخت این تسهیلات شاهد رونق ساخت و ساز و ایجاد اشتغال برای بخشی از جوانان جویای کار کرمانشاهی و کاهش نرخ بیکاری خواهیم بود.

مهندس رضا رحیمی افزود: همچنین فراهم آمدن یک مسکن مناسب روستایی موجب کاهش مهاجرت ها از روستا به شهر می شود.

در بخش دیگری از این نشست موضوع عملکرد بانک ها در زمینه پرداخت تسهیلات در قالب تبصره 26 قانون بودجه سال 95  مربوط به جامعه هدف بهزیستی و کمیته امام (ره) مورد بحث و بررسی کارشناسی قرار گرفت.

معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه در این زمینه اظهار داشت: اعتبارات تبصره 26 قانون بودجه سال جاری با هدف ایجاد اشتغال و توانمندسازی مددجویان بهزیستی و کمیته امداد تخصیص یافته است و با تمام توان به دنبال جذب حداکثری این تسهیلات هستیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار