کد خبر: ۳۸۲۷۳۲
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۸ 22 February 2017
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان وبلوچستان گفت: زاهدان شهری نو تاسیس است که شاید نسبت به کلان شهرهای دیگر اثار تاریخی قابل مقایسه نداشته باشد اما برنامه ریزی هابرای تبدیل این شهرستان به عنوان شهر موزه ها در حال انجام است.

گزارش ایسنا_منطقه سیستان و بلوچستان، مشتاق گوهری صبح امروز در نشست شورای راهبردی گردشگری سیستان وبلوچستان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد اظهار کرد: به منظور توسعه گردشگری با محوریت معرفی استان سیستان و بلوچستان،نمایشگاه ها و جشنواره های خاص توسط دستگاه های مختلف سطح استان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه همایش و رویدادهایی که سال آینده در استان برگزار خواهد شد قرار است توسط دستگاه ها اعلام شود تصریح کرد:  این رویدادها در تقویم استان سیستان وبلوچستان گنجانده خواهد شد.

گوهری، شناسایی شخصیت های فاخر برای حضور در جشنواره های ملی و بین‌المللی به عنوان سفیران فرهنگی استان سیستان و بلوچستان را یکی از دیگر از اقدامات پیش روی میراث فرهنگی و گردشگری استان برشمرد و ادامه داد: شخصیت های فرهنگی و چهره هایی که می‌توان روی آن ها برنامه ریزی فرهنگی دراز مدت کرد قرار شد با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی و در رودیدادهای ملی معرفی شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان وبلوچستان با اشاره بر اینکه زاهدان شهری که نو تاسیس است و نسبت به کلان شهرهای دیگر اثار تاریخی قابل مقایسه ندارد افزود: برنامه ریزی هابرای تبدیل این شهرستان به عنوان شهر موزه ها در حال انجام است.

وی افزود: زاهدان باید به عنوان شهر موزه ها در کشور شهرت پیدا کند که در حال حاضر ۱۳موزه در سیستان وبلوچستان با مشارکت ادارات مختلف در حال راه اندازی است.

وی با اشاره بر اینکه سیستان وبلوچستان، ظرفیت ویژه ای در کشف روستاهای عشایری دارد عنوان کرد: باید در مورد دهکده های عشایری با توجه به این ظرفیت برنامه ویژه تدوین شود.

گوهری ادامه داد: گردشگری عشایری در دنیا و کشور باب است که در این استان نیز پیش بینی ۲دهکده گردشگری عشایری انجام شده است.

گوهری از برگزاری نوروزگاه ها در تمامی شهرهای استان خبر داد و خاطرنشان کرد: سال گذشته دو استان سیستان وبلوچستان در زمینه برگزاری نوروزگاه ها برتر شناخته شدند که قرار است نوروزگاه ها امسال در تمامی شهرهای استان برگزار شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان وبلوچستان ادامه داد: در این استان مفاهیم نوروز، نوروز خوانی و نوروزگاه ها سابقه طولانی دارد که در سیستان در منطقه کوه خواجه و در بلوچستان در تفتان برنامه ریزی برای برگزاری جشن بین المللی نوروز در برنامه قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار