رئیس کمیته پارلمانی گفت: در کمیته پارلمانی از پیشنهاد نبیه بری رئیس پارلمان لبنان برای اقدام متقابل در برابر انتقال سفارتخانه ها از تل آویو به قدس استقبال شد.
کد خبر: ۳۸۲۸۶۷
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰ 23 February 2017
 علاءالدین بروجردی، رئیس کمیته پارلمانی در ششمین کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه مردم فلسطین که دومین روز آن امروز (چهارشنبه 4 اسفندماه) در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد اظهار داشت: نمایندگان حضور فعالی در این کمیته داشتند و به تشریح سیاست های کشورهای خود و نقش پارلمان ها در موضوع فلسطین پرداختند.

رئیس کمیته پارلمانی با بیان اینکه مقرر شد تا در جهت هرگونه قطع همکاری اقدامات لازم را انجام دهند بیان کرد: در این کمیته دستگیری و زندانی کردن فلسطینی ها توسط رژیم صهیونیستی را محکوم  کردند.

وی افزود: کمیته درخواست کرد که موضوع فلسطین در اولویت پارلمان های کشورهای حاضر قرار گیرد همچنین این کمیته استمرار رژیم صهیونیستی در یهودی سازی قدس واز بین بردن هویت آن را محکوم کرد.

بروجردی گفت: کمیته از پارلمان های عربی و اسلامی درخواست کرد که کالاهای تولیدی رژیم صهیونیستی را تحریم کند و جبهه متحدی را در این زمینه ایجاد کند.

رئیس کمیته پارلمانی  با اشاره به پیشنهاد نبیه برّی بیان کرد: در صورت انتقال سفارتخانه ها از تل آویو به قدس کشورهای حاضر در این کمیته توافق کردند تا سفارتخانه های خود را در واشنگتن تعطیل کنند.

وی ادامه داد: کمیته از پارلمان های منطقه ای و بین المللی خواستار شد کمیته  ویژه فلسطین را در پارلمان های خود تشکیل دهند و قوانین لازم در خصوص فلسطین را وضع نمایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار