رئیس دانشگاه لرستان با اشاره به فعالیت تشکل های اسلامی جریان های اصولگرا و اصلاح طلب در این دانشگاه گفت: معتقد به دانشگاه پویا و با نشاط هستم.
کد خبر: ۳۸۲۸۸۱
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰ 23 February 2017
 خسرو عزیزی رئیس دانشگاه لرستان در سخنانی با اشاره به تعداد دانشجویان و اعضای هیئت علمی دانشگاه لرستان اظهار داشت: در حال حاضر حدود ۹ هزار و ۳۰۰ دانشجو در این دانشگاه در حال تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه از این تعدداد ۸۶۳ نفر در مقطع دکتری تخصصی در حال تحصیل هستند گفت: همچنین هزار و ۷۰۰ نفر در مقطع کارشناسی ارشد و مابقی نیز دانشجویان کارشناسی هستند.

تعداد استادان دانشگاه لرستان دو برابر شد

رئیس دانشگاه لرستان با بیان اینکه این دانشگاه حدود ۲۷۰ عضو هیئت علمی دارد بیان داشت: از این تعداد ۳۰ نفر مربی، ۱۶۴ نفر استادیار، ۶۲ نفر دانشیار و ۱۴ نفر نیز استاد هستند.

عزیزی با بیان اینکه خوشبختانه در دولت تدبیر و امید آمار استاد تمام های دانشگاه لرستان دوبرابر شده است گفت: همچنین تعداد دانشیاران دانشگاه لرستان در سال ۹۲ حدود ۲۲ نفر بوده که هم اکنون به ۶۲ نفر افزایش پیدا کرده اند.

وی با تاکید بر اینکه آمار اعضای هیئت علمی یکی از شاخص ها و معیارهای رتبه بندی دانشگاهها در کشور است که جای امیدواری دارد گفت: هم اکنون این دانشگاه با ۲۷۰ عضو هیئت علمی در اختیار حوزه علم استان است.

رئیس دانشگاه لرستان در ادامه سخنان خود با اشاره به برنامه ها و اقدامات این دانشگاه در حوزه کارآفرینی تصریح کرد: سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری و مقام عالی وزارت علوم حرمت به سمت دانشگاههای نسل سوم، کارآفرین و مهارت آفرین است.

حرکت دانشگاه لرستان به سمت پژوهش های تقاضا محور

عزیزی با بیان اینکه برای اینکه یک دانشگاه به این سمت حرکت کند مولفه های لازم باید در آن فراهم شود بیان داشت: در این راستا رونق آزمایشگاههای مرکزی در دانشگاه لرستان در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه دانشگاه لرستان یک آزمایشگاه مرکزی شماره یک داشته است گفت: این آزمایشگاه پیش از این تجهیز نبود که خوشبختانه با صرف سه تا چهار میلیارد تومان اقدام به تجهیز آن کردیم.

رئیس دانشگاه لرستان با بیان اینکه همچنین آزمایشگاه مرکزی شماره دو در دانشکده کشاورزی استان نیز راه اندازی شده است افزود: این اقدام در راستای این بوده که دانشجویان و اعضای هیئت علمی کارهای تحقیقاتی را در این آزمایشگاهها انجام دهند.

عزیزی با بیان اینکه تجهیز و راه اندازی این آزمایشگاهها در این راستا بوده اعضای هیئت علمی و دانشجویان پژوهش های تقاضا محور را انجام دهند و مشکلاتی را از استان حل کنند گفت: پیش از این یکی از ضعف های دانشگاه لرستان نداشتن شرکت های دانش بنیان بود که خوشبختانه ایجاد مرکز رشد واحدهای فناور به عنوان یک زیر ساخت ایجاد شده و  بودجه پژوهشی دانشگاه لرستان در سال ۹۳ حدود سه درصد بودجه هزینه ای این دانشگاه بود که در حال حاضر این عدد به ۱۱ درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه بودجه هزینه ای دانشگاه لرستان طی امسال ۶۰ میلیارد تومان بوده است گفت: از این میزان بیش از شش میلیارد تومان باید صرف پژوهش شود.

برنامه راهبردی دانشگاه مصوب شد

رئیس دانشگاه لرستان همچنین با اشاره به هدایت پایان نامه های دانشجویی به سمت پایان نامه های تقاضا محور عنوان کرد: با این اقدام ایده ها تبدیل به فناوری می شوند.

عزیزی همچنین به زیرساخت های پهنای باند اینترنت دانشگاه لرستان اشاره کرد و گفت: پیش از این پهنای باند اینترنت دانشگاه ۳۴ مگابایت بوده که امروز به ۱۵۰ مگابایت رسیده است.

وی با اشاره به راه اندازی و تجهیز کتابخانه مرکزی دانشگاه لرستان بیان داشت: در جذب هیئت علمی در دانشگاه لرستان تاسیس کنندگان شرکت های دانش بنیان در اولویت هستند.

رئیس دانشگاه لرستان در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه پیش از این دانشگاه لرستان برنامه راهبردی نداشت گفت: در این راستا برنامه راهبردی ۱۴۰۴ دانشگاه را مصوب کردیم که در قالب آن ماموریت گرا بودن دانشگاه در دستور کار قرار خواهد گرفت.

عزیزی با بیان اینکه ماموریت های دانشگاه لرستان در راستای برنامه آمایش استان و منطقه تدوین شده است عنوان کرد: همچنین سند علم و فناوری استان نیز از سوی دانشگاه لرستان با کمک استانداری تهیه شد.

وی با تاکید بر اینکه این سند خط سیر پژوهش و فناوری را مطابق با توانمندی ها و مزیت های استان مشخص می کند گفت: همچنین آئین نامه اعطای پایه تحصیلی اعضای هیئت علمی در دانشگاه را اصلاح کرده ایم.

مرکز تحقیقات بلوط ایجاد می شود

رئیس دانشگاه لرستان با بیان اینکه ما پیگیر راه اندازی مرکز تخصصی کشاورزی و منابع طبیعی در دانشگاه هستیم تصریح کرد: اگر در استان در حوزه گیاهان دارویی درست سرمایه گذاری شود لرستان می تواند قطب گیاهان دارویی کشور شود.

عزیزی با بیان اینکه اگر این مرکز تخصصی راه اندازی شود دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی دارای مهارت خواهند بود افزود: همچنین مرکز تحقیقات بلوط نیز با همکاری معاونت علمی رئیس جمهور، استانداری لرستان و همچنین محیط زیست به زودی در دانشگاه لرستان راه اندازی می شود.

وی با بیان اینکه راه اندازی این مرکز در کاهش اثرات ریزگردها می تواند اثر گذار باشد گفت: مقدمات اولیه برای راه اندازی مرکز تحقیقات بلوط در دانشگاه لرستان صورت گرفته است.

رئیس دانشگاه لرستان با بیان اینکه پیشرفته ترین تجهیزات آزمایشگاهی در حال حاضر در دانشگاه لرستان وجود دارد یادآور شد: بخش خصوصی و همچنین کارخانجات سطح استان نیز می توانند از این آزمایشگاهها برای انجام کارهای تحقیقاتی خود استفاده کنند.

فعالیت انجمن های اصولگرا و اصلاح طلب در دانشگاه

عزیزی همچنین با اشاره به شناسایی محورهای پژوهشی توسط دانشگاه لرستان بیان داشت: دانشگاه لرستان این آمادگی را دارد که در قالب پایان نامه های دکتری اولویت های پروژهشی استان را اجرایی کند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به فعالیت های فرهنگی در دانشگاه لرستان گفت: ما معتقدیم که دانشگاه باید فعال و با نشاط باشد و تشکل های دانشجویی و اسلامی آن فعال باشند و در حال حاضر تشکل های اسلامی جریان های سیاسی اصلاح طب و اصولگرا مورد تایید مقامات عالی کشور در این دانشگاه فعال هستند.

رئیس دانشگاه لرستان با اشاره به اقدامات حوزه صیانت از حجاب و عفاف، فعالیت انجمن های علمی، برگزاری کرسی های آزاد اندیشی، فعالیت نشریات علمی، سیاسی و ... در دانشگاه لرستان عنوان کرد: دانشگاه لرستان اولین کنگره شهدای دانشجو را برگزار کرد و در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت این کنگره در اردیبهشت ماه سال ۹۶ باز هم در دانشگاه لرستان برگزار می شود.

عزیزی با اشاره به برگزاری یادواره های شهدا در دانشگاه لرستان گفت: همچنین کرسی های آزاد اندیشی در حوزه های مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و ... در دانشگاه لرستان برگزار شده است.

وی با با اشاره به برنامه های فرهنگی و اجتماعی با همکاری نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه لرستان گفت: این برنامه ها به صورت مستمر در دانشگاه برگزار می شوند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار