معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری کرسی آزاد اندیشی با محوریت "جوان و آسیب‌های اجتماعی" در این استان خبر داد.
کد خبر: ۳۸۳۲۷۹
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۵ 23 February 2017
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری کرسی آزاد اندیشی با محوریت "جوان و آسیب‌های اجتماعی" در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، فتاح محمدی ظهر امروز در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: جوانان یک سرمایه بزرگ برای کشور هستند و در این سنین در دروان هویت بخشی و بحران هویت قرار دارند.

معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بدون شک نحوه برنامه‌ریزی و عملکرد مسئولان برای شکل‌گیری شخصیت جوانان و ایجاد نشاط و روحیه امید در بین آنها تاثیر مستقیم دارد.

وی خواستار تدوین یک برنامه یک ساله با رویکرد آسیب‌شناسی در حوزه جوانان شد و گفت: انتظار می‌رود مدیران دستگاه‌های متولی در نخستین نشست این ستاد در سال 96 برنامه‌های حوزه خود را برای اجرای این طرح ارائه دهند.

محمدی تصریح کرد: ایجاد زیرساخت‌های ورزشی، فرهنگی و تفریحی برای نسل جوان یک ضرورت است و باید از حداقل فضاهای ممکن در استان در این راستا بهره‌مند شد.

وی با بیان اینکه یک مسئله که جوانان با آن درگیر هستند مسئله تعلیم و تربیت است، اظهار داشت: خوشبختانه توسعه آموزش عالی از نظر کمیت در استان مطلوب است و امید است از نظر کیفیت نیز ارتقا یابد.

محمدی یکی از مشکلات اساسی جامعه جوان را بیکاری عنوان کرد و گفت: دولت سیاست‌های کلانی در این خصوص دارد ولی در صورتی که وظیفه دولت ایجاد فرصت شغلی است متاسفانه براساس فرهنگ نادرست مردم از دولت خواستار شغل هستند.

معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مسئله ازدواج یکی از راهکارهای کاهش آسیب اجتماعی و نیاز نسل جوان است که به دلایل مختلف فرهنگی و مشکلات اقتصادی سنازدواج بالا رفته که باید با فراهم ساختن شرایط ازدواج آسان در جامعه امید به آینده را در نسل جوان ایجاد کرد.

وی خواستار برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در مورد مسائل روز با حضور جوانان شد و افزود: در این کرسی‌ها از شخیت‌ها و افراد توانمند استفاده شود تا با حضور در جمع جوانان به دغدغه‌ها و پرسش‌های آنها با دید و نگاه علمی پاسخ دهند.

محمدی با اشاره به نبود خانه جوان در استان، تصریح کرد: انتظار می‌رود از ظرفیت مازاد دستگاه‌های اجرایی برای انجام فعالیت‌های جوانان استفاده مطلوب شود و این مکان‌ها در اختیار سازمان‌های مردم نهاد قرار گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار