بالاترین افتخار بانوان حجاب است. خداوند گنجینه وجودی این مخلوق را در ستر و حجاب از تیررس نگاه افراد هوس باز محفوظ داشته تا زن بتواند نقش ارشادی و القاء محبت خود به خانواده را انجام دهد.
کد خبر: ۳۸۳۳۰۰
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۲ 23 February 2017

به گزارش تابناک : رئیس شورای اسلامی شهر خوانسار در مراسم یادواره شهدا با محوریت مادران شهید که پیش از ظهر امروز در حسینیه شهدای خوانسار برگزار شد با اشاره به حضور ایثارگرانه و با صلابت زنان در دفاع مقدس اظهار کرد: بانوان با صلابتی که داشتند مردان و فرزندان خود را در راه استقامت و مبارزه با استکبار تجهیز می کردند و دلداری می دادند.

حجت الاسلام عباس سجادی با بیان این مطلب که تفاوت در احکام الهی پیرامون زنان و مردان به دلیل تفاوت در شاکله وجودی این دو جنس نسبت به یکدیگر است گفت: خداوند بر اساس تفاوت شاکله وجودی زنان و مردان نسبت به یکدیگر از آنها خواسته هایی دارد و بر عهده شان وظایفی قرار داده است و اگر در مسائلی مانند دیه و ارث تفاوتی وجود دارد به دلیل تفاوت وظایف و مسئولیت ها است.

وی افزود: وجود بانوان سرشار از عواطف انسانی است و خداوند در خانواده بار سنگینی را به دوش آنها قرار داده است تا در تربیت نسل ها همت بگمارند.

رئیس شورای اسلامی شهر خوانسار با تاکید بر جایگاه بانوان در جامعه و خانواده تصریح کرد: جایگاه بانوان، جایگاه ارشادی، تعلیمی و تربیتی و جایگاه تزریق محبت است و به عنوان یک نیروی محرکه و قوی برای به حرکت در آوردن جامعه عمل می کنند.

وی اضافه کرد: دفاع بر هر مرد و زنی واجب است و اگر دشمن وارد خانه شد باید به دفاع برخواست، هم چنان که امروز نیز اگرچه جنگ فیزیکی در میدان رزم به برکت خون شهدا وجود ندارد، اما جنگ نرم و فرهنگی وجود دارد که رسالت و حماسه بانوان در این عرصه بیشتر ظاهر می شود.

حجت الاسلام سجادی رسالت حفاظت از حریم خانه و خانواده در برابر تهاجم فرهنگی دشمن با ابزارهای جدید را از وظایف خطیر و مهم دانست و ادامه داد: حیات طیبه همین بانوان است که رزق اخروی بهشت و رزق حلال دنیوی و قناعت در زندگی را به وجود می آورد و کسی که به خوبی ها و زیبایی ها دل خوش کند خداوند رزق حلال و قناعت در دنیا نصیبش خواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد: اگر قناعت پیشه باشیم از زرق و برق ها و از چشم و هم چشمی ها که عامل فروپاشی بسیاری از خانواده ها است فاصله خواهیم گرفت، چرا که یکی از دلایل اصلی افسار گسیختگی ها از بین رفتن روح قناعت است.

رئیس شورای اسلامی شهر خوانسار انجام عمل صالح را رمز آسایش و عزت بیان کرد و افزود: بانوان ما در دوران دفاع مقدس با ایثارگری و عمل صالح، جوانان خود را بدرقه کردند و اکنون نیز همسران و مادران شهدای مدافع حرم با همان روحیه عزیزان خود را بدرقه می کنند و باعث افتخار ما در جهان شده اند.

وی با اشاره به آماری از تعداد شهدا، جانبازان و اسیران زن در طول دفاع مقدس گفت: شهدا سرمایه هایی هستند که آثار و برکات وجودی آنها در آینده بیش از این معلوم می شود و خداوند همواره با انسان های با ایمان و ایثارگر است هر چند که در تعداد اندک باشند.

وی افزود: بالاترین افتخار بانوان حجاب آنها است چرا که حجاب برای زن، آرم و مدال افتخار است و خداوند گنجینه وجودی این مخلوق را در ستر و حجاب از تیررس نگاه افراد هوس باز محفوظ داشته تا زن بتواند نقش ارشادی و القاء محبت خود به خانواده را انجام دهد.

حجت الاسلام سجادی وظیفه بانوان محجبه و عفیف را در شرایط کنونی امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد و افزود: پیروزی ما مدیون حضور عفیفانه و با حجاب بانوان در جامعه است.

نقش بانوان در تهاجم فرهنگی سخت تر و ظریف تر است
فرمانده سپاه ناحیه خوانسار در ادامه با اشاره به تاثیر عفت و پاکی بانوان در غیرت و شجاعت مردان و نقش بانوان در دوران دفاع مقدس اظهار کرد: اکنون در جنگی به مراتب سخت تر و در تهاجم نرم دشمن بانوان ما باید مسلح به سلاح روز و آشنا به نقشه راه دشمن باشند.

سرهنگ محسن پاشایی با بیان این که مادران جوان نقش بسیار مهم و خطیری در تربیت فرزندان دارند گفت: فضای مجازی اینک مرزهای حقیقی ما را نیز درنوردیده و وارد حریم خانه و خانواده ما شده است و این نشان می دهد که نقش بانوان تمام نشده بلکه به مراتب ظریف تر شده است.

وی افزود: جهاد بانوان در خوب همسرداری و فرزندپروری است و تربیت فرزندان در این شرایط به گونه ای که راه شهدا را ادامه دهند بسیار سخت تر است.

وی با تاکید بر نفوذ دشمنان اسلام در اندلس اسلامی تصریح کرد: قریب به 40 سال از انقلاب می گذرد و نسل های سوم و چهارم با جدیت از اسلام و انقلاب و راه شهدا دفاع می کنند و این به برکت تربیت مادرانی است که نگاه اسلامی و قرآنی داشته اند.

وی اضافه کرد: امروز آنهایی که به راحتی با گرفتن حقوق های نجومی به بیت المال چنگ می اندازند باید از آن رزمنده 13 ساله ای که حاضر نبود با پوتین نوی بیت المال روی میدان مین برود و تا آن را با پوتین مندرسی تعویض نکرد از میدان مین عبور نکرد درس بگیرند و این چنین فرزندانی از دامان بانوان عفیف و شجاع تربیت شده اند.

ا


منبع : الف

برچسب ها: تابناک ، استان ها ، خبرروز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار