استاندار خوزستان در شورای اداری؛
دکتر غلامرضا شریعتی در شورای اداری که با حضور دکتر روحانی رییس جمهوری در سالن شهید هاشمی استانداری برگزار شد،اظهارکرد:از حضور ریاست جمهوری و هیات دولت تشکر دارم که برای بررسی مشکلات در خوزستان حضور یافتند
کد خبر: ۳۸۳۳۰۲
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۲ 23 February 2017
به گزارش تابناک خوزستان،دکتر غلامرضا شریعتی در شورای اداری که با حضور دکتر روحانی رییس جمهوری در سالن شهید هاشمی استانداری برگزار شد،اظهارکرد:از حضور ریاست جمهوری و هیات دولت تشکر دارم که برای بررسی مشکلات در خوزستان حضور یافتند.
 
استاندارخوزستان با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در حوزه مقابله با پدیده ریزگردها بیان کرد: درحال حاضر ١٣٠ هزار هكتار اطراف شهر اهواز و ٥٠ هزار هكتار نيز در منطقه هور العظيم جزو كانون هاي فعال ريزگردها است که بحران های اخیر ریزگردها ناشی از این کانون ها بوده است.
 
وی افزود:كاربري سابق اين كانون ها در سال هاي گذشته عمدتا مراتع بوده و اين حوزه حدود ٥٤ درصد از آمار موبوطه را به خود اختصاص داده، همچنين ١٥ درصد اين مناطق مربوط به كشت ديم، ١٠ درصد تالاب ها و تنها ١٢ درصد اين مناطق بدون پوشش بوده است.
 
استاندارخوزستان با بیان اینکه عامل اصلی فعال شدن کانون های گرد و غبار انسانی است خاطرنشان کد:تغيرات اقليمي، خشكسالي و عوامل انساني همچون؛ طرح هاي عمراني، سدها و بندهاي كارشناسي نشده عمده ترين عوامل تشديد معضل گرد و غبار در خوزستان هستند.
 
شریعتی تصریح کرد: در طول سال های اخیر فعال شدن کانون های گردوغبار روبه رشد بوده به طوری که غلطت ذرات گرد و غبار از سال ٩٣ به بعد هر سال افزايش داشته است.
 
وی با اشاره به تبعات اجتماعی که در اثر پدیده ریزگردها خوزستان را متوجه خود کرده گفت :مهاجرت بویژه مهاجرت نخبگان،كاهش سطح علمي دانش آموزان، ايجاد خلل در برنامه هاي روتين شهروندان، كاهش راندمان كاري و انضباط اداري و عدم اعتماد مردم به مسئولان از جمله آثار مخرب اين معضل محسوب مي شود.
 
استاندار خوزستان بیان کرد: متاسفانه معضل گرد و غبار در سال هاي اخير بر روي حيات جانوري استان نيز تاثير گذاشته و بيماري هاي شايع جانوري در خوزستان را افزايش داده است. تغیير كيفيت آب و خاك استان نيز از جمله معضلات پديده گرد و غبار محسوب مي شود.
 
شریعتی گفت:برنامه هاي كوتاه و بلند مدت بسياري براي مقابله به اين مسئله در نظر گرفته شده كه لزوم تسريع پرداخت اعتبارات مصوب شده به اين منظور بر اساس مصوبه سال ٨٧ و ٩٣ مجلس، از جمله آنها می باشد.
 
وی افزود: مجوز هاي استخدام در استان خوزستان به دليل افرايش ميل مهاجرت شهروندان بايد افزايش يابد. مردم خوزستان نگران پروژه هاي انتقال آب رودخانه هاي اين استان هستند كه بايد اين نگراني مرتفع شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار