متخصص روانپزشکی اطفال در دانشگاه های آلمان بر لزوم پایش مستمرو پیگیری هیجانات رفتاری کودکان تاکید کرد وبیان داشت:این هیجانات را جدی بگیریم، بسیاری از بیماری های افسردگی که در بزرگسالی بروز می کند ریشه در کودکی دارد.
کد خبر: ۳۸۳۳۷۸
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۸ 23 February 2017
تابناک فارس به نقل از ایرنا:دکتر هانا کریستیانسیو (Hanna Christiansew ) پنجشنبه در حاشیه نخستین سمپوزیوم ترومای روانی و اعتیاد در شیراز اظهار داشت: اختلال افسردگی اساسی دسته ای از اختلالات خلقی است. وی ادامه داد: مدارس و جوامعی که کودکان در آن رشد می کنند و آموزش می بییند می تواند زمینه کنترل این افسردگی ها باشد، در واقع مدرسه بهترین مکان برای کنترل هیجانات رفتاری کودکان و پایش مستمر آن و ریشه یابی بیماری های خلقی است.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه یکی ازاختلال‌های دوران کودکی، اضطراب و افسردگی‌ است گفت:اگر این اختلالات بموقع، تشخیص داده شود، قابل درمان است.

کریستیانسیو گفت:ترس و تشویش، شیوع اضطراب در کودکان را پایه ‌ریزی می‌کند و در صورتی ‌که این ترس‌ها، بیمارگونه نباشد، به ‌صورت طبیعی خود را نشان‌ می‌دهد.

این متخصص روانپزشکی کودکان افزود: خجالتی و گوشه ‌گیر بودن، ناسازگاری با محیط، جزو شایع ‌ترین اضطراب‌ های اجتماعی کودکان است، این اضطراب های اجتماعی می‌تواند زندگی عادی یک خانواده را مختل کند.

وی ادامه داد: کودکان، ترس و اضطراب را از راه شرطی‌‌ شدن فرامی‌گیرند. بنا بر این برای پایش و اندازه گیری عوامل بروز افسردگی در کودکان باید زمینه بروز ترس‌ها در کودکان را مورد مطالعه قرار داد.

کریستیانسیو با تاکید بر اینکه هر نوع هیجان رفتاری عاملی برای ابتلا به بیماری افسردگی و بیماری رفتاری و روانی نیست گفت: انسان در هر سنی ممکن است هیجانات رفتاری داشته باشد، البته دامنه هیجان در کودکان وسیع تر است، گاهی غمگین یا افسرده می شویم، از شنیدن یک خبر ناراحت کننده یا رو به رو شدن با یک اتفاق ناخوشایند مضطرب می شویم ، نوع واکنش انسان ها به اتفاقاتی که پیرامون آنها می افتد به ویژه در کودکان می تواند زمینه ای برای مطالعه بیماری های افسردگی باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار