مطلبی تحت عنوان ابتکار دروغ میگوید از طرف حمیدرضا خدابخشی معاون سازمان آب و برق خوزستان در فضای مجازی انتشار یافت. بدنبال آن وی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار تابناک خوزستان گفت : بنده هیچ اظهار نظری در خصوص صحبت های دکتر ابتکار در شورای اداری استان خوزستان نداشتم و مطالب درج شده را تکذیب میکنم
کد خبر: ۳۸۳۷۷۴
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۶ 25 February 2017
مطلبی تحت عنوان ابتکار دروغ میگوید از طرف حمیدرضا خدابخشی معاون سازمان آب و برق خوزستان در فضای مجازی انتشار یافت. بدنبال آن وی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار تابناک خوزستان گفت : بنده هیچ اظهار نظری در خصوص صحبت های دکتر ابتکار در شورای اداری استان خوزستان نداشتم و مطالب درج شده را تکذیب میکنم. 

لازم بذکر است مطلب ذیل از طرف ایشان نقل قول شده بود :


شاید فقط سه تا چهار ماهگیر در هور باشند/ سازمان محیط زیست با نفتی ها صورتجلسه دارد و توان اجرایی ندارد/ابتکار خدمت همکاران ما را مصادره کرد/به دلیل زهاب ها در هور شوره زار در حال شکل گرفتن است

برخی مخازن تالاب در تابستان خشک خواهند شد


مهندس حمیدرضا خدابخشی معاون زهکشی و آبیاری سازمان آب و برق خوزستان و مدیرعامل انجمن صنفی مهندسان صنعت آب در واکنش به فریاد اعتراضی نماینده اهواز به خانم ابتکار نوشت:

در هور ماهیگیری در حد بسیار محدودی شاید در حد ۳ یا ۴ ماهیگیر می شود نه به عنوان یک اشتغال وسیع؛

اطلاعات غلط به مدیران میدهند.

در حالیکه هیچ بنی بشری خبر نداشت فروردین ماه امسال به من اطلاع دادند که آب در مخازن ۱ و۲ بالا آمده و داره میره سمت عراق گفتم برید دریچه ها را به سمت ۳ باز کنید که آب نره عراق رفتند وآمدند گفتند که همه دریچه ها را شرکت متعلق به بنیاد برکت با بلوک بسته گفتم‌برید باز کنید گفتند دادشون در میاد آب میره زیر پاشون گفتم بره وزیرشون‌گفته ما توی آب کار میکنیم رفتند با زحمت زیاد بازشون کردند کسی هم‌خبر نداشت.

 بعد پیمانکار شرکت نفت که از شرکت های متعلق به بنیاد برکت است و آقای دکترحجازی استاتدار سابق در آن عضو هیئت مدیره است و نیزآقای فدعمی فرماندار سابق اهواز در آن هستند آمدندپیش شمسایی مهلت خواستند تا کارهایشان را در محیط خشک تمام کنندو شمسایی  مهلت داد که اونا دورخودشون یک‌خاکریز برای یکماه بزنند و منم دستور دادم تمام دریچه های موجود بازگشایی شده وجریان آب بیشتر شود ولی الان شرکت وابسته به بنیاد برکت حاضر نیست دایک‌ها را بردارد و یک بخشی از هورالعظیم که اونا در حال کار هستند ابگیری نمی شود.

حرف های ابتکار درست نیست سازمان حفاظت محیط زیست در بازگشایی دریچه ها هیچ نقشی نداشت و مطلع نبود ابتکار مصادره کرد این خدمتی را که همکاران ما کردند . سازمان محیط زیست صورتجلسه با نفتی ها دارد و به انها اجازه داده که آب سمتشون نره و البته توان اجرایی ندارد و ما آب را به سمت مناطق خشک رها کرده ایم  ولی پیمانکاران با احداث خاکریز مانع می شوند که آن بخش از هور العظیم آبگیری شود.

ولی نکته بسیار مهم این که هور العظیم ‌کنونی با ساخت جاده های زمان جنگ به ۵ مخزن تقسیم شده که از شمال به جنوب ۱ تا ۵ شماره گذاری شده اند.

شیب مخازن ۴ و۵ به سمت مخزن ۳ هست و همینطور هم‌مخازن ۱ و۲ نیز شیبشون به سمت مرز بین ۲ و۳ هست و کلا این مخازن به سمت عراق شیب دارند که با  دایکی که ما ساختیم محدود شده است.

 آب شیرین کرخه وارد مخازن ۱ و۲ می شود واز مخزن ۲ به سمت مخزن ۳ تا حدود نصفه مخزن ۳ میتونه بره و دیگه سر بالا نمیتونه بره در نتیجه مخازن ۴ و ۵ هیچوقت آبگیری از آب شیرین نخواهند شدو این همان‌خیانت بزرگیه که که در دولت نهم و دهم شد با دادن‌مجوز تخلیه آب مخازن ۳و ۴ و۵ .

حالا مخازن ۴ و ۵ فقط باید با آب شور زهکش ها کمی مرطوب شوند و با ادامه این روند یک شوره زار بزرگ شکل خواهد گرفت چون تبخیر بسیار بالاست و در تابستان ها این‌مخازن خشک‌ می شوند.

بخش های زیادی از مخازن ۳ و ۴ و۵ آبگیری که نه بلکه خیس شده است که در تابستان به خاطر تبخیر بسیار بالا در منطقه خشک خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار