بیش از 5 هزار زوج مشهدی شرکت کننده در طرح «با هم» با شعار توانمندی‌هایمان را قسمت کنیم تا پایان خرداد ماه از موسسه توانبخشی فتح المبین بازدید خواهند کرد.
کد خبر: ۳۸۴۰۳۳
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۶ 25 February 2017
به گزارش تابناک رضوی، مدیر فرهنگسرای خانواده شهرداری مشهد در حاشیه بازدیدِ گروهی از زوج های شرکت کننده در طرح «باهم» از موسسه توانبخشی فتح المبین، گفت: به منظور توجه به سلامت و سلامتی به عنوان بزرگترین نعمت الهی و در راستای کمک‌رسانی به افراد کم‌توان تصمیم گرفتیم از طریق «باهم» زوج‌های مشهدی با چالش بازدید و ارائه خدمت به افراد کم‌توان جامعه روبرو شوند.
مرضیه غفارنقیبی افزود: زوج‌ها ضمن این بازدیدها با مفاهیم ارج نهادن به سلامتی و محور قراردادن آن در زندگی و کمک‌رسانی به افراد کم‌توان آشنا می‌شوند؛ تا بیشتر به داشته‌های خود توجه کنند و در مسیر زندگی درگیر بیراه‌های توقعات نابجا و زیاده‌خواهی نشوند.
وی به ارائه خدمات از سوی زوجین به افراد کم‌توان موسسه فتح‌المبین اشاره کرد و گفت: هر زوج بنا به خواست خود وارد مسیر خدمت‌رسانی به این افراد می‌شود به عنوان مثال ارائه خدمات پزشکی سرپایی ، آرایشگری و آموزش دوخت عروسک از سوی چند زوج تقبل شده است.   
غفارنقیبی افزود: باشگاه همسران مشهدی در دومین دور برگزاری خود و طی چهار ماه گذشته به  بیش از پنج هزار زوج جوان خدمات آموزشی و مشاوره‌ای ارائه کرده است که پیش بینی می شود این تعداد تا پایان این دوره به مرز 10هزار زوج را برسد.
وی افزود: از جمله برنامه های باشگاه برای زوجین جوان مشهدی می توان به  خدمات آموزشی و مشاوره ای، تفریحی و اوقات فراغت  اشاره کرد.
مدیر فرهنگسرای خانواده شهرداری مشهد ادامه داد: هدف از برگزاری این طرح کمک به ارتقا سطح دانش و نگرش خانواده‌ها و زوجین، کیفیت بخشی به زندگی مشترک و توجه به مسائل آموزشی زوجین و استحکام بنیان خانواده به خصوص در سال‌های اولیه زندگی که بیشترین اختلاف‌ها و طلاق‌ها در آن دوره زمانی اتفاق می افتد؛ است.
وی اضافه کرد: البته با توجه به شاخص‌هایی که شورای شهر مشهد در حوزه تحکیم خانواده و سبک زندگی ایرانی و اسلامی تعیین کرده بود این طرح از سوی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد، به عاملیت فرهنگسرای خانواده، پیگیری و اجرایی شد.
غفار نقیبی با بیان اینکه دومین سال اجرای طرح باشگاه مشهدی از اردیبهشت ماه جاری آغاز شد؛ عنوان کرد: مطالعات طرح از پایان اردیبهشت ماه آغاز و از ابتدای مهرماه جاری نیز با تبلیغات شهری و میدانی مراحل اجرایی طرح آغاز شد.
وی با اشاره به اینکه دومین سال اجرای طرح باشگاه همسران مشهدی تا پایان خردادماه آینده ادامه دارد؛ بیان کرد: با توجه به اینکه ابعاد این طرح وسیع و در سطح شهر مشهد طراحی شده است؛ همزمان با برنامه های آموزشی و ارائه خدمات، مراحل ثبت نام زوجین نیز انجام می شود.
وی تصریح کرد: نخستین برنامه این دوره از طرح «باهم» برای زوجین آموزش‌های عمومی خانواده و مهارت زندگی و آموزش‌های روابط جنسی و زناشویی زوجین را در برمی‌گیرد.
غفارنقیبی خاطرنشان کرد: همچنین در پایان مرحله نخست این دوره از «باهم» از هر زوج درخواست می شود تا چند فعالیت اجتماعی را که شامل بازدید از آسایشگاه معلولین، تشکر و قدردانی از فردی که نقش مهمی در زندگی آنان داشته، دلجویی و عذرخواهی از فردی که موجب دلخوری اش شده بودند و در نهایت نگارش یک نامه معرفی خود به همسر و تحویل آن به همراه زندگی شان است؛ انجام دهد.
وی همچنین از ارائه تسهیلات به زوجین مشهدی باشگاه «باهم» توسط 63 مرکز فروشگاهی و رفاهی خبر داد و گفت: بر اساس این توافق مراکز فروشگاهی و رفاهی در خصوص خدماتی مانند خرید جهیزیه، آتلیه و لوازم خانگی خدمات خود را با تخفیف استثنائی به زوجین ارائه می کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار