معاون فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان از اجرای طرح «عیدانه کتاب» در کتابفروشی‌های عضو این طرح خبر داد.
کد خبر: ۳۸۴۲۳۷
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰ 25 February 2017
وحید محمدی با اشاره به اجرای طرح «عیدانه کتاب» در کرمان اظهار کرد: هدف از اجرای این طرح را رونق بازار کتاب، ترویج کتابخوانی، توزیع بخشی از یارانه مصرف کننده‌ها در کتابفروشی‌ها و همچنین کمک  به تقویت ناشران و ارتقای وضعیت آن ها عنوان کرد .

 محمدی ادامه داد: در ادامه طرح های «کتاب فروشی به وسعت ایران»، «طرح عیدانه»، «طرح تابستانه»، «طرح پاییزه» که با موفقیت به اجرا در آمده و رضایت، افزایش فروش و رونق کتابفروشی های کشور را به دنبال داشته است اکنون مجددا طرح «عیدانه کتاب» با شعار «امسال هم کتاب عیدی دهیم» اجرا می شود.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان افزود: زمان ثبت نام این طرح تا تاریخ ۱۴ اسفند ماه جاری از طریق سایت www.ketab.ir است.

محمدی با اشاره به اجرای طرح «عیدانه کتاب» به عنوان پنجمین طرح حمایتی معاونت فرهنگی وزارت ارشاد به منظور پرداخت یارانه کتاب به خریداران، گفت: این طرح از ۱۵ اسفندماه سال جاری تا ۱۵ فروردین ماه سال آینده در کتابفروشی های واجد شرایط کشور به اجرا گذاشته می شود.

وی ادامه داد: کتاب فروشی ها پس از ثبت نام در سایت خانه کتاب و تایید شدن آنها می توانند کتاب های خود را که با شرایط تعیین شده در این طرح مطابقت داشته باشد با تخفیف ویژه به خریداران بفروشند و موسسه خانه کتاب هم به نمایندگی از طرف معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد مبلغ تخفیف را به کتاب فروشان پرداخت خواهد کرد.

محمدی با تاکید بر اینکه کتاب های کمک درسی، آموزشی، نایاب، افست، بدون شماره شابک و کتاب هایی که در سایت خانه کتاب موجود نباشد، مشمول این طرح و تخفیف ویژه آن نمی شود.

وی با موفق ارزیابی کردن اجرای طرح های کتاب در استان کرمان گفت: در طرح «عیدانه کتاب» نیز امیدواریم همانند طرح های گذشته زمینه افزایش انگیزه مطالعه و ترویج کتابخوانی را فراهم کرده و تحول ارزشمندی در بازار کتاب به شمار رود و  ناشران و فعالان عرصه کتاب با برنامه‌ریزی مناسب باعث گرایش و رغبت مضاعف مردم به عضویت در این طرح شده و از سویی مسئولان شهرستان‌ها نیز با حمایت خود باعث برگزاری هر چه بهتر این طرح گردند.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار