در خواست رییس شورای استانی نهاد رهبری در دانشگاههای خراسان رضوی از خانواده ها؛
حجت الاسلام والمسلمین ترابی گفت: مراسم ازدواج دانشجویی(طرح ملی همسفر تا بهشت)، برنامه ای تشویقی برای پاسخگویی صحیح، قانونی و رسمی جوانان به نیازهایی است که خداوند متعال در وجودشان قرار داده است.
کد خبر: ۳۸۴۲۵۰
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۱ 25 February 2017
به گزارش تابناک رضوی،حجت الاسلام والمسلمین احمد ترابی، رییس شورای استانی نهاد رهبری در دانشگاه های خراسان رضوی، در گفتگو با ستاد خبری بیستمین دوره مراسم ازدواج دانشجویی(طرح ملی همسفر تا بهشت) با اشاره به اهمیت اطلاعرسانی و تبیین مراسم ازدواج دانشجویی برای آحاد جامعه، افزود: مراسم ازدواج دانشجویی، برنامه ای تشویقی برای پاسخگویی صحیح، قانونی و رسمی جوانان به نیازهایی است که خداوند متعال در وجودشان قرار داده است.
افزایش ازدواج های دانشجویی بیانگر موفقیت آن ها است
وی با بیان این که از همان سال های آغازین که مراسم ازدواج دانشجویی شکل گرفت، عده ای با دیدگاه های سیاسی مخالف آن بودند، تصریح کرد: این در حالی است که تحقیقات علمی و میدانی محققان نشان می دهد که ازدواج های دانشجویی مطابق با فرهنگ بومی منجر به کاهش آمار طلاق و جدایی شده است.
رییس شورای استانی نهاد رهبری در دانشگاه های خراسان رضوی با بیان این که تعلیم مهارتهای زندگی در طرح ملی همسفر تا بهشت سبب شده جوانان مراحل گزینش همسر و مدیریت زندگی را به خوبی پشت سر بگذارند، خاطر نشان کرد: افزایش ازدواجهای دانشجویی در سال های اخیر به خوبی بیانگر اثرات این طرح کاربردی در جامعه است. 
حجت الاسلام والمسلمین ترابی با اشاره به برنامه سه روزه اقامت زوج های جوان در مشهد یان کرد: 
دانشگاه های بزرگتر کشور، علاوه بر این سه روز در طول سال نیز در بیش از 15 جلسه قابل توجه، آموزش های لازم سنت پسندیده ازدواج را به دانشجویان ارائه می دهند تا برای انتخاب شایسته همسر آماده شوند.
وی با بیان این که بخش عمده ای از زوج های دانشجوی شرکت کننده  در طرح ملی همسفر تا بهشت برای نخستین بار به مشهد سفر می کنند، خاطرنشان کرد: این سفر معنوی آثار عمیقی بر ذهن و فکر زوجین در طی زندگی گذاشته و می آموزد تا چگونه در برخورد با مسائل زندگی مشکلات را مدیریت کند. 
همسران مشکلات را به نقطه قوت تبدیل کنند
رییس شورای استانی نهاد رهبری در دانشگاه های خراسان رضوی یادآور شد: زوج های جوان باید تلاش و ممارست کنند تا مشکلات به نقاط قوت در زندگی تبدیل شده و زمینه ایثار، فداکاری و همدلی در امور خانه و خانواده فراهم شود.
وی با اشاره به اینکه بسیاری از موارد جدایی ها ناشی از ضعف همسران در روابط زناشویی است، ادامه داد: برای رفع این خلأ دوره هایی در طرح همسفرتابهشت به تفکیک خانمها و آقایان برای دانشجویان در نظر گرفته شده است.
حجت الاسلام والمسلمین ترابی با اشاره به اینکه اختلاط دختر و پسر در دانشگاها، نیاز آنان به قرار گرفتن در کنار جنس مخالف و ازدواج را دامن می زند، تصریح کرد: تلاش ما در نهادرهبری این است که تاخیری در ازدواج صورت نگیرد؛ در حقیقت، رسالت امروز ما نهادینه کردن فرهنگی است که بر این اساس جوانان با پرهیز از تجمل گرایی، ازدواج آسان و بهنگام داتشه باشند.
 خیرین از ساخت خوابگاههای متأهلی غفلت نکنند
وی با اشاره به اهمیت ارائه تسهیلات رفاهی و آموزشی به دانشجویانی که همزمان با تحصیل ازدواج می کنند، افزود: خیرین در کنار ساخت اماکن آموزشی و مذهبی، از ساخت خوابگاه های متاهلی غفلت نکنند.
مراکز فرهنگی و رسانه ای میان فعالان عرصه ازدواج رقابت ایجاد کنند
رییس شورای استانی نهاد رهبری در دانشگاه های خراسان رضوی با بیان این که رسانه ملی باید با معرفی الگوهای شایسته، در ترویج ازدواج بهنگام کمک کند، ادامه داد: مراکز فرهنگی نیز باید نوعی رقابت میان فعالان عرصه ازدواج بر پایه معنویت، اخلاق و همتایی اجتماعی ایجاد کنند تا افراد برای مشارکت در این عرصه ترغیب شوند.
خانواده ها با تفکرات اشتباه، ازدواج جوانان را به تأخیر نیندازند
حجت الاسلام والمسلمین ترابی گفت: بیش از 70 درصد جوانان ذهنشان درگیر این است که چگونه تشکیل خانواده و به نیازهای خود پاسخ دهند لذا والدین نباید با تفکرات و آداب و رسوم اشتباه، ازدواج فرزندان به تأخیر بیندازند.
گفتنی است بیستمین دوره مراسم ازدواج دانشجویی(طرح ملی همسفر تا بهشت) توسط نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها از 22 دیماه تا پایان اردیبهشت ماه به میزبانی مشهدالرضا(ع) برگزار و پیش بینی می شود در مجموع سی هزار زوج جوان از سراسر کشور در این طرح شرکت کنند
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار