نمایشگاهی علمی و فرهنگی با عنوان «ریحانه النبی» شامل آثار هنری، اسناد تاریخی، عکس‌ها و مطبوعات قدیمی از فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی بانوان از شهادت تا ولادت حضرت فاطمه(س) در محل کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی برگزار شده است.
کد خبر: ۳۸۴۲۵۹
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۵ 25 February 2017
به گزارش تابناک رضوی،محمدجواد قوی،رئیس روابط عمومی و امور بین الملل این سازمان با بیان این مطلب گفت: در این نمایشگاه که به مناسبت گرامی داشت مقام زن در ایام شهادت تا ولادت حضرت فاطمه(س) برگزار شده است، مجموعه ارزشمندی از اسناد تاریخی دوره صفویه تا قاجاریه با موضوع وقف و فعالیت های فرهنگی و اجتماعی بانوان در معرض دید عموم قرار گرفته است.
  قوی خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه اسناد کم‌نظیری از بانوان واقف آستان قدس رضوی و مشاغل و خدمات بانوان در حرم مطهر امام رضا(ع) نظیر اسناد جاروکشی، خادم زنان بیمار، زیارت نامه‌خوان، عزب دارالشفاء،  کفش‌بان، و بخور سوز به نمایش گذاشته شده، که بسیار جذاب و دیدنی می باشند. وی با بیان اینکه در بخش دیگری از این نمایشگاه عکس‌ها و مطبوعات قدیمی از فعالیت‌های بانوان در حوزه‌های مختلف مانند چاپ و انتشار نشریات زنان، حضور در آزمونهای سواد آموزی و همچنین حضور در عرصه‌های مختلف اجتماعی و مبارزاتی نظیر اعتراض به کشف حجاب، قیام بانوان مومن انقلابی مشهد و اعلام همبستگی زنان مشهد در حمایت از انقلاب اسلامی در معرض دید عموم قرار گرفته است، اظهار داشت: تابلوهایی از آثار هنرمندان برجسته نظیر استاد محمود فرشچیان نیز در بخش های دیگری از این نمایشگاه در معرض نمایش عموم قرار گرفته است.
گفتنی است نمایشگاه «ریحانه النبی» از شهادت تا ولادت حضرت فاطمه(س)  همه روزه از ساعت 8 تا 18 در محل کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی پذیرای عموم علاقه مندان به آثار فرهنگی و تاریخی است. 
     
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار