دبیر انجمن ارولوژی استان خراسان رضوی خبرداد:
دبیر انجمن ارولوژی استان خراسان رضوی گفت: بررسی ها نشان داده که مردان پنج برابر بیشتر از زنان در معرض آسیب حوادث ناشی از کار و سه برابر بیشتر در معرض سقوط از ارتفاع قرار دارند.
کد خبر: ۳۸۴۲۸۴
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۸ 25 February 2017
به گزارش تابناک رضوی، به نقل از ایرنا،دکتر محمود فرزین روز شنبه به مناسبت هفته سلامت مردان در جمع خبرنگاران افزود:مردان هم چنین 10 برابر بیشتر از زنان در معرض اعتیاد قرار دارند و در مقابل هر 100 زن، 130 مرد دچار انواع سرطان ها می شوند.
وی اضافه کرد: شیوع بیماری های مختلف و انواع حوادث و سوانح بر طبق آخرین بررسی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تمام گروه های سنی در مردان بیشتر از زنان است 
وی اضافه کرد: مردان بیشتر از زنان در معرض حوادث ترافیکی، بلاهای غیر مترقبه، ابتلا به بیماریهای قلبی و عروقی، سرطان ها ، حوادث ناشی از کار و سقوط از ارتفاع قرار دارند. 
وی بیان کرد: از سوی دیگر استعمال سیگار و مصرف الکل، انواع استرس های شغلی و خشونت و نزاع در مردان بیشتر از زنان است که این موضوع سلامت آنان را به مخاطره می اندازد.
عضو هیات علمی گروه ارولوژی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: این در حالی است که مراجعه مردان به پزشک و مراکز درمانی به دلایل فرهنگی و مشغله زیاد خیلی کمتر از زنان می باشد.
فرزین با یادآوری برنامه های هفته ملی سلامت مردان افزود: هدف اصلی از این برنامه ها، حساس سازی جامعه، آموزش و فرهنگ سازی و افزایش توجه مردان به سلامت است.
وی ویزیت رایگان مردان، برگزاری همایش سلامت مردان در روز 9 اسفندماه، برنامه های اطلاع رسانی و آموزشی را از اقدامات دانشگاه علوم پزشکی مشهد همگام با هفته ملی سلامت مردان عنوان کرد.
 اول تا هفتم اسفندماه هفته ملی سلامت مردان در کشور نامگذاری شده است.
خراسان رضوی بر اساس آمار سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۰ پنج میلیون و 994 هزار و 402 نفر جمعیت دارد که دو میلیون و 999 هزار و 529 نفر آنان معادل ۵۰٫۰۴ درصد مرد و بقیه زن هستند


 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار