با برگزاری انتخابات اعضای مجمع عالی بسیج رسانه استان ؛
مجمع سالانه بسیج رسانه خراسان رضوی، پنج شنبه گذشته با حضور فعالان رسانه ای استان در مشهد برگزار شد.
کد خبر: ۳۸۴۲۹۴
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۶ 25 February 2017
به گزارش تابناک از خراسان رضوی، «بیژن نوباوه» خبرنگار پیش کسوت صدا و سیما و نماینده سابق مجلس شورای اسلامی که میهمان ویژه این اجلاس بود، حضورش سبب شد تا اعضای بسیج رسانه استان، سوالاتی را مطرح و از تجربیات او استفاده کنند.
 
نوباوه در بخشی از صحبت های خود به قدرت و استقامت بی مانند ایرانیان در جهان اشاره کرد و یکی از خاطرات خود در این زمینه را روایت کرد: «زمانی که در آمریکا به عنوان خبرنگار صدا و سیما فعالیت می کردم، بسیاری از اوقات که با پلیس آمریکا مواجه می شدم بینمان برخورد و درگیری ایجاد می شد، گاهی من دوربین را به گونه ای قرار می دادم که پشت سرم ایستگاه مرکزی مترو قرار می گرفت و به همین خاطر پلیس مانع کارم می شد. می گفتند چرا فیلم می گیری؟ من هم می گفتم دلم می خواهد و این کار را انجام  می دادم، بارها دستگیرم کردند و گفتند چقدر شما سرسخت هستید، من هم می گفتم ما شما را کسی حساب نمی کنیم، هر کاری دلتان می خواهد بکنید. انقلاب ما همین بود و همین طور جلوی شما ایستادیم، هشت سال جنگ هم همین طور مقاومت کردیم. یک بار مسئول اصلی شان به من گفت که من هم گوآتمالایی هستم و آمریکایی نیستم، حالم از این ها به هم می خورد. بعد یواشکی گوشه زیرپوشش را که پاره بود به من نشان داد و گفت ببین که پلیس آمریکا با عرقگیر پاره دارد کار می کند و لباس ندارد بپوشد، تو که جرات زیادی داری برو این ها را بنویس».
 
در این اجلاس سرهنگ« یحیی سالاری» جانشین فرمانده سپاه امام رضا(ع) در  قشرهای مختلف بسیج نیز با اشاره به ماهیت شکل گیری بسیج در کشور و الگوبرداری از آن در سوریه، عراق، لبنان، یمن و دیگر کشورها گفت: خوشبختانه بسیج در حوزه های مختلفی حضور داشته و بسیج رسانه نیز یکی از این زمینه هاست.
 
وی افزود: در سازمان بسیج رسانه به دنبال آن هستیم که نیروهای ارزشی و انقلابی که می توانند در حوزه رسانه در خدمت انقلاب باشند تشکلی داشته باشند.
 
وی افزود: گاهی رسانه ها و افکار عمومی فعالیتی دارند که اثرگذاری آن از بسیاری فعالیت ها بیشتر است و امروز نیز موضوع فضای مجازی مطرح است و ما در بسیج رسانه اگر در این حوزه ابتکار عمل نداشته باشیم، جریان محصور کننده ما را با خود خواهد برد.
 
معاون هماهنگ کننده اقشار بسیج در سپاه امام رضا(ع) با انتقاد از این که گاهی در زمینه هایی از جمله فضای مجازی انفعالی عمل می شود، افزود: در شرایط فعلی باید نظریه پردازی و راهبردنگاری داشته باشیم و ابتکار عمل را در دست بگیریم و در این صورت است که می توانیم راه برتر را انتخاب کنیم.
 
حجت الاسلام و المسلمین «سیدحامد ملکوتی تبار»، رئیس نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در استان نیز اظهار کرد: جنگ امروز جنگ رسانه است و به همین دلیل هر که رسانه برتر و قوی تری داشته باشد، جلوتر خواهد بود.
وی افزود: در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای رایزنی های فرهنگی به حضور و نقش آفرینی رسانه ها بسیار نیازمندیم و آماده ایم در تعامل با فعالان رسانه ای، آن چه را انقلاب اسلامی به ما هدیه داده است به تشنگان و طالبان حقیقت در نقاط مختلف جهان منتقل کنیم. 
 
«محمدآصفی یزدی» رئیس شورای عالی بسیج رسانه استان دیگر سخنران این اجلاس بود که بصیرت افزایی فعالان رسانه، دیده بانی دقیق و کارشناسی و تحلیل آینده پژوهانه در حوزه رسانه را ضروری دانست و اظهار کرد: امیدواریم نقش آفرینی رسانه ها در این حوزه به بصیرت افزایی افکار عمومی منتج شود.
 
در پایان  این اجلاس، انتخابات اعضای مجمع عالی بسیج رسانه نیز برگزار شد و بر این اساس «مجتبی محمودی» به عنوان رئیس مجمع، « علاء الدین سراج» به عنوان نایب رئیس، سید ناصر نعمتی و صادق خاراباف به عنوان بازرسان و طوسی به عنوان نماینده بانوان در این مجمع برگزیده شدند. دبیری این مجمع نیز بر  عهده عباس محمدیان رئیس بسیج رسانه خراسان رضوی است.
 
اولین مجمع سالانه بسیج رسانه خراسان رضوی در مشهد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار