نقوی حسینی گفت: بر اساس قوانین بین المللی، گزارش های آژانس بین المللی انرژی اتمی اسناد رسمی راستی آزمایی برنامه هسته ای ایران است وهمه کشورها باید بر اساس این راستی آزمایی اعلام موضع کنند.
کد خبر: ۳۸۴۳۰۲
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۵ 25 February 2017
سیدحسین نقوی حسینی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به گزارش فصلی آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره عملکرد ایران در اجرای برجام، گفت: گزارش آژانس در سال دوم اجرای برجام، گزارشی مثبت است و در این گزارش بار دیگر بر پایبندی جمهوری اسلامی به اجرای تعهداتش در راستای توافق هسته ای تأکید شده است.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بر اساس قوانین بین المللی، گزارش های آژانس بین المللی انرژی اتمی اسناد رسمی راستی آزمایی برنامه هسته ای ایران است وهمه کشورها باید بر اساس این راستی آزمایی اعلام موضع کنند.

وی تصریح کرد: اسناد و گزارش آژانس بار دیگر ادعاهای بی اساس و بی پایه برخی کشورهای غربی از جمله آمریکا درباره عملکرد هسته ای ایران را رد می کند و اظهارات مقامات جدید کاخ سفید مغایر با قوانین بین المللی است.

نقوی حسینی با اشاره طرح مسئله افزایش بازرسی بازرسان آژانس از تأسیسات هسته ای ایران در گزارش فصلی آمانو، گفت: پذیرش افزایش بازرسی های آژانس از مراکز هسته ای طبق پروتکل الحاقی صورت می گیرد، زیرا عملا ایران اجرای این پروتکل را پذیرفته است و اگر ملاک اجرای NPT  بود، بازرسی به صورت تعریف شده، صورت می گرفت.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، درباره کاهش میزان ذخیره شده اورانیوم غنی شده از سوی ایران در گزارش آژانس، ادامه داد: با توجه به فرآیند و تعاملات و تبادلات هسته ای میان ایران و کشورهایی مانند روسیه، متغییر بودن و نوسان سطح ذخیره سازی موادی مانند اورانیوم صورت می گیرد.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارشی اعلام کرد ایران به برجام پایبند بوده است و تنها یک‌سوم از میزان اورانیوم غنی‌شده‌ای را که بر اساس برجام مجاز به داشتن آن است، در اختیار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار