شهردار ملایر گفت: حادثه پلاسکو زنگ خطری برای بازارهای سنتی و بازارچه‌های قدیمی سطح شهر ملایر بود؛ به همین منظور برای پیشگیری و کنترل اتفاقاتی ازاین‌دست پیشنهاد تشکیل هیئت‌امنا بازار و بازارچه‌ها به اصناف و شورا ارسال شد.
کد خبر: ۳۸۴۴۲۰
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۷ 26 February 2017
رضایی شهردار و زنگنه رئیس شورای اسلامی شهر ملایر در جمع اصناف برای بررسی مشکلات پیش رو درزمینهٔ فعالیت صنوف مختلف در شهر ملایر حاضر شدند.

به گزارش تابناک همدان از ملایر؛ علیرضا رضایی شهردار ملایر ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا (س) و تشکر از برگزارکنندگان تشکیل جلسه گفت: دغدغه ی شهروندان رشد وتوسعه شهر ملایر است.

وی اظهار کرد: شرط توسعه، اجماع و همدلی بین تمامی سازمان‌ها و ارگان‌ها است و رشد و توسعه شهر بخصوص نمایندگان صنوف مختلف شهر است.

رضایی شهرداری را یک سازمان درآمد و هزینه طرح کرد و گفت: خدمات ارائه‌شده توسط این سازمان متناسب با درآمدهای کسب‌شده از عوارض است.

وی عنوان کرد: یکی ازمشکلات شهرداری‌ها وابستگی به درآمدهای ناپایدار است و متأسفانه در چند سال اخیر با کاهش نرخ ساخت‌وساز و کاهش صدور پروانه ساختمانی این درآمدها نیز کاهش‌یافته به‌طوری‌که در سال ۹۳ حدوداً ۱۵۰ و در سال ۹۴ حدود ۸۰ و در سال جاری تاکنون حدود ۸۰ پروانه ساختمانی صادرشده است.

وی بیان کرد: با توجه به این کاهش درآمد سطح شهر تبعا باید نرخ خدمات‌رسانی شهرداری به همشهریان کاهش می‌یافت اما با برنامه‌ریزی انجام‌شده از سوی شهرداری اجازه چنین تأثیری بر خدمات‌رسانی به شهر داده نشده است.

رضایی تصریح کرد: یکی از وظایف شهرداری‌ها رسیدگی به شکایات مردمی در خصوص مشاغل مزاحم است لذا این نهاد با تشکیل گروه بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها که وظیفه آن رسیدگی به شکایات و ساماندهی مشاغل مزاحم سطح شهر است گام بزرگی در کاهش نارضایتی همشهریان در خصوص چنین مشاغلی در برداشته است.

رضایی افزود: با توجه به حادثه پلاسکو که یک زنگ خطری برای بازارهای سنتی و بازارچه‌های قدیمی سطح شهر بود دغدغه‌ای به وجود آورد که باید روی چنان مکان‌هایی نظارت و کنترل بیشتری صورت پذیرد.

وی گفت: در خصوص جلوگیری از به وجود آمدن حادثه‌ای مشابه پیشنهاد تشکیل هیئت‌امنا بازار و بازارچه‌ها را با حضور اعضای حقیقی و حقوقی به اتاق اصناف ارائه نموده‌ایم تا بتوانیم پیگیر مباحث و مشکلات این اماکن به‌صورت مستقیم باشیم.

رضایی خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی شهرداری از ابتدای تصدی مسئولیت این‌جانب تاکنون احداث بازار متمرکز خریدوفروش اتومبیل بود که در این خصوص مکان‌های مختلفی نیزجانمایی شده‌اند و خوشبختانه با بررسی‌ها و کارشناسی انجام‌شده و هماهنگی صورت گرفته با اعضای شورای اسلامی شهر ملایر زمینی با مساحت حدود یک هزار مترمربع جهت اجرای این پروژه اختصاص داده‌شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار