مدیرکل مدیریت بحران قم:
مدیرکل مدیریت بحران استان قم گفت: یکی از دغدغه های محور قم گرمسار این است که هنوز امداد خودروی دائم در جاده گرمسار قم وجود ندارد و در این باره باید تصمیمی اتخاذ شود.
کد خبر: ۳۸۴۴۲۳
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۹ 26 February 2017
به گزارش تابناک قم، محسن اروجی در جلسه ستاد تسهيلات زائرين و خدمات سفر در سالن جلسات معاون امور زائرين استانداری، افزود: با وضعیت فعلی در صورت ایجاد مشکل برای رانندگان، باید امداد خودرو از شهر قم به محور قم گرمسار اعزام شود که زمانبر است در این خصوص قول هایی داده شده که امیدواریم تحقق پیدا کند.

وی اظهارکرد: در این محور تمهیداتی در راستای رفع مشکلات مخابراتی در نظر گرفته شده است همچنین جایگاه سوخت و پمپ بنزینی در این محور در خدمت زائران راه اندازی شد.

اوروجی بیان کرد: یکی از نکات ضروری احداث دوربرگردان در محور قم گرمسار است که به دلیل وضعیت جوی هنوز اجرایی نشده که امیدواریم تا پایان سال عملیاتی شود.

وی تصریح کرد: جهت خدمت رسانی به زائران جمعیت هلال احمر استان هم در ایام نوروز در این محور مستقر می شوند و به خدمت می پردازند.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم خاطرنشان کرد: در حال حاضر جهت بازدید مسافران از بنای تاریخی دیر گچین یک راه فرعی وجود دارد که در این باره باید فکری شود چرا که در زمان بارندگی مشکلاتی را در تردد به وجود می آورد.

وی در مورد فعالیت های کمیته درمان گفت: جلساتی از تاریخ دوم بهمن ماه و هفته ای یک بار برگزار می شود که با تقسیم بندی های انجام شده، از چهارشنبه آخر سال آغاز می شود و در این باره وضعیت چینش و استقرارها مشخص شده است.

اوروجی بیان کرد: فعالیت ها از لحظه تحویل سال به طور جدی آغاز می شود در این راستا هلال احمر به طور ویژه در حرم و جمکران و اورژانس بیرون از این دو مکان مقدس مستقر می شوند و به خدمت می پردازند همچنین آتش نشانی در داخل و خارج مستقر می شود.

وی ادامه داد:تصمیمات خوبی در خصوص اسکان زائران گرفته شده است همچنین آتش نشانی تا 15 اسفند ماه بازدید هایی را در جهت ارزیابی ایمنی حرم و جمکران انجام می دهد به ویژه در موج اول و موج دوم ترددها و روز طبیعت این تمهیدات اندیشیده شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم اظهارکرد: در بازدید هفته گذشته عوارضی قم-تهران قرار شد مکانی برای استقرار نیروهای امدادی در نظر گرفته شود که پشت دیوار سپاه تا عوارضی خاکریزی شود و دستگاهها مستقر شوند.

وی گفت: قرار است بیمارستان ها و داروخانه ها در ایام عید لیست شیفت ها را اعلام کنند که در این راستا مرکز بهداشت با هفت اکیپ کار خود را آغاز کرده و در ایام نوروز پوشش خوبی دارد همچنین مقرر شد مکان های استقرار نیروهای امدادی توسط شهرداری اعلام شود.

اوروجی بیان کرد: بحث اعتباری جمعیت هلال احمر با مشکلاتی مواجه شده است و امسال نیروهای کمتری را در نظر گرفته اند که درخواست می شود با پیگیری لازم اعتبارات استانی در نظر گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: در استان برای موج اول سفرها تمهیداتی اندیشیده شده که دو بالگرد اورژانس و هلال احمر نیز فعال خواهند بود و همچنین در موج دوم سفرها و روز طبیعت برنامه هایی از سوی محیط زیست و منابع طبیعی در نظر گرفته شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم در مورد اخذ مجوز ایستگاه های صلواتی مردمی عنوان کرد: در ایام نیمه شعبان جهت ارائه مجوز نیروهای مرکز بهداشت و پلیس راهور در شهرداری استقرار دارند البته این امر در ایام نوروز اتخاذ نمی شود و باید تدابیری اندیشده شود.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار