کد خبر: ۳۸۴۵۰۴
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰ 26 February 2017

فیلم سینمایی «خوب، بد، جلف» که در جشنواره فجر امسال نیز حضور داشت و هم‌اکنون در حال اکران در سینماهای کشور است، متأسفانه حاوی سکانسی است که در آن صراحتاً به پرسنل محترم انتظامی توهین می‌شود.

دو کاراکتر فیلم یعنی سام درخشانی و پژمان جمشیدی در بخشی از آن، در مقابل حمید فرخ‌نژاد که نقش یک سرگرد انتظامی را بازی می‌کند مشغول گفت‌وگو درباره خانواده نیروهای پلیس می‌شوند و دیالوگی را مطرح می‌کنند که حتی قلم نیز از اشاره به آن شرم دارد.

کارگردان و نویسنده این اثر به اصطلاح کمدی «پیمان قاسم‌خانی» است.

*صدالبته خاطر دریادلان ناجا و خانواده‌های آنها با انداختن یک سنگ متلاطم نمی‌شود کما اینکه از قدیم هم گفته‌اند: کِی شود دریا به پوز سگ نجس...

اما پر واضح است که نباید و نمی‌شود نسبت به برخی مسائل سکوت کرد و رسانه‌ها و البته مسئولان ناجا در این رابطه وظایفی روشنی دارند.

مسئله توهین به مأموران خدوم انتظامی در کشور بویژه پس از فتنه سال 88 شدت بیشتری یافته است.

چند روز قبل بود که سعید لیلاز، فعال سیاسی و اقتصادی اصلاح‌طلب در یک گفت‌وگو اینطور ادعا کرد که پدیده قاچاق در کشور به علت فقر مرزبان‌ها و حقوق کم آنها رخ می‌دهد!

رئیس‌جمهور روحانی نیز چند سال قبل در یک سخنرانی با اشاره به گشت‌های ارشاد ناجا از مأموران پلیس با عنوان «پاسبان» یاد کرده و همچون رئیس‌جمهور سابق با این گشت‌ها به مخالفت برخاسته بود.

اگرچه این رفتارها واکنش فرماندهان نیروی انتظامی و شخص وزیر کشور را طلب می‌کند اما اخلاق حکم می‌کند که اصحاب هنر و سیاست نیز از رفتارهای دون شأن نسبت به هرکس و هر چیزی بپرهیزند.

چه اینکه ادب مرد به زِ دولت اوست و دود این آتش نیز در وهله اول به چشم خود اصحاب توهین و تمسخر خواهد رفت زیرا نیروهای مسلح برای جانفشانی در راه مردم و امنیت کشور نیاز به روحیه‌ای دارند که بایستی از جانب مردم قدرشناس و مجموعه حاکمیت نیز به آنها تزریق شود.

از سوی دیگر متأسفانه مسئله مجاهدتهای پرسنل خدوم ناجا و خانواده‌های شریف آنها هرگز آنطور که باید و شاید به اطلاع عموم جامعه نمی‌رسد و حتی برگزاری یادواره‌های کشوری شهدای ناجا نیز طی سال‌های اخیر به هر دلیلی کمرنگ شده است و خبر چندانی از آنها نیست.

این در حالی است که روزی نیست که شهید یا شهدایی از نیروی رشید انتظامی به قافله چند هزار شهید ناجا افزوده نشود.

شهدایی که طی 38 سال مبارزه بی‌امان ناجا با ناامنی و شرارت، توانسته‌اند امنیتی مثال‌زدنی را به ایران اسلامی هدیه کنند اما متأسفانه به دلیل کینه‌های فروخورده باید زخم زبان‌ها را نیز تحمل کنند.

در اشاره به این فیلم سخیف و حضور قابل تأمل آن حتی در جشنواره فیلم فجر بایستی بیان کرد که از سوابق امنیتی وزیر ارشاد دولت یازدهم بعید بود که خطوط قرمز و ضرورت عدم توهین به قشرهای خدوم کشور را نادیده بگیرد و به نحوی اجازه دهد که جماعت اپوزیسیون فرهنگی کینه‌های فروخورده خود از پرسنل ناجا را در یک فیلم به نمایش بگذارند...

بدیهیست که این شجره خبیثه اگر از ریشه قطع نشود؛ پس از توهین به ناجا نوبت دیگران نیز فراخواهد رسید.../مشرق

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار