معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به برنامه های فرهنگی و تربیتی ویژه دانش آموزان در استان یزد گفت: روزانه حدود یک هزار و ۲۰۰ جلسه نماز با همکاری ۷۹۶ امام جماعت در مدارس استان یزد برگزار می شود.
کد خبر: ۳۸۴۵۵۲
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۸ 26 February 2017
به گزارش تابناک یزد،علی سرداری، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد آغاز هفته تربیت اسلامی گفت: حرکت ارزشمند شهیدان رجایی و باهنر در تربیت انقلاب اسلامی یکی از اقدامات فرهنگی بسیار موثر در جامعه بوده است.

 

وی افزود: امروز شرایط تعلیم و تربیت با توجه به رشد و پیشرفت بسیار پیچیده شده است.

 

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد خاطرنشان کرد: ما با همکاری دستگاه های مختلف برنامه هایی در زمینه هفته تربیت اسلامی داشته ایم که امیدواریم بتوانیم حرکت خوبی را داشته باشیم تا جامعه را با آن آشنا کرده و پاسخ های جامعه را داشته باشیم.

 

سرداری تصریح کرد: دیدار با خانواده های شهدای تربیتی، برنامه های قرانی محفل انس با قرآن، جلسات مشاوره دانش آموزان و خانواده ها، نشست با معاونین پرورشیو  تجلیل از پیشکسوتان تربیتی از جمله برنامه های ما در این هفته است.

 

وی ادامه داد: همایش کوهنوردی، حضور در نماز جمعه استان، گردهمایی متمرکز استانی با حضور مشاوران و معلمان استانی، برنامه خیابانی در میدان امیر چخماق استان یزد از جمله این برنامه ها است.

 

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: حضور استاندار در مراسم تجلیل از برگزیدگان دانش آموز استان، کارگاه های آموزشی خانواده در زمینه مشاوره ای نیز از دیگر برنامه ها در هفته تربیت اسلامی استان یزد است.

 

وی افزود: روزانه حدود یک هزار و 200 جلسه نماز با همکاری 796 امام جماعت در مدارس استان برگزار می شود و در این راستا نیز برای 11 هزار و 250 دانش آموز ابتدایی جشن تکلیف برگزار کرده و با همکاری فرهنگی ورزشی شهرداری طرحی به عنوان « روزه اولی» را برگزار کردیم و هشت هزار و500 دانش آموز در مرکز استان در این مراسم شرکت کردند.

 

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد خاطرنشان کرد: حضور روحانی ثابت در 57 آموزشگاه با همکاری حوزه های علمیه، قرار گرفتن تعداد 248 واحد مدارس تحت پوشش طرح مبین، فعالیت 27 آموزشگاه به عنوان مدارس قرآنی و 19 دارالقرآن از جمله برنامه های ما در این حوزه است.

 

سرداری تصریح کرد: یک هزار و 150 نفر از آموزگاران و کادر ما در خصوص آموزش قرآنی آموزش دیده اند.

 

وی گفت: طرح حفظ موضوعی قرآن در حال پیگیری است که بیش از 18 هزار نفر دانش آموز ثبت نام کرده اند که در هر هفته یک آیه با معنی را حفظ می کنند.

 

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد بیان کرد: 14 هزار و 200 نفر دانش آموز نیز به منظور امام شناسی در طرح « مصباح » ثبت نام کرده اند و در این زمینه نیز 155 هزار دانش آموز در مرحله آموزشگاهی قرآن ثبت نام کرده اند و در کشور نیز این رتبه های برتر را کسب کردند.

 

سرداری ادامه داد: در زمینه مهدویت نیز فعالیت داشته ایم که 490 مراسم دعای ندبه در مدارس برگزار شده است .

 

وی افزود: 37 مقاله در همایش ها علمی و تخصصی داشته ایم و 60 جلسه منطقه ای نیز برای ان ها برگزار کرده و 45 مورد اعزام معلمان برای افزایش توانمندی داشته ایم.

 

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: در عرصه های مشاوره نیز ما دو مقوله توانمندسازی نیروها و اجرای فعالیت های مشاوره و روانشناختی در بین اولیا و دانش آموزان داشته ایم که 9 هزار و 680 نفر ساعت مشاورین ما آموزش دیده اند و مراکز مشاوره را نیز تجهیز کرده ایم.

 

وی افزود: صد در صد پایه های هفتم و هشتم در زمینه توانمندسازی در این طرح شرکت کردند و امسال 660 نفر از همکاران در طرح هسته های مشاوره شرکت کردند و در بحث های مشاوره ای نیز همکاری دارند.

 

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد خاطرنشان کرد: هدایت تحصیلی در پایه نهم از جمله برنامه های ما است که در رشته های مختلف هدایت می شوند و بر اساس دوره های اموزشی در زمینه انتخاب رشته فعالیت دارند.

 

سرداری تصریح کرد:224 همیار مشاور در استان داریم که به فعالیت های خوبی در این زمینه فعالیت دارند و در این راستا نیز از توان یرین استاده کرده ایم تا توانمندسازی مخاطبین را داشته باشیم و چگونگی مقابله با فضا ها را آشنا می شوند و دانش اموزان نیز آگاهی های مناسب را دریافت می کنند.

 

وی ادامه داد: توانمندسازی در استعدادهای فرهنگی و هنری، مسابقات فرهنگی و هنری با حضور 126 هزار دانش آموز در مرحله آموزشگاهی، حضور در پرسش مهر دانش آموزی با حضور 36 هزار نفر از مدارس استان یزد از برنامه های مهم فرهنگی ما در استان یزد بوده است.

 

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: کسب بیش از یکصد رتبه در زمینه فرهنگی هنری در سطح کشور و اردوهای راهیان نور با اعزام 10 هزار و 300 نفر دانش اموز از برنامه های دیگر ما است.

 

سرداری بیان کرد: امسال ما بیش از 12 هزار جلد و یکصد قفسه کتابخانه  و تجهیز 240 کلاس را به عنوان تجهیز کتابخانه کلاسی در مدارس داریم.

 

وی افزود: تشکل های دانش آموزی استان در بخش انجمن اسلامی، بسیج دانش آموزی، هلال احمر، سازمان دانش آموزی از جمله تشکل های فعال در مدارس استان یزد است که فعالیت های فرهنگی و هنری خوبی دارد.

 

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد خاطرنشان کرد: 450 دانش آموز به عنوان خبرنگار پانا در سطح مدارس استان یزد داریم.

 

سرداری تصریح کرد: « حداقل یک دانش آموز یک مهارت » به عنوان شعاری برای ما است که امیدواریم بتوانیم دانش اموزان را به خوبی تربیت کنیم.

 

وی گفت: ما ارتباط کاملی با حوزه های علمیه و سازمان تبلیغات داریم و ستادی با همکاری حوزه و آموزش و پرورش داریم که در قالب تفاهم نامه در بسیاری از بخش ها از طلبه ها استفاده می کنیم.

 

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد بیان کرد: ما مربی خصوصی را در مدارس نداریم اما در کانون های فرهنگی تربیتی میتوانیم آن را انجام دهیم.

شبستان  
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار