دومین اجلاسیه کنگره شهدای دانشجوی استان که با حضور جمعی از خانواده های شهدای دانشجو و معاون اجتماعی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مشهد برگزار شد.
کد خبر: ۳۸۴۶۰۵
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۴ 26 February 2017
به گزارش خراسان رضوی، تالار ابن سینای مشهد میزبان کنگره شهدای دانشجوی استان بود که با حضور جمعی از خانواده شهدا ، دانشجویان و برخی مسئولان برگزار شد.
 
سردار «یعقوب‌علی نظری» فرمانده سپاه امام رضا(ع) یاد و خاطره شهدای انقلاب، دفاع مقدس و مدافع حرم را گرامی داشت و اظهار کرد: ملتی که روحیه شهید و شهادت دارد اسیر فرهنگ های بیگانه نمی شود.
 
وی شهادت را پاداش ایمان به خدا و بصیرت ولایی دانست و گفت:  اگر امروز در جامعه مشاهده می کنیم فرزندان این مرز و بوم در تمامی میدان ها خوش می درخشند و در حال فتح سنگرها و خطوط یکی پس از دیگری هستند نتیجه خون شهداست که به ثمر نشسته و ثمرات آن برای تمام جهانیان آشکار می شود.
 
«سید محمد هادی ایازی» قائم مقام وزیر بهداشت در امور مشارکت های اجتماعی حوزه سلامت نیز تجلیل از شهدا و خانواده های آن ها را وظیفه آحاد جامعه دانست و گفت: شهدای دانشجو از جان و مال خود گذشتند، از انقلاب و نظام  و آرمان های آن دفاع کردند و ما باید ادامه دهنده راه شهدا باشیم.
 
در ادامه «داریوش ارجمند» بازیگر سینما و تلویزیون با گرامیداشت یاد و خاطره مجاهدت‌های جوانان علی الخصوص دانشجویان دوران جنگ تحمیلی گفت: متاسفانه در عصری به سر می‌بریم که جوانان ما محتوا را کنار گذاشته و صرفا درگیر فرم شده اند.

وی ضمن بازخوانی ضرب المثل رنگ رخساره خبر میدهد از سر ضمیر ، افزود: اینهایی که می‌خواهند رشد کنند باید قبل از هر کاری به رنگ مو و تیپ خودشان نگاه کنند. متاسفانه نسلی که از پشت ما می آیند درگیر جنگ نرمی شده اند که از سوی دنیای استکباری به ما تحمیل شده است.

این بازیگر مطح سینما و تلویزیون اضافه کرد: نیاز به تحقیق در روحیه عده ای از جوانان امروز نیست. چرا که از ظاهر هر کسی مشخص است در افکار او چه می گذرد.

 وی شجاعت جوانان دهه اول انقلاب به جهت حضور در جبهه های حق علیه باطل را شایسته تقدیر دانست و گفت: پدر مادرها می‌دانند که  در این دنیا برای رساندن فرزند به دانشگاه باید چه زحمتها کشید. حال باید ببینیم در دل دانشجویان آن دوران چه می گذشت که همه چیز را رها کرده و به جنگ باطل رفتند.

ارجمند با بیان این مطلب که متاسفانه امروزه مادیات، معنویات ما را بلعیده عنوان کرد: بعضا جوانهای امروزی با ظاهرهای عجیب و غریب موجب شرم انسان می شوند. در مقابل اینان چطور می شود که عده ای جوان در دانشگاهها با این موفقیت همه چیز را رها می کنند و در کنار حرم حضرت زینت(س)  می‎جنگند و شهید می شوند.

ارجمند افزود: آرزوی من این است که بدانم واقعا در ذهن جوانان مدافع حرم چه گذشته است. به نظر من این کار نشات گرفته از نظام تربیتی علی ابن ابی طالب(ع) است.

ارجمند گفت: روزی شخصی به من گفت باید فرزندانمان را مطابق مد روز تربیت کنید. در سیره تربیتی امیرالمومنین تحقیق کردم و خلاف این موضوع را در مرام ایشان دیدم. برای مثال در آن زمان بیعت کردند مد روز بود اما پسر علی یک «نه» بلند به بلندای تاریخ گفت. در جست و جوها به یک راز  دیگر هم دست یافتم. علی(ع) می‌گفت فرزندان را برای زمان تربیت کنید. این حرف برخلاف این است که مطابق زمان تربیت کنید. بی شک شهدای دانشجو برای زمان تربیت شده بودند. حضرت زینب را نگاه کنید. ما رایت الا جمیلا یعنی برای زمان تربیت شدیم. اگر مطابق زمان بودند که در کاخ‌ها سکنی می کردند.

وی افزود: آنها از درب خانه علی رفت و آمد کرده بودند. خانه تاریخ و تربیت و بزرگی تاریخ در آنجا شکل گرفته است. شهدای دانشجو ما مطابق تربیت للی هستند . شهید می شوند و در مقابل اینان جاسوس‌های پنهان و خزنده کودتای فرهنگی هستند. لباس و آرایش هایشان هستند. از خودشان نمی گذرند. وظیفه ما چیست. به قول استاد شریعتی آنان که رفتند کاری حسینی کردند، آنها که ماندند  رسالت زینبی دارند وگرنه یزیدی هستند.

ارجمند ادامه داد: در جبهه های جنگ و با تمام عشق و با تمام اون نخبه‌گی در رشته های مختلف به یکباره سر از جبهه های جنگ در آورند. دینی را ادا کردند که درکش برایشان مشکل است. زنده بودن که ارزشی ندارد. چگونه زنده بودن مهم است. این فرزندان رشید که به تاسی از بزرگان برای دینشان جان نازنینشان را فدا کردند.

این هنرمند و بازیگر نقش مالک اشتر در سریال امام علی(ع) افزود: شهید دانشجو با شهدای دیگر فرق دارد. آن جوانی که با سن ۲۰ سال به جنگ رفته ارزشش بیشتر است. چون از آرزوهایش گذشته است. ما از یک پرتقال نمی نواتیم بگذریم. چگونه می شود همچین انسانهایی با سرما و گرسنگی و... با چه هدفی به جبهه ها رفتند.
 
در قسمتی از این آیین همچنین «رضا ایرانمنش» دیگر هنرمند سینما و تلویزیون با قرائت اشعاری در مدح شهدا  به آن ها ادای احترام کرد.
 
همچنین حجت الاسلام والمسلمین «مهدی ابراهیمی» مسئول برگزاری دومین کنگره شهدای دانشجوی خراسان رضوی گزارشی از روند برگزاری کنگره ارائه کرد.
 
رونمایی از تمبر یادبود کنگره، رونمایی از  50 هزار سند مرتبط با شهدای دانشجو شامل وصیت نامه‌ها، مصاحبه با خانواده شهدا، دست نوشته‌ها  و تقدیر از برگزیدگان جشنواره  فرهنگی شیدایی پایان بخش مراسم بود.

 مادر دانشجوی شهید حسن قاسمی دانا نیز به نمایندگی از خانواده شهدا در این مراسم گفت: فرزند شهیدم در وصیت نامه خود بر پیروی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب، قدر دانستن امنیت و خدمت به مردم تاکید داشت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار