مسئولان بخش صالح‌آباد تربت‌جام تدبیر و چاره‌اندیشی کنند؛
جمعی از کارگران بخش صالح‌آباد تربت‌جام به مسئولان محلی توصيه کردند: اگر خواهان حل معضل بيكارى كارگران منطقه هستید، با اهمیت به طرح‌های اقتصاد مقاومتی از جمله راه‌اندازی بازارچه مرزى و... جوانان زيادى را از مخمصه مهاجرت و بیکاری نجات دهید.
کد خبر: ۳۸۴۶۳۹
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸ 26 February 2017
خبرنگار تابناک خراسان رضوی، پای درد و دل جمعى از كارگران بيكار بخش صالح‌آباد تربت‌جام می‌نشیند که از عملكرد برخى وزرا و مسئولانی كه تاكنون نتوانسته‌اند زمينه اشتغال جوانان را فراهم كنند گلایه داشته و خواستار چاره‌اندیشی و تدبير آن‌ها شدند.

مهم‌ترین دغدغه كارگران بيكار اشتغال و امنيت شغلى اس/ با اهمیت به طرح‌های اقتصاد مقاومتی، جوانان را از مخمصه مهاجرت و بیکاری نجات دهید / مشكلات اقتصادى کانون گرم خانواده را تا مرز جدایی و طلاق سوق می‌دهد 
 
*مهم‌ترین دغدغه كارگران بيكار اشتغال و امنيت شغلى است
 
 يك كارگر صالح‌آبادی گفت: مسئولان بايد مشكلات قشر كارگر را درك كنند و بدانند كه اين قشر مظلوم كه دشوارترين كارها را انجام می‌دهند امنيت شغلى ندارند و همواره در حالت نگرانى و دلواپسى و شرمندگى ناشى از پيدا نكردن كار در مقابل خانواده‌هایشان بسر می‌برند.
وى با اشاره به آن‌که بيشتر كارگران منطقه تاكنون سهام عدالت و حتی سبد کالا نگرفته‌اند افزود: ما حتی دفترچه خدمات درمانى و يا تأمين اجتماعى هم نداريم و هزینه‌های دارو و ويزيت پزشكان ما را مستأصل كرده و به خاطر بی‌پولی ناچاريم كه درد و رنج بسيارى تحمل‌کنیم.
كارگر ديگرى ادامه داد: در اين منطقه محروم و مرزى، دولت، سرمایه‌گذاران و خيران چندان رغبتى به سرمایه‌گذاری نداشته و نکرده‌اند؛ بنابراين از كارخانه، شهرك صنعتى، شركت توليدى و حتى بازارچه مرزى هم خبرى نيست و از سويى برخى كارفرماها، كارگر افغانى و يا بر اساس قوميت و آشنايى افراد خاصى را به‌طور موقت سركارمى برند و به ديگران توجهى نمی‌کنند.

*جوانان را از مخمصه مهاجرت و بیکاری نجات دهید
 
وى گفت: هرساله تعداد زيادى از روستاييان اين منطقه به علت بيكارى مجبور می‌شوند روانه کوره‌پز خانه‌های مشهد، تهران، همدان و يا شهرستان‌های اطراف شوند و يا به شهرستان‌های هم‌جوار مهاجرت كنند تا شايد به‌طور موقتى هم كه شده كارى دست‌وپا كرده و معاشى تأمين كنند.
وى تأكيد کرد: كارگرى موقت در شهرستان‌ها هم هيچ دردى را دوا نمی‌کند؛ زيرا هم دستمزدها ارزان است وهم كار هميشگى نيست و به عبارتى فصلى است و مهمتر از همه بايد اين پول ناچيز را صرف خواب و خوراک و كرايه رفت‌وآمدمان كنيم و يا از روى ناچارى در پارک‌ها و خیابان‌ها کارتن‌خواب بشويم كه اين درواقع يعنى تهديد سلامتى و امنيت ماست.
يك شهروند دیگر صالح‌آبادی علت اصلى بيكارى را وابستگى به شغل كشاورزى و دامدارى می‌داند و ازآنجاکه كاهش بارندگى و خشک‌سالی‌های پی‌درپی، كشاورزى و دامدارى را از رونق انداخته و بيشتر قنات‌ها و چشمه‌های روستاها خشک‌شده و جايى براى کار کارگران باقى نگذاشته است.

*به طرح‌های اقتصاد مقاومتی اهمیت قائل شوید
 
وى به مسئولان توصيه کرد: اگر خواهان حل معضل بيكارى كارگران منطقه صالح‌آباد هستيد، می‌توانید با طرح‌های مختلف اقتصاد مقاومتی ازجمله راه‌اندازی بازارچه مرزى و یا انتقال آب سد دوستى مقدار زيادى از اراضى باير و ديم منطقه را پوشش داده و جوانان زيادى را در كار زراعى فعال و پای‌کار بياوريد و از مخمصه مهاجرت و بیکاری نجات دهيد.
يك كارگر بيكار ديگر نيز به خبرنگار تابناک رضوی گفت: وضعيت نامساعد بازار کار، كارگران را شرمنده خانواده می کند چون در حقيقت كسى كه كار نمی‌کند پول ندارد، بنابراين با آبرو و حيثيت خود معامله می‌کندبه‌طوری‌که مشكلات اقتصادى کانون گرم خانواده را تا مرز جدایی و طلاق سوق می‌دهد.

گزارش: مهدی حسینی-ابوالحسن صاحبى/ تابناک خراسان رضوی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار