رییس اسبق سازمان بهزیستی کشور ضمن اشاره به افزایش جمعیت حاشیه‌نشین کشور در طول 12 سال گذشته تاکید کرد: حاشیه‌نشینی بسترساز بروز آسیب‌های اجتماعی در کشور است.
کد خبر: ۳۸۴۶۶۶
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲ 26 February 2017
تابناك رضوي به نقل از ايسنا : دکتر راه‌چمنی در اولین نشست هم‌اندیشی بررسی وضعیت آسیب‌های اجتماعی کشور که به همت حزب وحدت و همکاری ملی برگزار شده بود، افزود: باید قانون جامعی از سوی نمایندگان مجلس برای پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی و خدمات دهی به آسیب‌دیدگان اجتماعی تدوین و تصویب شود.

دکتر گراوند استاد دانشگاه  وکارشناس آسیب‌های اجتماعی نیز در این نشست گفت: برای پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی و کاهش آنها باید دنبال طرح‌ها و برنامه‌هایی رفت که بتواند باعث کاهش مهاجرت به شهرهای بزرگ شود.

این کارشناس آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: باید هرچه سریع‌تر طرح آمایش سرزمین اجرایی شود تا شکاف توسعه‌ای بین مناطق کشور کاهش یابد.

دکتر معتمدی، استاد دانشگاه و مدیرکل اسبق آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور نیز در ادامه این نشست تخصصی گفت: سلامت روانی جامعه به امنیت اجتماعی کشور بستگی دارد و به هر میزانی که جامعه از سلامت روانی برخوردار باشد، امنیت اجتماعی بالا خواهد رفت. باید آموزش‌ها تغییر کند و مهارتهای اجتماعی افزایش یابد.

معتمدی در ادامه اظهار کرد: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی باید مردم را مشارکت داد و موسسات و انجمن‌های غیردولتی را وارد کرد و بسیاری از امور را به خود مردم واگذار کرد.

وی در پایان گفت: در کشورهای پیشرفته بسیاری حداقل در 5 انجمن خیریه و غیردولتی عضو می‌باشند و ما باید تا می‌توانیم امور مربوط به پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و خدمات به آسیب‌دیدگان را به خود مردم و موسسات غیردولتی و خیریه واگذار کنیم و دولت آنها را در این راه کمک کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار