رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان استان از آغاز طرح عیدانه کتاب در قم از هشتم اسفند و یک هفته زودتر از موعد مقرر برای سراسر کشور خبر داد.
کد خبر: ۳۸۴۶۹۰
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷ 26 February 2017
به گزارش تابناک قم، حمید خرمی اظهار کرد: امسال قرار است که پانزدهم اسفند طرح عیدانه کتاب در سراسر کشور آغاز شود که ما با توجه به این که در قم تا هفتم اسفند نمایشگاه استانی داریم، با رئیس خانه کتاب کشور رایزنی داشتیم و درخواست کردیم اجازه دهند ما در قم از هشتم اسفند این طرح را آغاز کنیم که با این درخواست موافقت شد. 

وی با ابراز خرسندی از استقبال بسیار خوب شهروندان قمی از طرح‌های عیدانه، تابستانه و پاییزه کتاب در سال جاری گفت: در همه این طرح‌ها از نظر خرید کتاب قم جزو 5 استان اول بوده است و این نشان می‌دهد مردم قم علاقه و اشتیاق بسیاری برای خرید و مطالعه کتاب دارند.

خرمی با بیان این که اجرای این گونه طرح‌ها در افزایش میزان خرید کتاب و به تبع آن سرانه مطالعه در استان تأثیر جالب توجهی داشته است، افزود: در این طرح‌ها حمایت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز بسیار مؤثر بوده و مسلم است که وقتی کتاب با حدود 50 درصد در اختیار مخاطب قرار گرفته می‌شود این مسأله موجب ایجاد انگیزه در افراد می‌شود که به این سمت رغبت نشان دهند.

مدیر اجرایی دوازدهمین نمایشگاه کتاب استان قم همچنین با اشاره به استقبال خوب مردم از این دوره از نمایشگاه اظهار کرد: یکی از مشکلات ما در قم این است که فضای نمایشگاهی نداریم و مجتمع ناشران را به ناچار در اختیار گرفتیم چرا که فضای مناسبی آن هم در مرکزیت شهر نداشتیم.

وی اضافه کرد: از این نظر امیدواریم برای سال‌های آینده با همکاری استانداری و مجموعه مدیریت استان بتوانیم یک فضای نمایشگاهی خوب ایجاد کنیم.

خرمی گفت: امیدواریم با حمایت مسئولان استان و اختصاص یک مکان استاندارد و خوب بتوانیم در سال آینده نمایشگاه کتاب کشورهای اسلامی یا همان نمایشگاه کتاب حوزه دین را در بعد بین‌المللی برگزار کنیم که معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه به ما قول مساعد مبنی بر حمایت و پشتیبانی داده است.

منبع: همشهری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار