رييس جمهور:
رئیس‌جمهور با ابراز تأسف از ایجاد برخی آلودگی‌های صوتی در خیابان‌ها گفت: بعضی‌ها گاز ماشینشان به بوق وصل است و مدام بوق می‌زنند؛ اینها در جسم، روح و روان آدم تأثیر می‌گذارد.
کد خبر: ۳۸۴۷۳۱
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶ 26 February 2017
به گزارش تابناك رضوي به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور امروز در نخستین مجمع ملی سلامت، گفت:‌ سلامت ورای درمان، مهمتر و مقدم بر درمان است و سلامت به ارگان، جایگاه خاص و قشر خاص تعلق ندارد.

وی با تأکید بر لزوم توجه به امر سلامت، گفت: سلامت اول از مسکن و هوا شروع می‌شود، ما مسکن می‌خواهیم نه منزل. یکی از مشکلات ما این است که مسکن کم داریم اما منزل زیاد است. مسکن یعنی محل آرامش، یعنی بیرون هر مشکلی که داری اما وقتی قدم به قدم که به خانه نزدیک‌تر می‌شوی قلب آرام‌تر شود. اگر بانوان ما در خیابان راه می‌روند خدای نکرده آزار کلامی ببینند که البته در ایران این‌طور نیست، به‌هرحال آدم‌های لاابالی هستند و ممکن است این حرف‌ها و آزارها بر ذهن آنان تأثیر بگذارد، بنابراین سلامت از اینجاها شروع می‌شود.

رئیس‌جمهور با ابزار تأسف از ایجاد برخی آلودگی‌های صوتی در خیابان‌ها ادامه داد: بعضی‌ها گاز ماشینشان به بوق وصل است و مدام بوق می‌زنند؛ اینها در جسم، روح و روان آدم تأثیر می‌گذارد.

روحانی با بیان این مطلب که "وقتی از تعامل با جهان حرف می‌زنیم بعضی‌ها بدشان می‌آید"، اظهار داشت:  بعضی‌ها نمی‌دانم چرا روی تعامل حساسیت دارند، بعضی‌ها هم از تقابل خوششان می‌آید، نمی‌دانم چه آورده، البته برایشان نان آورده است. وقتی تعامل با جهان نباشد دچار تحریم هستیم ناچار از کود و سم غیراستاندارد استفاده می‌کنیم، این خوب نیست.

وی اضافه کرد: عده‌ای از کشورها ساخته شدند برای تحریمی‌ها. در دنیا تحریم نباشد آنها هم دکان‌شان برچیده می‌شود. وقتی کشاورزی ما نمی‌تواند در چارچوب سلامت حرکت کند از اینجا شروع می‌شود، از میوه و سبزیجاتی که به دست ما می‌رسد شروع می‌شود.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: بعضی‌ها فکر می‌کنند هرچه دروازه کشور قفل‌هایش بیشتر باشد امنیت و سلامت بیشتر می‌شود، اما این‌چنین نیست، ملت بزرگ و رشید داریم. از استاد دانشگاه هم باید نگران باشیم که می‌خواهد برای مطالعه به خارج برود؟ از استادی هم که می‌خواهد به ایران بیاید باید نگران باشیم؟ بعضی‌ها از صبح تا شب ذهن‌شان آشفته و نگران است، نگرانی هم تولید می‌کنند و اساتید و بزرگان ما در رفت و آمد باید باشند و تحقیقات و علم را بالا ببرند.

روحانی در ادامه وقتی می‌خواست درباره وزیر بهداشت مطلبی را نقل کند به‌کنایه گفت: کاش می‌گفتیم وزیر سلامت تا اینکه بگوییم وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار