قسمت تازه برنامه سینمایی «هفت» جمعه شب گذشته 6 اسفندماه و تحت تاثیر حواشی اخیر سینمای ایران پیرامون ورود کمیسیون فرهنگی مجلس به ماجرای اعتراضات به جشنواره فیلم فجر، روی آنتن زنده شبکه 3 سیما رفت.
کد خبر: ۳۸۴۷۵۵
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶ 26 February 2017
به گزارش تابناك رضوي به نقل از وطن امروز، بهروز افخمی در واکنش به حواشی اخیر نامه حمید فرخ‌نژاد به مسعود فراستی در ابتدای برنامه «هفت» گفت: قصد ندارم به جزئیات نامه همراه با ادبی و لحن تحقیرآمیز حمید فرخ‌نژاد به مسعود فراستی بپردازم چون فکر می‌کنم پرداختن به کلیت این یادداشت در مقابل مخاطب میلیونی تلویزیون برای خود ایشان بد می‌شود و سبب کاهش مقبولیتش می‌شود. لحن نامه ایشان زننده بود ولی در بخشی از این نامه به نکته جالبی اشاره شده بود که گویی سینمای ایران یک جور قبیله است و باید در برابر دیگران هوای خود را داشته باشند. مجری «هفت» افزود: به نظر این کسان دیگر کمیسیون فرهنگی هستند که غیرخودی به حساب می‌آیند و ما نباید مسائل داخل سینما را به بیرون از جمله این افراد بکشانیم. من این پیش‌فرض برایم جالب است. سینمای ایران از نظر ایشان چیست؟ این قبیله کجاست؟ آیا مسؤولان و مدیران سینمایی جزو این قبیله هستند و اعضای مجلس نیستند یا آنها هم جزو این قبیله به حساب نمی‌آیند؟ و آیا با طرح مساله، نگاه‌ها از انتقادات تند و تیز به داوری‌های پر از اشتباه جشنواره برداشته نشده است؟ وی خطاب به حمید فرخ‌نژاد گفت: اگر هم مافیایی وجود داشته باشد شما نه جزو افسران آنهانید نه سربازان آن. شما خود در «گشت ارشاد1» چوب همین رفتارها را خوردید. آقای فراستی کسی بود که در برابر توقیف فیلم «گشت ارشاد1» واکنش نشان داد و از فیلم دفاع کرد. لذا این طور رفتار نکن که هرکس به کمیسیون فرهنگی دعوت شد دارد شما را می‌فروشد. کمیسیون فرهنگی وظیفه‌اش رصد و پیگیری تولیدات سینمای ایران و جشنواره فجر است و فکر می‌کنم پیش از برگزاری جلسه با مسعود فراستی، برخلاف آقای ایوبی که شب‌ها زود می‌خوابند، جشنواره و برنامه «هفت» را دنبال می‌کردند. مسعود فراستی در این کمیسیون چیزی جز آنکه همان حرف‌ها را در برنامه «هفت» و در مقابل میلیون‌ها مخاطب زده بود، نزد. بهروز افخمی ادامه داد: اگر برنامه «هفت» زمان جشنواره را دیده باشی من برعکس 2 منتقد، برنامه درباره فیلم
«گشت 2» معتقد بودم، این فیلم هم کمدی روتین سبکی است که جای خود را در صنعت سینما دارد و باید از این دست فیلم‌ها ساخته شود و درباره فروش فیلم معتقد بودم، خوب هم می‌فروشد. در ضمن حرف‌های مسعود فراستی در «هفت» هم گفته شد و تکراری بود. اعضای کمیسیون فرهنگی هم عاقل‌تر از آن هستند که بخواهند تنها بنا بر حرف مسعود فراستی که همگی سبک نقد او را می‌شناسند و در سال شاید یکی، دو فیلم را تنها بپسندد، عمل کنند. وی افزود: به نظرم فیلمسازان باید عادت کنند که حرف منتقدان را کمتر گوش کنند. منتقدان در واقع مشاوران تماشاگران هستند و سازمان سینمایی و آقای ایوبی نیز باید بداند با این جنجال‌های حاشیه‌ای و الکی حول یک فیلم نمی‌تواند، عملکرد پر از اشتباه خود را پوشش دهد. در ادامه، سعید سهیلی در پاسخ به این سوال که آیا حواشی اخیر حول «گشت‌2» به توقیف آن منتهی خواهد شد، گفت: به نظرم «گشت ارشاد1» را یک نفر و یک گروه نتوانستند پایین بکشند. چند گروه و دسته این کار را کردند. در آن مقطع عده‌ای حتی فیلم را ندیده بودند و پس از دیدن، فهمیدند اشتباه می‌کردند. عده‌ای نیز در دعواهای سهمیه اکران نوروزی، خواستند این فیلم را به اکران دوم نوروزی بکشانند. بخشی نیز به دلیل سوءتفاهم‌هایی بود که در آن مقطع ایجاد شده بود. وی افزود: امروز ظرفیت‌های همه از امام جمعه‌ها، مداحان و... بالا رفته است؛ جز سینماگران! امروز همگی معتقدند دوران مونولوگ تمام شده است و دوران دیالوگ است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار