کد خبر: ۳۸۴۷۸۷
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰ 26 February 2017

نماینده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در سیستان و بلوچستان از خاکسپاری پیکر مطهر ۱۶شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس در هفت نقطه از استان  خبر داد.

به گزارش ایسنا- منطقه سیستان وبلوچستان، حمزه دهقان در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تسلیت ایام فاطمیه اظهار کرد: حماسه هشت سال دفاع مقدس نتیجه مقاومت، ایستادگی وسلحشوری ایرانیان است که توانستند با اقتدار از دین، اصول و ارزش های انقلاب اسلامی دفاع کنند.

وی تصریح کرد: حماسه هشت سال دفاع مقدس به سبب مجاهدت های رزمندگان بود که در سایه رهبری حضرت امام توانستند این حماسه بزرگ را خلق کنند.

وی یکی از راه های انتقال ارزش های دفاع مقدس به نسل های آینده را خاکسپاری شهدای گمنام آن زمان در سراسر کشور عنوان کرد و افزود: شهدا نماد مقاومت ملت ایران به شمار می‌روند و موجب برکات زیادی مثل انس و الفت بین جوانان می‌شوند.

دهقان افزود: در سیستان وبلوچستان تاکنون ۷۷شهید گمنام در ۳۰نقطه خاکسپاری شده اند.

این مسئول با اشاره براینکه همزمان با دهه فاطمیه ۲۷۰شهید تفحص شده اند خاطرنشان کرد: از این تعداد ۳۰شهید شناسایی و مابقی گمنام اعلام شده اند.

دهقان اظهار کرد: در سیستان وبلوچستان همزمان با دهه فاطمیه میزبان ۱۶شهید خواهیم بود که این تعداد بالاترین رقم را نسبت به دیگر استان ها به خود اختصاص داده است.

وی در رابطه با خاکسپاری شهدا در ۷نقطه از سیستان وبلوچستان گفت: یک شهید در زاهدان، شهرستان های بزمان، بمپور، قصرقند و سرباز هر کدام میزبان سه شهیدند همچنین یک شهید در پایگاه نیروی دریایی سپاه و ۲شهید دیگر نیز در منطقه آزاد چابهار خاکسپاری خواهند شد.

دهقان افزود: پیکر شهدا پس از استقبال رسمی در فرودگاه زاهدان بنا به درخواست آموزش و پرورش در ۸مجتمع آموزشی برای بهره مندی دانش آموزان از وجود شهدا برده خواهد شد.

وی از شب وداع با شهدا در چهارشنبه شب در حسینیه عاشقان ثارالله خبر داد و گفت: صبح پنج شنبه ویژه برنامه دسته روی عزاداری از مسجد حضرت علی تا مسجد جامع برگزار خواهد شد.

وی از تشییع پیکر ۳شهید گمنام در شهر بزمان در۱۲ اسفندماه خبر داد و خاطرنشان کرد: پیکر۱۲ شهید دیگر روز شنبه خاکسپاری خواهند شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار