مدیرکل شاهد و ایثارگر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دانشجویان شاهد و ایثارگر باید به فرزند شهید بودن خودشان افتخار کنند.
کد خبر: ۳۸۴۹۴۷
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۴ 26 February 2017
سیدمحسن رحیمی روزیکشنبه درنشست خبری به مناسبت برگزاری نخستین جشنواره آموزشی تحصیلی جایزه ملی ایثار درمحل بنیادشهید افزود: فعالیت های فرهنگی ما پیگیری امور آموزشی دانشجویان به روش جدید است که این موضوع باعث می شود دانشجو از نظرفرهنگی افتخارمی کند که از خانواده شاهد و ایثارگر است.
رحیمی با بیان اینکه دانشجویان شاهد و ایثارگرباید به عنوان الگو دردانشگاهها مطرح شوند، اظهارکرد: باید جایگاه این دانشجویان به خوبی تبیین شود چرا که دربرخی مواقع دانشجویان با داشتن سهمیه ایثارگری با بارمنفی وارد محیط دانشگاه می شوند.
مدیرکل شاهد وایثارگر وزارت بهداشت با بیان اینکه هیچکدام از دانشجویان با هم تفاوتی ندارند، ادامه داد: تعداد محدودی از دانشجویان به خاطر نگاه منفی در جامعه یا در دانشگاه که از نظر آموزشی سطح پایین تری دارند، این دید را دارند اما در یکی دو سال اخیر این نگاه در جامعه به ویژه ایثارگران کمتر شده است.
وی در ادامه به آمار تعداد دانشجویان وزارت بهداشت در حوزه ایثارگری اشاره کرد و گفت: هم اکنون 15 هزار دانشجو در 65 دانشگاه کشور مشغول فعالیت هستند که سه هزار نفر از آنها در رشته های کارشناسی ارشد و یا دکتری هستند.
رحیمی افزود: بیست درصد از دانشجویان شاهد و ایثارگر در وزارت بهداشت دانشجویان ممتاز هستند.
 
** خانواده شهدا از برکات نظام اسلامی است
مدیرکل اموردانشجویان شاهد و ایثارگر سازمان امور دانشجویان وزارت علوم نیز در این نشست گفت: یکی از افتخارات و برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی خانواده های شهدا و ایثارگران هستند.
سیدمهدی حسینی ادامه داد: خوشبختانه دانشجویان ما درسال های اخیر رتبه های خوبی در کنکور سراسری و آزمون های دانشگاهها و موسسات عالی داشته اند.
وی تعداد دانشجویان شاهد و ایثارگر وزارت علوم را 63 هزار دانشجواعلان کرد وافزود: در جشنواره آموزشی تحصیلی جایزه ملی ایثار نیز از 15 دانشجوی وابسته به وزارت علوم تقدیر خواهد شد.
وی به برخی از برنامه های فرهنگی این وزارتخانه ازجمله امضای تفاهم نامه با کانون زبان ایران و اجرای طرح بوستان سروقامتان اشاره کرد و گفت: در راستای اجرای این طرح هر یک از دانشجویان دانشگاه شهید رجایی نهالی را به یاد شهدا در ایام درختکاری و از 15 اسفندماه در محیط این دانشگاه خواهند کاشت.
 
** 200 هزار دانشجو شاهد و ایثارگر در دانشگاه آزاد
مدیرکل امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد نیز در این نشست گفت:‌در حال حاضر 200 هزار نفر از دانشجویان شاهد و ایثارگر در450 واحد دانشگاهی در این دانشگاه تحصیل می کنند.
حسن شیرزاد ادامه داد: به همین منظور بانک اطلاعات نخبگان و ایثارگران در این دانشگاه راه اندازی شده است تا بتوانیم دانشجویان برتر دانشگاه آزاد را شناسایی کنیم.
وی تصریح کرد: در مجموع 51 شهید مدافع حرم در دانشگاه آزاد داریم که مراسم تجلیل از خانواده های آنها انجام شد و قرار است جشنواره ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر نیز درمرحله استانی و کشوری در سال آینده برگزار شود.
وی اضافه کرد: همچنین درجشنواره جایزه ملی ایثار از 18 دانشجوی این دانشگاه تجلیل خواهد شد.
نخستین جشنواره آموزشی و تحصیلی جایزه ملی ایثار روز سه شنبه دهم اسفندماه برای تجلیل از دانشجویان و دانش آموزان برتر حوزه ایثار و شهادت برگزار می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار