برنامه سینمایی ـ سیاسی «هفت» در آخرین قسمت که شب گذشته پخش شد، با اتفاقی همراه بود که به واسطه وسعت حواشی این برنامه مورد توجه قرار نگرفت و آن هم حذف پرویز پرستویی از میان گزینه های نظرسنجی این برنامه بود تا بدین ترتیب افخمی و فراستی زهرشان را به آن بازیگر پیشکسوت سینمای ایران ریخته باشند و این برنامه بیش از پیش به یک ملک شخصی تبدیل شده باشد.
کد خبر: ۳۸۴۹۷۹
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۱ 26 February 2017
به گزارش تابناک یزد؛ برنامه سینمایی ـ سیاسی «هفت» در آخرین قسمت که شب گذشته پخش شد، با اتفاقی همراه بود که به واسطه وسعت حواشی این برنامه مورد توجه قرار نگرفت و آن هم حذف پرویز پرستویی از میان گزینه های نظرسنجی این برنامه بود تا بدین ترتیب افخمی و فراستی زهرشان را به آن بازیگر پیشکسوت سینمای ایران ریخته باشند و این برنامه بیش از پیش به یک ملک شخصی تبدیل شده باشد.
 
برنامه سینمایی «هفت» شب گذشته محملی برای جنگ شخصی افخمی و فراستی با گروهی از هم قطاران سابق شان و همچنین جمعی از اهالی سینما بود که گزارش آنچه این برنامه رخ داد را پیش تر در «تابناک» خواندید. حواشی این برنامه آنچنان وسیع بود که برخی اقدامات افخمی و فراستی در این برنامه به چشم نیامد؛ اقداماتی که نشان می دهد این برنامه تا چه سطحی به یک برنامه شخصی تبدیل شده و مدیریت شبکه سوم تلویزیون عنان از کف داده و به سازندگان این برنامه سپرده است.
 
با توجه به انتقاد پرویز پرستویی از رویه فراستی در دوره افتادن در محافل مختلف و تلاش برای ضربه به سینمای ایران که تاکنون یکی از این تحرکات زیرپوستی به صورت ناخواسته رسانه ای شده، افخمی و فراستی کوشیدند تا جای ممکن پرستویی و در ادامه حمید فرخ نژاد دیگر منتقد این برنامه را هدف قرار دهند و به گونه ای با شخصیت این بازیگران رفتار کنند که هیچ چهره دیگری جرأت رودررویی با گروه مسلط بر برنامه هفت را نداشته باشد.
 
پرویز پرستویی با بادیگارد از لیست بهترین بازیگران حذف شد! 
افخمی در بخشی از این برنامه پرویز پرستویی را بازیگر بدی خواند و در بخش دیگر همه انتقادهای پرستویی از هفت را به واسطه انتقاد سال گذشته افخمی از جشنواره برای اهدای  سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مردم برای فیلم بادیگارد تلقی کرد و در عین حال گفت باید آن سیمرغ به پیمان معادی برای بازی در فیلم سینمایی «ابد و یک روز» تعلق می گرفت. او همچنین در ادامه مواضعش علیه پرستویی، در بخش دیگری از این برنامه، مدعی شد که محبوبیت پرستویی به دلیل اظهار نظرهایش در نقش یک واعظ و فراموش کردن نقشش در سینما کاهش پیدا کرده است؛ اما این پایان ماجرا نبود.
 
افخمی و فراستی برای ضربه به پرستویی بی مناسب با اتفاقات روز یک نظرسنجی طراحی کرده بودند که بهترین بازیگر مرد در میان فیلم های اکران شده سال 95 از نظر مخاطبان کیست که در این نظرسنجی بازی پرویز پرستویی در «بادیگارد» نایده گرفته شده بود. در واقع اساساً این نظرسنجی طراحی شده بود تا بگوید پرستویی جزو چند بازیگر مهم سال 1395 نبوده و نقش آفرینی اش در فیلم حاتمی کیا، حتی ارزش مطرح کردن به عنوان یک گزینه را نیز نداشته است!
 
سوای اینکه موضع افخمی و فراستی درباره چهره های پرسابقه ای چون پرستویی چیست، طبیعتاً مهندسی نظرسنجی به قصد تخریب یک بازیگر نهایت رفتار ناجوانمردانه و حداکثر امکان -تا آنجا که این گروه توانسته اند بدان دست یابند!- سوءاستفاده از آنتن برای تسویه حساب های شخصی است. حتی اگر ادعاهای فراستی و افخمی درست بود و پرستویی تا آن حد که افخمی گفته بود، نزول کرده بود، باید این موضوع به رأی گذاشته می شد؛ بنابراین قرار دادن یکی از تأثیرگذارترین نقش اول های سینمای ایران در سال جاری حتی به عنوان یک گزینه از نظرسنجی این برنامه، نشان می دهد اساساً نظرسنجی از مردم معنایی ندارد و عوامل این برنامه، قبل از نظرسنجی تصمیم شان را گرفته اند.
 
هرچند امیدی به تجدیدنظر مدیران شبکه سوم سیما درباره این برنامه نیست و مدیر ارشد این شبکه به گونه ای از بی طرفی این برنامه سخن می گوید که تصور می شود، درباره برنامه دیگری صحبت کرده؛ اما در مجموع بعید به نظر می رسد، عقلانیت مدیریتی با استمرار بهره برداری شخصی عوامل هفت از آنتن زنده پربیننده ترین شبکه تلویزیون قابل همسان سازی باشد. آیا مدیران شبکه سوم سیما خبر دارند که چه تعداد از سینماگران حاضر به گفت و گو با گزارشگران هفت در محافل سینمایی نیستند و چه پروژه اعتبارزدایی از پربیننده ترین شبکه سیما با این برنامه آغاز شده است؟
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار