رئیس بیمارستان سوانح و سوختگی شهید مطهری گفت: هر تخت ویژه سوختگی هزینه‌ای برابر 2 میلیارد تومان دارد.
کد خبر: ۳۸۵۰۱۹
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۴ 26 February 2017
به گزارش تابناک : مصطفی دهمرده‌ای در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، افزود: تعداد تخت‌های سوختگی در کشور کافی نیست و تخت سوختگی با سایر تخت‌های بیمارستان فرق می‌کند و باید شرایط ویژه‌ای داشته باشد.

وی گفت: احداث هر تخت سوختگی حدود 2 میلیارد تومان هزینه دارد و با وضع کنونی سیستم بهداشت و درمان کشور نمی‌توان چنین تخت هایی ایجاد کرد.

دهمرده ای افزود: بیمارستانی با هدف درمان بیماران سوختگی در منطقه کن در حال احداث است که ویژگی‌های استاندارد را دارد و من از همه کسانی که می‌توانند در حوزه بهداشت و درمان کمک کنند می خواهم به ساخت این بیمارستان کمک کنند.

وی گفت:  در تکنیک های عمل جراحی وضع خوبی داریم اما در خصوص جایگزین کننده‌های پوست در مضیقه هستیم به گونه‌ای که هزینه 60 درصدی استفاده از جایگزین کننده‌های پوست حدود 600 میلیون تومان است و همچنین لباس‌های سوختگی که پس از جراحی‌های سوختگی باید استفاده شود بسیار گران هستند بیشتر بیماران توان پرداخت آن را ندارند.

رئیس بیمارستان سوانح و سوختگی شهید مطهری افزود: پمادهای سیلیکونی که اثر درمان جای سوختگی دارند نیز تحت پوشش بیمه نیستند و ما در چنین شرایطی برای افراد نیازمند از خیرین کمک می گیریم.

وی با بیان اینکه بسیاری از بیماران در پرداخت فرانشیز و حق ویزیت هم مشکل دارند گفت: اتباع خارجی مقیم ایران که دچار سوختگی شده اند توان پرداخت هزینه های درمان را ندارند.

دهمرده ای در پایان گفت: پارسال 2 میلیارد تومان برای بیماران افغانی و 2 میلیارد تومان هم برای بیماران ایرانی که توان مالی نداشتند پرداخت کرده ایم و این هزینه ها برای بیمارستانی که در آمد مالی ندارد بسیار سنگین است.


منبع : صدا و سیما
برچسب ها: تابناک ، استانها ، خبرروز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار