مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی:
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در سطح استان ۹ هزار مربی پرورشی و امام جماعت در مدارس خراسان رضوی در امر پرورش دانش‌آموزان امروز و آینده‌سازان فردا فعالیت می‌کنند.
کد خبر: ۳۸۵۱۱۰
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۳ 26 February 2017
به گزارش تابناک رضوی،علیرضا کاظمی در مراسم بزرگداشت هفته امور تربیتی و پرورشی که در رواق کوثر حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار داشت: از هشتم تا پانزدهم اسفند ماه به‌ نام هفته امور تربیتی و پرورشی نامگذاری شده است و در نخستین روز این هفته معلمان پرورشی مدارس مشهد به نمایندگی از معلمان پرورشی سراسر استان و کشور در حرم مطهر امام رضا(ع) و در بهترین مکان حاضر شدند.
وی افزود: این نهاد توسط شهیدان رجایی و باهنر دایر شده است، بزرگانی که الگوی معلمی در کشور هستند و معلمی شغل انبیاء است و این شغل افتخار بزرگی برای معلمان این سرزمین است، زیرا ادامه دهنده راه انبیاء در امر تعلیم و تربیت هستند.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در رابطه با فعالان شاغل در حوزه تربیتی و پرورشی در استان، خاطرنشان کرد: در سطح استان ۹ هزار مربی پرورشی و امام جماعت در مدارس خراسان رضوی در امر پرورش دانش‌آموزان امروز و آینده‌سازان فردا فعالیت می‌کنند که از این تعداد ۵هزار و ۴۰۰ نفر مربی پرورشی و ۲هزار۶۰۰ نفر امام جماعت مدارس هستند.
در ابتدای این مراسم براتعلی منصوریان معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی هم در سخنانی اظهار داشت: از مجموع ۹ هزار مربی پرورشی و امام جماعت شاغل در مدارس خراسان رضوی ۴۰ درصد در مدارس مشهد و ۶۰ درصد در مدارس شهرستان‌های استان هستند و در این مراسم مربیان پرورشی و ائمه جماعات مدارس مشهد به نمایندگی از طرف کلیه فعالان این عرصه در سطح استان و کشور در ساعت ۸ صبح روز ۸ اسفند در حرم مطهر امام هشتم(ع) با امام رضا(ع) عهد بستند که با تمام توان در این امر سرنوشت‌ساز تلاش کنند.
وی افزود: همه ما مدیون خون پاک شهدا هستیم و باید دین خود را به این عزیزان ادا کنیم و ۳۸ شهید امور تربیتی و پرورشی در خراسان رضوی داریم و بزرگداشت این شهدای والامقام و تجلیل از خانواده‌های معزز آن‌ها از جمله برنامه‌های ویژه هفته امور تربیتی و پرورشی در سطح استان است.
معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت:  برگزاری جلسات سپاس مربی، تقدیر از مربیان تربیتی توسط تشکل‌های دانش آموزی، گردهمایی روحانیون و ائمه جماعات مدارس، دیدار با پیشکسوتان امور تربیتی و پرورشی، دیدار با مربیان شاغل و بازنشسته پرورشی، برگزاری مسابقات نویسندگان فردا و برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری و قرآنی از دیگر برنامه‌های این هفته در سطح استان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار