دبیر سومین جشنواره شعر و سرود کیش با بیان اینکه 14 شاعر به عنوان نفرات برگزیده در آئین اختتامیه معرفی خواهند شد افزود : در این آئین از چهار شاعر خارجی و شاعرانی از جزیره کیش نیز تقدیر خواهد شد.
کد خبر: ۳۸۵۱۲۶
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۵ 26 February 2017
به گزارش تابناک کیش: نغمه مستشار نظامی  با اعلام اینکه 882 اثر به این رویداد ادبی ارسال شد اظهار کرد : این آثار در چهار قالب سروده شده بودند که 436 قطعه در قالب کلاسیک، 309 اثر در شعر نو ، 64 شعر در قالب طنز و 73 قطعه در شاخه ترانه و سرود است.
شاعر مجموعه 'همه تو' ، خلیج فارس، اقتصاد مقاومتی و جزیره زیبای کیش را موضوعات جشنواره سوم عنوان کرد و افزود : از بین آثار ارسال شده 248 شعر به موضوع جزیره کیش ، 386 شعر به خلیج فارس ، 184 شعر به موضوع اقتصاد مقاومتی و 64 شعر به حوزه طنز اختصاص داشت .
وی گفت : اشعار ارسالی در مرحله اول ارزیابی شدند که در نهایت 250 اثر به مرحله نهایی راه پیدا کردند که پس از داوری نهایی توسط داوران مطرح کشور؛ علیرضا قزوه ،محمد علی بهمنی و سعید بیابانکی، 14 شاعر به عنوان برگزیده انتخاب شده اند که در آئین اختتامیه معرفی خواهند شد.
خالق مجموعه ' ردپای روشنی ' با اعلام اینکه در هر قالب سه نفر به عنوان نفرات برتر معرفی می شوند افزود: به نفرات اول تا سوم جوایز نقدی ،لوح تقدیر و تندیس جشنواره اهدا خواهد شد .
وی با یاد آوری اینکه 27 اثر از 12 شاعر خارجی از کشورهای افغانستان، عراق، هند، پاکستان، تاجیکستان، هلند و لیتوانی به جشنواره ارسال شده است افزود : از میان آنها چهار شاعر خارجی و شاعرانی از جزیره کیش نیز تقدیر خواهند شد .
دبیر سومین جشنواره شعر و سرود کیش گفت : اشعار برگزیده این دوره در قالب ویژه نامه و کتاب جشنواره دوم نیز در آئین اختتامیه توزیع خواهد شد.
وی گفت : به دلیل تنوع موضوعی، آثار ارزشمندی به این دوره از جشنواره رسیده است ، شعرهای برگزیده قابلیت چاپ در چند مجموعه را دارد.
مستشارنظامی به برپایی نمایشگاه خطی از شعرهای برگزیده به قلم استاد 'اسحاق اکابری 'به خط نستعلیق و خودکاری ، اجرای آثار برتر ارسالی به جشنواره توسط گروه موسیقی 'کیش مهر' به عنوان برنامه های آئین اختتامیه یاد کرد و به ایرنا گفت : آئین پایانی این رویداد ادبی دوشنبه نهم اسفند ماه برگزار می شود .
وی افزود : در آئین اختتامیه علاوه بر مسئولان ، شاعران و علاقه مندان به شعر و ادب محلی ،تنی چند از شاعران مطرح و مسئولان حوزه شعر و ادب حضور خواهند داشت .
به گزارش ایرنا، نخستین دوره جشنواره شعر در سال 93 در کیش به صورت سوگواره عاشورایی و درسطح شاعران جزیره برگزار شد و جشنواره دوم ویژه شاعران کیش و مناطق آزاد بود.
در دومین دوره 86 شاعر از مناطق آزاد با 340 اثر در جشنواره شرکت کردند که در نهایت 17 اثر از شاعران کیش و مناطق آزاد برگزیده شد که آثار برگزیده شاعران در کتابی به نام' نوای نینوا در کیش' جمع آوری و به صورت کتاب به چاپ رسید و قرار است در جشنواره سوم توزیع شود.
همه تو، در اوج غربت نارنج،1420 سال پس از تو، در طالع تو ستاره زیاد است ماه نه، ردپای روشنی، یک جرعه سیب و زنی شبیه خودش مادر از جمله آثار نغمه مستشار نظامی است. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار