مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قزوین:
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: به مناسبت روز بزرگداشت شهدا، همایش ملی نماد ایثار جهت تجلیل و نقش بی‌بدیل و ماندگار آیت‌الله باریک‌بین در دفاع مقدس برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۸۵۵۹۶
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۳ 27 February 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، غلامرضا حقایق‌پور در نشست خبری که ظهر امروز در سالن جلسات بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین برگزار شد، با اشاره به 22 اسفند، روز بزرگداشت شهدا اظهار داشت: این روز بهانه‌ای تا رشادت‌ها و ایثارگری‌های شهدا برای آحاد جامعه تبیین شود.

وی افزود: بنیاد از چند سال گذشته با اجرای برنامه‌های مختلف تلاش دارد تا روز بزرگداشت شهدا را برای مردم به ویژه جوانان تبیین کند تا آن‌ها بدانند امنیت و آرامشی که امروز دارند، مدیون چه کسانی هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با بیان اینکه از سال 92، برنامه‌های فرهنگی مختلفی به منظور تبیین روز بزرگداشت شهدا در دستور کار مسؤولان بنیاد قرار گرفته است، گفت: بعد از اجرای این برنامه‌ها، طبق نظرسنجی که در کشور صورت گرفته، بیش از یک درصد مردم از اهمیت این روز آگاه شدند.

حقایق‌پور با بیان اینکه آمار یاد شده در سال 93 به 17 درصد و سال گذشته به بیش از 44 درصد افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: در سال جاری هم هدف‌گذاری شده این شناخت به 55 درصد ارتقا‌ یابد.

این مسؤول با اشاره به اینکه آسایش و آرامش امروز را مدیون شهدا هستیم، بیان کرد: آن‌ها بدون هیچ چشمداشتی در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حضور یافتند تا بتوانند از آرمان‌های انقلاب اسلامی و خاک و ناموس کشور دفاع کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین ادامه داد: امروز وظیفه آحاد جامعه و مسؤولان است که قدردان شهدا و ادامه‌دهنده راه آن‌ها باشند و آرمان‌های شهیدان را در جامعه جاری شود.

حقایق‌پور با بیان اینکه ارائه خدمات و رسیدگی به امور معیشتی خانواده‌های شاهد و ایثارگر از وظایف بنیاد شهید و امور ایثارگران است، مطرح کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه از برنامه‌های دیگر این نهاد است تا بتواند شناخت مردم را نسبت به سیره و منش شهدا و روحیه ایثار، گذشت و فداکاری را در بین آن‌ها ارتقا دهد.

وی با اشاره به اینکه روز بزرگداشت شهدا با هفته درختکاری همزمان است، تشریح کرد: غرس 200 اصله نهال به نام 200 شهید مفقودالاثر استان قزوین در کنار شهدای گمنام باراجین با هدف گرامی داشتن یاد و خاطره شهدا و زنده نگه‌داشتن نام آن‌ها از جمله برنامه‌های این ایام است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین حضور در نماز جمعه به منظور تشریح فعالیت‌های بنیاد به مردم، غبارروبی و گلباران مزار شهدا، برگزاری یادواره شهدای اسفند ماه قزوین و حومه از دیگر برنامه‌های روز بزرگداشت شهدا عنوان کرد.

حقایق‌پور با اشاره به اینکه آیت‌الله هادی باریک‌بین در طول انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نقش بسزایی داشته است، اضافه کرد: این روحانی بزرگوار در هدایت و مدیریت مردم در تظاهرات علیه رژیم شاهنشاهی نقش‌آفرین بوده و زحمات بی‌شماری را در پیروزی و تثبیت انقلاب اسلامی متحمل شده‌ است.

این مسؤول با بیان اینکه همایش ملی نماد ایثار برای تجلیل و نقش بی‌بدیل و ماندگار آیت‌الله باریک‌بین در دفاع مقدس برگزار می‌شود، افزود: همایش فوق به منظور تقدیر از رشادت‌ها، جانفشانی‌ها و زحمات آیت‌الله هادی باریک‌بین، نماینده سابق ولی‌فقیه در استان و امام جمعه‌ قزوین برگزار می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین ادامه داد: این برنامه، پنجشنبه 19 اسفند ماه جاری با حضور مسؤولان کشوری، استانی و شهری و مردم شهیدپرور استان قزوین در سالن جلسات شهید رجایی تربیت معلم برگزار می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار