حدود ٧ سال پیش بود که پدیده به عنوان یک پروزه عظیم گردشگری آغاز به کار کرد و خیلی سریع با تبلیغات گسترده بر سر زبان ها افتاد، در واقع نقش تبلیغات در شناساندن پدیده آنقدر وسیع و تاثیرگذار بود که آن را به یکی از معدود پروژه های عظیم گردشگری نه تنها در کشور بلکه در کل دنیا مبدل کرد.
کد خبر: ۳۸۵۶۶۷
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۰ 27 February 2017
به گزارش تابناک رضوی، تبلیغات بیشمار تلویزیونی در شبکه های مختلف ملی، بیلبوردهای متعدد در سطح شهرها با مضامین متفاوت، اهدای تبلیغاتی گل و بروشور به مسافران در فرودگاه ها و هزاران روش تبلیغاتی دیگر پدیده را بسیار سریع از یک پروژه عمرانی به بزرگترین برند گردشگری کشور تبدیل کرد و این موضوع در واقع یکی از موثرترین محرک ها برای فروش سریع و افزایش قیمت سهام پدیده به شمار می رفت.
 همه چیز اما با همین سرعت و بر همین منوال برای پدیده پیش نرفت، اواخر سال ٩٣ بود که پروژه پدیده به دلیل عدم رعایت برخی موارد قانونی با مشکلاتی رو به رو شد و در نهایت در ١٠ دی ماه ١٣٩٣ دستور منع تبلیغ برای این پروژه صادر تا رشته ارتباط پدیده با دنیای وسیع مخاطبانش پاره شود.
 در این تاریخ سید مرتضی بختیاری معاون امنیتی، سیاسی دادستان کل کشور با توجه به آنچه گسترده‌تر شدن ابعاد تخلفات مالی شرکت‌ پدیده شاندیز خوانده شد تمامی تبلیغات رسانه‌ای این شرکت را در صدا و سیما و روزنامه‌ها ممنوع و اعلام کرد تا اطلاع ثانوی و تعیین تکلیف پرونده قضایی هر گونه تبلیغات و انتشار آگهی تجاری در مورد شرکت ممنوع است.
این ممنوعیت شامل رسانه ها و حتی در حوزه فضای مجازی، روزنامه ها، صدا و سیما و ... نیز می شد.
 حدود یکسال بعد دادستان عمومی و انقلاب خراسان رضوی هیات مدیره جدید پدیده شاندیز را معرفی کرد تا استارت حل مشکلات مختلف پدیده زده شود، در این میان آنچه همگان به عنوان مهمترین ابزار پدیده برای راه اندازی مجدد پروژه و پیشرفت از آن یاد می کردند رفع منع تبلیغات بود.
هر چه روند حل مشکلات پدیده پیش می رفت نیاز به تبلیغات بیشتر حس می شد، اما راه حلها موقتی بود و اگرچه با مجوزهای موردی از سوی مقام قضایی برای برخی بخشها همچون هایپرمارکت و رستوران ها و جشنواره ها کار پیش می رفت، اما سد تبلیغات همچنان وجود داشت.
  صدور مجوز شورای امنیت کشور برای تبلیغات پدیده
رفته رفته مجوز تبلیغات به صورت محدود و موردی آن هم فقط برای رستوران ها و فعالیت های گردشگری توسط دادستانی مشهد برای پدیده صادر شد اما پدیده برای برخاستن دوباره به یکی از مهم ترین صلاح های خود یعنی تبلیغات نیاز مبرم داشت و هیات مدیره نیز به خوبی بر این امر واقف بود، لذا پیگیری ها مستمرا ادامه یافت تا در نتیجه در اواخر دی ماه ١٣٩۵ مدیرعامل گروه شرکت های پدیده از رفع بند منع تبلیغات مصوبه شاک برای پروژه پدیده خبر داد.
 وی در گفتگویی اعلام کرده بود خوشبختانه موضوع تبلیغات در شورای امنیت کشور مطرح گردید و منع قانونی این موضوع منتفی شد اما اینکه چرا اکنون تبلیغات را آغاز نمی کنیم باید گفت، علاوه بر اینکه پیش از این نیز منع قانونی تبلیغات به کمک قوه قضاییه در سطح محدودی برداشته شده بود در حال حاضر تبلیغات مستلزم اعتبار است و با توجه به اینکه در گذشته نیز مبالغ میلیاردی به رسانه های جمعی و شرکت های تبلیغاتی بدهکار بوده ایم به دنبال این هستیم از طریق راهکارهایی که حتی المقدور به منابع مالی نقدی نیازی نداشته باشد این امر را از سر بگیریم که در حال رایزنی هستیم.
 پس از آن در روز ٢۵ بهمن ماه بابک دین پرست، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور از صدور مصوبه ای در جلسه ستاد تدبیر استان خبر داد که در آن بر حل مشکل تبلیغات پدیده به صورت کامل تاکید شده بود. دین پرست در اینباره گفت: در خصوص تبلیغات صدا و سیما ستاد تدبیر این موضوع را تصویب کرد و در این خصوص نامه استاندار محترم به وزیر کشور ارسال گزدید که بعد از پیگیری در صدا وسیما و دیگر مراجع مربوطه تبلیغات پدیده در صدا و سیما و دیگر رسانه ها عملا آزاد خواهد شد.
 پدیده شاندیز مجوز تبلیغات گرفت
و در نهایت ٨ اسفندماه معاون اقتصادی وزارت کشور از موافقت رحمانی فضلی با انجام تبلیغات رسانه ای قانونیِ مورد نیاز شرکت پدیده شاندیز از طریق سازمان صدا وسیما و دیگر رسانه های عمومی ملی و محلی خبر داد.
رئیس کارگروه ویژه پیگیری مشکلات شرکت پدیده شاندیز با اعلام این خبر افزود: رحمانی فضلی وزیرکشور، در این مجوز ویژگی ها و شرایط مهمی را برای انجام صحیح ومناسب این اقدام بسیار تاثیرگذار، در راستای جلب مشارکت های مردمی برشمرده اند و مورد تاکید قرار داده اند.
معاون اقتصادی وزیر کشور در خاتمه اظهار داشت: مراتب به استاندارخراسان رضوی و رئیس ستاد تدبیر و ساماندهی شرکت های سرمایه گذاری وموسسات مالی واعتباری استان ابلاغ شد تا در راستای اجرای دقیق این امرمهم تمهیدات و تدارکات لازم را معمول دارد.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار