معاون بهزیستی استان خراسان رضوی خبر داد ؛
معاون اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی از همایش کشوری « هم‌اندیشی اجرای قانون حمایت از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست» در روز چهارشنبه همین هفته در مشهد خبر داد.
کد خبر: ۳۸۵۶۶۸
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۵ 27 February 2017
به گزارش تابناک رضوی،غلامحسین حقدادی با اشاره به مشکل تراکم و رسوب کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست در شیرخوارگاه و مراکز خیریه‌ی نگهداری کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست گفت: سیاست کلی دولت و نظام، بازگشت کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست به دامان خانواده‌‌ است و تمام تلاش‌های قوه‌ی قضائیه، سازمان بهزیستی و مجلس شورای اسلامی در این راستا متمرکز شده است.
وی با یادآوری تصویب قانون جدید حمایت از کودکان در سال 92 و آیین‌نامه‌ی اجرایی آن در سال 93 ،  تصریح کرد: در بعضی بندهای قانون و نیز در آیین‌نامه‌های مربوطه، یا برخی عملکردهای نهادهای مسؤول، ابهاماتی وجود دارد که باید با هماهنگی و هم‌اندیشی، برطرف شود.
وی خاطر نشان کرد: هم‌اکنون حدود 2هزار و مراکز 500 خانواده در انتظار نوبت برای دریافت فرزند از بهزیستی خراسان رضوی هستند و تعداد کثیری از خانواده‌های متقاضی فرزند نیز، به دلیل طولانی بودن فرایند واگذاری و نیز شرایط نسبتا دشوار آن، در این فرایند حضور نمی‌یابند.
حقدادی یادآور شد: در حال حاضر، 96 خانه‌ی فرزندان با میانداری خیرین و بخش غیر دولتی در استان، و همچنین شیرخوارگاه علی‌اصغر(ع) کار نگهداری و تمشیت امور حدود 2 هزار نوزاد و کودک بی‌سرپرست و بدسرپرست را بر عهده دارند که بسیار خوب هم کار می‌کنند.
وی ادامه داد: بسیاری از این مراکز، خدمات اقتصادی خوبی به فرزندان ارائه می‌کنند که شاید از شرایط خانوادگی هم بهتر باشد اما کودکان هر اندازه هم رفاه و نعمت در اختیارشان باشد، باز هم جای خانه و خانواده را برایشان پر نمی‌کند زیرا دامان پر مهر خانواده، تنها جایی است که کودکان می‌توانند عشق و محبت حقیقی را بیاموزند و با فراز و نشیب‌های زندگی واقعی آشنا شوند.
نماینده بهزیستی خراسان رضوی در کمیته‌ی فرزندخواندگی استان گفت: به جهت موانعی که در فرایند فرزندخواندگی وجود دارد تا کنون 6 همایش و نشست منطقه‌ای در سطح کشور با حضور مقامات قضایی، کارشناسان اجتماعی و مسؤولان سازمان بهزیستی در خصوص رفع ابهامات قانونی و تسهیل جریان فرزندخواندگی برگزار شده و اکنون نشست نهایی و جمع‌بندی این همایش‌ها در مشهد برگزار می‌گردد.
وی افزود: امیدواریم در این همایش، بحث‌ها و تبادل‌نظرها به نقطه‌ی نهایی برسد و نتیجه‌ای حاصل شود که مشکلات قضایی، حقوقی، هویتی و مسائل بین‌بخشی فرزندخواندگی تا حد امکان حل و فصل شده و فرایند واگذاری فرزندان بی‌سرپرست و بدسرپرست به خانواده‌ها تا جایی که امکان دارد تسهیل گردد.
وی خاطر نشان کرد: در این همایش، مقامات و مسؤولان بلندپایه‌ی کشور، وزارت رفاه و سازمان بهزیستی و نیز کارشناسان تربیتی، مددکاران و جرم‌شناسان به بررسی و جمع‌بندی نهایی در خصوص چگونگی اجرای قانون حمایت از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست می‌پردازند تا مشکلات و موانع فرزندخواندگی مرتفع گردد.
حقدادی تأکید کرد: امیدواریم به نقطه‌ای برسیم که کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست، فقط برای یک مدت چند ماهه‌ی محدود و تا تعیین تکلیف قانونی، در شیرخوارگاه‌ها و مراکز تحت نظارت بهزیستی مهمان باشند و سپس به دامان خانواده‌های امین‌موقت، خانواده‌های پدرخواندگی و دیگر خانواده‌هایی که شرایط پذیرش این فرزندان را دارا هستند بازگردانده شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار