رئیس پلیس آگاهی استان یزد از کشف 4 هزار و 31 قلم انواع کالاهای خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد و 200 میلیون ریال در یزد خبر داد.
کد خبر: ۳۸۵۸۷۴
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۸ 28 February 2017
به گزارش تابناک یزد،سرهنگ حسین رضایی گفت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز ماموران پلیس آگاهی یزد یک دستگاه تریلی ولوو حامل کالای قاچاق را شناسایی و در ورودی شهر یزد متوقف کردند.
وی ادامه داد: ماموران پلیس در بازرسی از این تریلی این مقدار انواع کالای خارجی قاچاق را کشف و یک متهم را نیز دستگیر کردند.
این مسئول گفت: متهم کالاها قاچاق شامل پوشاک بچه گانه، کفش، شال و روسری بود از جنوب کشور بارگیری کرده و قصد انتقال به استان البرز را داشت که توسط ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان یزد دستگیر شد.
***
فرمانده منطقه انتظامی خاتم گفت: ماموران پلیس راهور این شهرستان یک دستگاه خودرو پژو 405 را با 25 میلیون ریال خلافی پرداخت نشده متوقف و روانه پارکینگ کردند.
سرهنگ علیرضا صالحی گفت: ماموران پلیس هنگام کنترل خودروهای عبوری این خودرو را به علت
نبستن کمربند ایمنی متوقف کردند.
وی با بیان اینکه در استعلام صورت گرفته از مرکز مشخص شد خودرو دارای این میزان جریمه پرداخت نشده می باشد افزود: خودرو توقیف و روانه پارکینگ شد.
فرمانده انتظامی خاتم با اشاره به اینکه اغلب تخلفات صورت گرفته توسط راننده این خودرو از تخلفات حادثه ساز بوده است افزود: پلیس خودرو رانندگانی را که خلافی معوقه خودرو آنها بیش از 10 میلیون ریال باشد
توقیف و روانه پارکینگ خواهد کرد.
***
فرمانده انتظامی بافق گفت: مأموران پلیس راهور این شهرستان در اجرای طرح برخورد با رانندگان متخلف، تعداد 108 دستگاه وسیله نقلیه متخلف را در بهمن ماه سالجاری توقیف کردند.
سرهنگ بیگلری افزود: در راستای اجرای طرح برخورد با رانندگان متخلف، مأموران پلیس راهور این شهرستان با رانندگان متخلف برخورد و وسایل نقلیه آنها را متوقف کردند.
وی ادامه داد: در این راستا، مأموران پلیس راهور شهرستان در بهمن ماه سالجاری تعداد 92 دستگاه موتورسیکلت و 16 دستگاه خودرو را توقیف و به پارکینگ انتقال دادند.
فرمانده انتظامی بافق از شهروندان خواست با رعایت قوانین و مقررات پلیس را در خدمت‌رسانی یاری کنند چرا که امنیت با قانون‌مداری حاصل می‌شود.
***
فرمانده انتظامی ابرکوه از کشف 49 رأس دام قاچاق از یک دستگاه نیسان در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ احمدکمالی افزود: مأموران پلیس شهرستان هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای ارتباطی به یک دستگاه نیسان مشکوک شده و خودروها را برای بازرسی متوقف کردند.
وی افزود: در بازرسی از این خودرو تعداد این تعداد رأس دام کشف و در بررسی های اولیه راننده خودرو هیچگونه مجوزی جهت جابجایی و انتقال محموله ارائه نداد که با حضور کارشناس دامپزشکی شهرستان مشخص شد این محموله دام قاچاق است.
این مسئول با بیان اینکه ارزش محموله کشف شده 400 میلیون ریال برآورد شده است اظهار داشت: در این رابطه یک دستگاه خودرو توقیف و متهم با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی و دام های قاچاق نیز به قرنطینه دامپزشکی استان تحویل داده شد.
***
فرمانده انتظامی بافق گفت: مأموران مبارزه با موادمخدر شهرستان بافق ضمن توقیف یک دستگاه خودرو سواری پژو405، پنج خرده فروش موادمخدر را دستگیرکردند.
سرهنگ فرهاد بیگلری افزود: ماموران مبارزه با موادمخدر بافق در راستای اجرای طرح کنترل خودروها در محور بافق به یزد این خودرو سواری مشکوک شدند و خودرو را متوقف کردند.
وی افزود: ماموران ضمن توقیف خودرو در بازرسی از آن مقادیر قابل توجهی مواد مخدر از نوع تریاک کشف و راننده را به همراه چهار سرنشین خودرو دستگیر کردند.
بیگلری با بیان اینکه متهمان در بازجویی به بسته بندی و فروش موادمخدر در سطح شهر اعتراف کردند افزود: متهمان تحویل مراجع قانونی شدند.
***
رئیس پلیس راهور استان یزد گفت: ماموران پلیس راهور این شهرستان یک دستگاه سواری پراید را با 18میلیون ریال خلافی پرداخت نشده متوقف و روانه پارکینگ کردند.
سرهنگ منصورجمشیدی افزود: ماموران پلیس راهور هنگام کنترل خودروهای عبوری یک دستگاه سواری پراید را به علت سرعت غیرمجاز متوقف کردند که در استعلام صورت گرفنه از مرکز مشخص شد این میزان خلافی معوقه دارد.
رئیس پلیس راهور استان یزد با بیان اینکه خودرو توقیف و روانه پارکینگ شد گفت: پلیس خودرو رانندگانی را که خلافی معوقه خودرو آنها بیش از 10 میلیون ریال باشد توقیف و با دستور قضائی روانه پارکینگ خواهد کرد.
***
رئیس پلیس آگاهی استان یزد گفت: با توقیف یک دستگاه کامیون بنز توسط ماموران پلیس این استان 23 تن برنج خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد و 200 میلیون ریال کشف شد.
سرهنگ حسین رضایی افزود: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان یزد این بنز را که از شرق کشور عازم تهران بود برای بازرسی و بررسی مدارک متوقف کردند.
وی گفت: با توقیف این کامیون و در بازرسی انجام شده این مقدار برنج خارجی قاچاق فاقدمجوز گمرکی کشف و تحویل گمرگ استان شد.
رئیس پلیس آگاهی استان یزد ضمن اشاره به دستگیری یک متهم در این زمینه خاطرنشان کرد: متهم برای سیر مراحل قانونی به سازمان تعزیرات حکومتی استان یزد معرفی شد.
محورهای ارتباطی استان یزد به دلیل اتصال استان های جنوبی به مرکز کشور و موقعیت این استان در کانون کریدور شمال - جنوب کشور موجب شده تا راه های این استان مورد سوء استفاده برای انتقال کالای قاچاق قرار گیرد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار