رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر کشور عنوان کرد
رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر کشور گفت: طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی در سال جاری همچون سال‌های گذشته برگزار می‌شود که به دلیل عدم اختصاص بودجه تا به امروز، زمان آغاز اجرای این طرح مشخص نشده است.
کد خبر: ۳۸۶۱۱۷
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲ 28 February 2017
به گزارش تابناک از قزوین، مسعود حبیبی در حاشیه دومین جشنواره قصه‌گویی مهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: با وجود محدودیت‌های مالی و با حمایت از جمعیت هلال‌احمر، امیدواریم بتوانیم هفدهمین دوره طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی را در سال جاری همچون سال‌های گذشته در سراسر کشور اجرا کنیم.

وی افزود: یکی از پویش‌های طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی، اجرای کمپین «نه به تصادفات» است و امیدواریم این کمپین را به صورت گستره در 700 پست ثابت سلامت و ایمنی دنبال کنیم؛ در اجرای طرح ملی ایمنی و تصادفات و کمپین نه به تصادفات روند رو به رشدی وجود دارد.

* رصد 20 هزار نفر از اعضای جوانان هلال‌احمر از طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر کشور ادامه داد: در طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی سال جاری پیش‌بینی می‌شود که 20 هزار نفر از اعضای جوانان این سازمان در یک هزار پست ثابت و سیار( 700 پست ثابت و نزدیک به 300 پست سیار در قالب طرح صحاب) فعالیت کنند که این افراد با گشت دوچرخه در سطح شهر توصیه‌های ایمنی را به گردشگران و مسافران ارائه می‌دهند.

حبیبی عنوان کرد: به دلیل عدم تخصیص منابع به سازمان جمعیت هلال‌احمر در حال حاضر نتوانستیم زمان اجرای طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی را به صورت دقیق اعلام کنیم.

 

* عضویت یک هزار جوان در سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر کشور

وی به آمار اعضای سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر کشور پرداخت و گفت: براساس اعلام رسمی، در حال حاضر این سازمان یک میلیون عضو جوان را به خود اختصاص می‌دهد و این آمار حداقل آمار موجود در سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر کشور است.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور خاطرنشان کرد: وجود سه هزار و 500 کانون غنچه‌های هلال در مهدهای کودک، هشت هزار کانون دانش‌آموزی در تمام مدارس سراسر کشور، یک هزار و 100 کانون دانشجویی در یک هزار و 100 مرکز دانشگاهی، 800 کانون جوانان در سطح شهرها، 250 کانون طلاب در حوزه‌های عملیه و نزدیک به 800 کانون روستایی از سایر بخش‌های سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر کشور است.

حبیبی عنوان کرد: سالانه حداقل 400 هزار دانش‌آموز را طرح دادرس با هشت محوریت امدادی و بشردوستانه آموزش می‌دهیم و ناگفته نماند که در حال حاضر، 310 هزار نفر در سامانه جامع جوانان عضو بوده و در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند؛ امیدواریم با جذب جوانان این آمار را بیشتر از میزان موجود کنیم.

 وی تصریح کرد: باتوجه به اینکه سه هزار کانون در مهدهای کودک کشور فعال است، یکی از سرمایه‌گذاری‌های سازمان جمعیت هلال‌احمر، توجه به این غنچه‌ها است تا بتوان از ظرفیت‌های آن به خوبی استفاده کرد.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر کشور به حضور اعضای جوانان جمعیت هلال‌احمر کشور در بحران‌های گذشته کشور اشاره و اضافه کرد: طی ماه گذشته در سراسر کشور شاهد موهبات و بارش‌های باران و برف الهی بودیم که این نعمت‌ها البته صدماتی را به همراه داشت.

حبیبی تصریح کرد: اعضای جوانان هلال‌احمر در این شرایط به عنوان امدادگران حضور داشتند و با کمک به آسیب دیدگان نقش مؤثری را ایفا کرده و مشکلات خانواده‌ها را بررسی کردند.

وی با اشاره به شاخص‌ترین برنامه‌های این سازمان در طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی سال جاری افزود: مطالعاتی را در رفتار ترافیکی مردم و مسافران با حمایت سازمان ملی یونسکو انجام داده‌ایم؛ در این مطالعه آموزش‌هایی را در قالب کتاب به جوانان منتقل کرده‌ایم تا آموزش‌هایی که ارائه می‌شود به صورت مؤثرتر دنبال شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار