رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد خبر داد؛
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد گفت: نخستین مجتمع تئاتر خصوصی مشهد، همزمان با رویداد پایتخت فرهنگی جهان اسلام در مشهد به زودی آغاز به کار خواهد کرد.
کد خبر: ۳۸۶۴۶۷
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۱ 28 February 2017
به گزارش تابناک رضوی،محمدکاظم دبیری با اشاره به ضرورت توجه به مقوله اقتصاد فرهنگ و هنر، بر توسعه زیرساخت های فرهنگی و هنری با مشارکت بخش خصوصی، تاکید کرد.
جانشین دبیر ستاد پایتخت فرهنگی جهان اسلام با بیان اینکه تاسیس سالن های فرهنگی و هنری از جمله نمایش‌خانه از اهمیت بالایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: در سالی که مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام انتخاب شده ، اقدامات ارزنده ای  با حضور و مشارکت فعالانه خصوصی پیش بینی شده که علاوه بر استفاده هنرمندان هنرهای نمایشی و مخاطبان، ظرفیت های جدیدی به حوزه فرهنگ و هنر شهر مشهداضافه شود.
دبیری در باره  پردیس تئاتر مستقل افزود : این مجموعه دارای دو سالن نمایش است که نخستین سالن دو سویه کشور را در خود جای داده است.
وی افزود: این مجموعه به عنوان نخستین پردیس تئاتری خصوصی مشهد، هم چنین دارای استدیو صدابرداری و کتابخانه تخصصی هنرهای نمایشی به ویژه تئاتر می باشد.
معاون مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: از دیگر امکانات مجموعه فوق می توان به برگزاری منظم دوره های مقدماتی و پیشرفته تئاتر با حضور اساتید مطرح ملی و استفاده از شیوه نوین آموزشی تئاتر برای نخستین بار در کشور می باشد.
گفتنی است این مجموعه طی روزهای آینده با حضور مسوولان کشوری و استانی به طور رسمی آغاز به کار می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار