گردهمایی «بزرگداشت خواجه نصير الدين طوسي» در تالار شهر مشهد برگزار شد.
کد خبر: ۳۸۶۹۳۷
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۲ 01 March 2017
به گزارش تابناك رضوي، قائم مقام سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد در حاشیه این گردهمایی گفت: به منظور معرفی شخصیت خواجه نصیرالدین طوسی و خدماتی که به جامعه بشری کرده است؛ بزرگداشت این شخصیت بزرگ علمی و دینی در دستور کار قرار گرفت.
 
غفلت از معرفی شخصيت هاي بزرگ بخشودنی نیست 
 
جعفر رئیسیان زاده افزود:  غفلت از معرفی امثال خواجه نصیر بخشودنی نیست. وی  ادامه داد:  خواجه‌نصیرالدین‌طوسی از نخبگان مشهد و دانشمندان بزرگ شیعه بوده که متاسفانه به دلیل شرایط تاریخی و کوتاهی‌های صورت گرفته شخصیتش مغفول مانده است.
جعفر رئیسیان‌زاده گفت: هویت ملی و شهری ما وابسته به بزرگان و شخصیت‌‌های برجسته علمی و فرهنگی است؛ از اینرو تجلیل از مقام شامخ این بزرگان بر همگان واجب است.
وی با بیان اینکه خواجه‌نصیرالدین‌طوسی از مشاهیر بزرگ کشور است؛خاطرنشان کرد: با برگزاری این همایش خواستیم خواجه‌نصیرالدین‌طوسی را معرفی کنیم تا به واسطه این شخصیت بزرگ از دیگر بزرگان و نخبگان این شهر در حوزه‌ها و تخصص‌های مختلف تقدیر شود.
وی بیان کرد: برنامه بعدی این سازمان هم با موضوع بزرگداشت آیت‌الله واعظ‌زاده‌خراسانی(ره) از علما و اساتید برجسته حوزوی که در مباحث، موضوعات و حوزه‌های مختلفی از جمله مجمع تقریب مذاهب نقش‌آفرین بوده  است برگزار می‌شود و پیش از این مراسم هم بزرگداشت‌های زیادی از جمله بزرگداشت واقعه گوهرشاد برگزار شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار