مدیر کل اوقاف وامور خیریه استان کرمانشاه گفت: کرمانشاه درطرح تربیت حافظان قرآن کریم در سطح کشور رتبه اول کسب کرد.
کد خبر: ۳۸۶۹۶۲
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸ 01 March 2017

به گزارش خبرنگار تابناک از کرمانشاه ، امروز حجت الاسلام عباسیان در جمع خبرنگاران در سالن اجتماعات این اداره، اظهار داشت:  در طرح تربیت حافظان قرآن کریم ده هزارو ۸۰ نفر شرکت که هفت هزار و ۸۰۰ نفر موفق به شرکت در آزمون کتبی این طرح شدند.

حجت الاسلام عباسیان ادامه داد: دومین کار ما در زمینه قرآنی برگزاری مسابقات قرآن است که از اول انقلاب اسلامی تا کنون اداره اوقاف و امورخیریه پیگیر برگزاری این مسابقات بوده است.

وی با اشاره به اینکه امسال شاهد برگزاری چهلمین دوره مسابقات قرآنی  هستیم، تصریح کرد:  این مسابقه در برخی از سال ها دو بار در سال و در سال های اخیر به صورت سالیانه برگزارمی شد.

 این مسئول تشریح کرد:  برگزاری چهلمین دوره از مسابقات قرآنی از ۹/ بهمن / ۹۵ شروع که امیدواریم امسال هم شاهد رقابت خوبی بین جامعه قرآنی باشیم که الان دوره های شهرستانی داریم.

 عباسیان گفت: کرمانشاه در تربیت حافظان قرآنی پیشینه خوبی دارد اما در زمینه نخبه پروری به صورت اختصاصی کار نشده  ومن اقدام جدی برای انجام کار تخصصی در این زمینه ندیده ام.

او عنوان کرد: از معاونت فرهنگی تقاضامندم در هر شهرستان  یک جلسه  تخصصی و در کرمانشاه نیز یک جلسه ویژه تخصصی  با دعوت از اساتید نخبه  کشوری برای تربیت حافظان قرآنی داشته باشیم.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در ادامه به حجم بالای کار در این زمینه اشاره کرد وگفت:  تلاش می کنیم که ۱۰تا ۱۵ نفر از نخبگان راشناسایی و کلاس تخصصی برای آنان برگزار کنیم.

عباسیان خاطرنشان شد: مسابقات ما چند مرحله ای است و نخبگان شهرستان به استان راه یافته و سپس از استان به مرحله کشوری و بعد در رقابت های بین المللی راه یافته که این فرصت خوبی برای فعالان حوزه قرآنی است.

وی برگزاری مسابقات  قرآنی را فرصت خوبی برای سنجش فعالان قرآنی ذکر کرد و افزود: چنین برنامه ای فرصتی برای شناسایی نواقص و رفع آن ها است که در حفظ معارف و احادیث در مرحله شهرستانی هشتادحکمت نهج البلاغه، استانی صد وده حکمت نهج البلاغه و در مرحله کشوری صدو شصت حکمت نهج البلاغه با هم رقابت می کنند.

عباسیان با بیان اینکه در مرحله شهرستانی  شرکت کنندگان  در تفسیر سوره های  یوسف و رعد رقابت کردند، بیان کرد: در مرحله استانی سوره های یوسف، رعد و ابراهیم براساس تفسیر نمونه المیزان و سپس در مرحله کشوری  همین منابع  آزمون آنان بود.

این مسئول همچنان گفت: در رشته حفظ قرآن  جزوات پنج، ده، بیست و کل قرآن داشته ایم و همچنین مسابقه قرآن خوانی، اذان ، دعا خوانی، همسرایی دو یا چند زبانه فارسی-  عربی، فارسی- انگلیسی، مقطع خوانی وانشای فردی جزو موضوع مسابقه های ما خواهد بود.

عباسیان تصریح کرد: از دهم بهمن  ماه  تا بیستم اسفند ماه ما بااطلاع رسانی از داوطلبان ثبت نام کرده و از نوزدهم اسفند ماه سال جاری ستاد مسابقات تشکیل و مسابقات از بیستم فروردین ماه سال آینده شروع و به مدت چهل روز ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در رشته های معارف  یک روزه  در شهرستان ها برگزار خواهیم کرد ، افزود:  ودر بیست وهشتم فروردین سال آینده از علاقه مندان در رشته  های همسرایی وهم قرآن کریم ثبت نام و مسابقه  آنرا در  تیر ماه سال آینده برگزار می کنیم.

عباسیان ادامه داد:  مسابقات مرحله استانی از دهم تیرماه  تا بیستم مرداد ماه سال آینده برگزار و سعی می کنیم در این فاصله زمانی مرحله استانی را تمام و برندگان را برای شرکت در سطح کشوری که از یازدهم تا بیست وششم شهریورماه برگزار می شود را  معرفی کنیم.

این مسئول گفت: سال گذشته در مسابقه های شهرستانی هزارو ۹۸۲نفر شرکت که ۲۰۸ نفر که از این بین ۹۰ نفر آقا و ۱۱۸ نفر خانم بوده به مرحله استانی راه یافته اند که پیش بینی می کنیم امسال جمعیت شرکت کنندگان به بیش از دو هزا. نفر برسد و نخبگان  قرآنی برای استان افتخار آفرینی کنند. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار