مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی خبر داد؛
شهرستان‌های مشهد (به ویژه مناطق حاشیه شهر)، زاوه، باخرز، تایباد، خواف، سرخس، بجستان، رشتخوار و کوه‌‌سرخ بیشترین محرومیت در خراسان رضوی را دارند.
کد خبر: ۳۸۷۲۲۴
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۵ 01 March 2017
به گزارش تابناک رضوی، محسن مسعودیان راد ظهرامروز ضمن تسلیت شهادت حضرت فاطمه(س) ، با اعلام اینکه برنامه‌ها و فعالیت‌های تخصصی کمیته امداد بسیار گسترده بوده و نیازمند اطلاع‌رسانی توسط اصحاب رسانه است، گفت:  دغدغه مسئولان این نهاد ایجاد شرایط مناسب برای محرومان در آستانه نوروز است.
مسعودیان‌راد، برنامه‌های جشن نیکوکاری امسال را همراه با شعار بهار همدلی، شکوه مهربانی دانست و تصریح کرد: در آستانه سال نو قصد داریم با برگزاری جشن نیکوکاری لبخند را به محرومان هدیه کنیم و این جشن در گام‌های ۹ گانه شامل؛ شناسایی خیران ‌نیک‌اندیش، شناسایی خلاء ‌ها و نارسایی‌های سازمانی و اعتباراتی، نیازسنجی از خانواده‌ها، مکان‌ها و محلات با محرومیت بیشتر اعم از مددجو و غیرمددجو، اشتغال، مسکن، ازدواج، تبلیغات رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی، تقویت گام‌های حرکتی و تجلیل از نیکوکاران تعریف شده است. 
مسعودیان راد با اشاره به اینکه هر شهرستان دارای نقاط وشرایط مختلفی است که توزیع هدایا و سبدهای کالای معیشتی، پوشاک و جهیزیه می تواند در آنجا به‌خوبی انجام شود، افزود: جشن نیکوکاری فرصتی برای خیرین محسوب می‌شود و یکی از موارد در کمیته امداد، توسعه و گسترش خیرات و مشارکت و همدلی مردم است.
وی با بیان اینکه خانواده‌ها طبق شرایطی خاص تقسیم و شناسایی می‌شوند و کمک‌ها را به سمت روستاهای محروم و نیازمند سوق می‌دهیم، تاکید کرد: جشن نیکوکاری در سه حوزه مدارس، معابر عمومی و مصلی‌های نماز جمعه طی روزهای ۱۸ تا ۲۰ اسفند برگزار  که در هر یک از روزهای مشخص شده مشارکت مردم جمع آوری می شود.
مسعودیان‌راد تصریح کرد: در رویکرد جدید برگزاری جشن نیکوکاری، به کاهش و حذف ایجاد پایگاه و افزایش مشارکت مردمی توجه شده است به طوری که در استان فقط ۸۰ پایگاه ثابت و در دفاتر کمیته امداد و برخی معابر ویژه مانند اطراف حرم مطهر فعال است و پایگاه‌های سیارو به عبارتی مراکز مختلفی که شناسایی شده اند هم توسط کلیه نهادها، ارگان‌ها، سازمان‌ها، دستگاه‌ها و مجموعه‌های دولتی و غیردولتی استانی و شهری مدیریت می‌شود که ۵۰ درصد این پایگاه‌ها در مشهدمقدس قرار دارد.
مسعودیان‌راد گفت: کمک‌های جمع‌آوری شده مردمی بین نیازمندان سطح استان توزیع می‌شود که حمایت‌ها در قالب این جشن  بصورت نقدی و نیز در قالب پوشاک، سبدکالای معیشتی، جهیزیه، مسکن و اموردرمانی و ... است.
وی استفاده از شیوه های نوین برای دریافت مشارکتهای مردمی را عنوان کرد و افزود: از مجموع هدایای دریافت شده فقط ۹ درصد آن از طریق خدمات الکترونیکی و اینترنتی واریز شده که این عدد بسیار پایین است در صورتی که مشارکت در کار خیر با شیوه ها نوین الکترونیکی سبب سرعت بخشی به توزیع هدایا به نیازمندان و عدم سوء استفاده سودجویان می‌شود.
وی با بیان اینکه خدمات کمیته امداد خراسان رضوی در حوزه‌های مختلف به شکلی گسترده به مددجویان تحت پوشش این نهاد ارائه می‌شود، افزود: امیدواریم که بتوانیم دیدگاه‌های امام راحل(ره) در بحث محرومان را به‌خوبی تبیین کرده و در عمل این دیدگاه‌های ناب را محقق کنیم.
مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی ضمن اشاره به بارندگی های اخیر در استان و وارد شدن خسارتهای زیادی به مددجویان تایباد و خواف ادامه داد: در اثر بارندگی های اخیر به مددجویان تایباد وخواف خسارات زیادی تحمیل شد که با کمک این نهاد، استانداری خراسان رضوی، آستان قدس رضوی، سپاه امام رضا(ع) و دیگر مجموعه‌ها شرایط ایده‌آلی برای این خانواده رقم خورد.
مدیرکل کمیته امداد استان در رابطه با شهرستان‌هایی که بیشترین محرومیت را دارند، بیان کرد: شهرستان‌های مشهد (به ویژه مناطق حاشیه شهر)، زاوه، باخرز، تایباد، خواف، سرخس، بجستان، رشتخوار و کوه‌‌سرخ بیشترین محرومیت در خراسان رضوی را دارند.
همچنین در این نشست تخصصی سلمان دانشور معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خراسان رضوی ،جشن نیکوکاری را فرصتی مغتنم و ویژه برای همدلی و همزبانی خیران نیک‌اندیش و سبقت در فرهنگ خیرات دانست و گفت: کمیته امداد علاوه بر جمع‌آوری‌ مشارکتهای نقدی و غیرنقدی نیکوکاران به دنبال گسترش و تقویت همدلی‌ و انسجام بهتر در حمایت از محرومان و نیازمندان است.
وی با بیان اینکه در سال ۹۴ خیران استان 1میلیارد و 500 میلیون تومان طی 11ماه مشارکت با جشن نیکوکاری داشته اند، گفت: از ابتدای امسال تاکنون 3 میلیارد و ۳۰۰ میلیون مشارکت مردمی جذب شده که نسبت به ‌مدت مشابه سال قبل رشدی ۱۵۰ درصدی داشته است وبیش بینی می شود میزان کمک های مردمی به 5 میلیارد تومان برسد.
شایسته ذکر است: در حال حاضر در سطح استان ۱۷۵ هزار خانوار از خدمات کلی و ۱۲۹ هزار خانوار از خدمات معیشتی ابن نهاد برخوردار هستند.
نشست تخصصی کمیته امداد استان با موضوع جشن نیکوکاری باحضور مدیر کل این نهاد و اصحاب رسانه در اردوگاه ثامن‌ائمه(ع) مشهد برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار