مدیر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد نهاوند اظهار داشت: نزدیک به ۲۲ کتابخانه عمومی و ۲۰ کتابخانه شبستان در مساجد و کانون‌های فرهنگی و هنری مشغول به فعالیت هستند که هرساله از طرف اداره ارشاد اسلامی نهاوند و کانون‌های عالی مساجد کشور و استان ازلحاظ امکانات تحریری و سمعی و بصری تجهیز می‌شوند.
کد خبر: ۳۸۷۵۶۹
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۷ 02 March 2017
مدیر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد نهاوند گفت: جشنواره هنرهای تجسمی بصیر در ۵۶ کانون فرهنگی و هنری مساجد نهاوند در زمینه طراحی، نقاشی، طراحی بروشور و پوستر، خوشنویسی و عکاسی برگزار می‌شود.

به گزارش تسنیم؛ سید سعید میری اظهار داشت: این جشنواره که ویژه کانون های فرهنگی و هنری مساجد نهاوند می باشد در دوبخش  با موضوعات امر به معروف و نهی از منکر اقتصاد مقاومتی، بخش آزاد و جنبی برگزار می‌شود.

مدیر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد نهاوندگفت:  هدف از برگزاری این جشنواره یک روزه در شهرستان نهاوند را شناسایی و شکوفایی استعدادهای درخشان در حوزه کانون فرهنگی و هنری مساجد در زمینه هنرهای تجسمی است.

وی افزود: به جز  اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان، سایر هنرمندان می توانند در بخش آزاد و جنبی جشنواره بصیر شرکت کنند که هنرآموزان آموزشگاه های هنرهای تجسمی در اولویت هستند.

میری بیان کرد: زمان داوری آثار  و اعلام نتایج نیمه دوم اسفندماه امسال است و علاقه‌مندان می توانندجهت حضور در جشنواره آثار خود را تا تاریخ 15 اسفند ماه به دبیرخانه جشنواره بصیر نظارت برکانون‌های فرهنگی و هنری مساجد واقع در مجتمع فرهنگی و هنری امام خمینی (ره)، طبقه همکف شهرستان  نهاوند تحویل دهند.

وی  اظهار داشت: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در نقاط مختلف شهری و روستایی در نهاوند هریک به عنوان یک پایگاه مهم فرهنگی هستند که مدیران و اعضای آنها با کمترین امکانات و بدون دریافت حقوق نقش به سزایی در گسترش فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی در مکان‌های دورافتاده دارند.

میری افزود: برنامه‌های اوقات فراغت در فصول مختلف سال به خصوص تابستان در کنار سایر ویژه‌برنامه‌ها به‌صورت گسترده در سطح 56 کانون فرهنگی و هنری مساجد در رشته‌های قرآنی، احکام، روزنامه دیواری، نقاشی، ورزشی، خطاطی، دستی و تزئینی، تواشیح، سرود، هنرهای تجسمی و ده‌ها برنامه دیگر برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: تعداد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد نهاوند از 8 کانون در سال 88 اکنون به 56 کانون افزایش‌یافته و تعداد اعضای آنها از 3500 نفر به بیش از 4700 نفر رسیده است.

مدیر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد اظهار داشت: نزدیک به 22 کتابخانه عمومی و 20 کتابخانه شبستان در مساجد و کانون‌های فرهنگی و هنری مشغول به فعالیت هستند که هرساله از طرف اداره ارشاد اسلامی نهاوند و کانون‌های عالی مساجد کشور و استان از لحاظ امکانات تحریری و سمعی و بصری تجهیز می‌شوند.

میری عنوان کرد: بیشتر کانون‌ها فرهنگی و هنری مساجد نهاوند مجهز به کتابخانه و سایر امکانات به‌روز مانند دوربین عکاسی و تصویربرداری، قفسه کتابخانه و میز و صندلی رایانه، هستند که ما به دنبال گسترش کانون‌های هستیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار