از سوی فرهنگسرای شهر زیبا و ایمن شهرداری مشهد
مدیر فرهنگسرای شهر زیبا و ایمن از برگزاری جشنواره بزرگ « درخت زندگی» در هفته درختکاری در این فرهنگسرا خبر داد.
کد خبر: ۳۸۸۲۱۱
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰ 04 March 2017
به گزارش تابناك رضوي به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد، محمد باغبان در حاشیه برگزاری نخستین روز از جشنواره« درخت زندگی» گفت: هر روز از روزهای این هفته فراخور نوع برنامه عنوان خاصی دارد. امروز عنوان برنامه «درخت آرزوها» است. در این برنامه کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست مشهدی حضور دارند و ضمن شرکت در برنامه‌های مختلف در نظر گرفته شده از جمله جنگ شادی، مسابقه، آشنایی با موضوع درختکاری و ... به طور نمادین درخت بزرگی را در فضای سبز جنب فرهنگسرا می‌کارند و پس از آن آرزوهای خود را که در زمان برگزاری جشنواره  نوشته اند روی این درخت می‌آویزند. در سایر روزهای برگزاری جشنواره فراخور افرادی که دعوت می‌شوند سعی خواهیم کرد از طریق خیران شرکت کننده، بخشی از آروزهای این کودکان را محقق سازیم.
وی با اشاره به اینکه در هر روز بین 250 تا 300 مخاطب در جشنواره« درخت زندگی» حضور خواهند داشت گفت: در مجموع پیش‌بینی می‌کنیم که 2 هزار هزار نفر در این جشنواره شرکت کرده و از نزدیک و به طور عملی با درختکاری و اهمیت ترویج این فرهنگ آشنا شوند.
وی با اشاره به دومین روز برگزاری این جشنواره گفت:  برنامه «درخت دانش» ویژه دانش آموزان در روز یکشنبه ۱۵ اسفندماه ساعت ۹ صبح برگزار خواهد شد.
باغبان افزود: برنامه «نهال زندگی» ویژه کودکان در روز دوشنبه ۱۶ اسفند برگزار می‌شود؛ «درخت جاودانه» با حضور کلیه‌ی خانواده شهدای مدافع حرم شهر مشهد در روز سه شنبه ۱۷ اسفند ماه و در ساعت ۱۵برگزار خواهد شد. روز چهارشنبه نیز با حضور بازنشستگان و سالمندان مشهدی برنامه‌ای ویژه با عنوان «درخت تجربه» به اجرا درمی‌آید.
وی در خصوص آخرین روزهای این جشنواره نیز توضیح داد: برنامه درخت مسئولیت ویژه شهروندان داوطلب و اعضای شورای اجتماعی محلات در روز پنج شنبه ۱۹ اسفند ساعت ۹صبح برگزار خواهد شد و روز جمعه نیز «درخت همدلی» با حضور زوجین جوان و خانواده‌ها ساعت 10 صبح برگزار می شود. در پایان برگزاری این جشنواره در هر روز مراسم ویژه درختکاری خواهیم داشت و توزیع رایگان نهال و گل و گیاه نیز در جنب فرهنگسرا انجام می‌شود.
مدیر فرهنگسرای شهر زیبا و ایمن به فضاسازی ورودی فرهنگسرا اشاره کرد و گفت: این ورودی با کارهای حجمی از پیام تصویری مقام معظم رهبری در زمان کاشت نهال و احادیث و روایات مرتبط با درخت کاری تزئین شده است. همچنین درختان پارک جنب فرهنگسرا با ربان‌های زرد و قرمز تزئین شده است؛ در لابی فرهنگسرا نیز با حضور مربیان حرفه ای آموزش عملی قلمه زدن و نحوه نگهداری گیاهان آموزش داده می‌شود و به هر مراجعه کننده نیز گلدانی هدیه می شود.
وی در پایان در خصوص اهمیت موضوع درختکاری گفت: امام صادق (ع) فرموده‌اند: شش چیز است که پس از وفات مومن به او ملحق می‌شود که کاشتن درخت یکی از آن شش مورد ذکر شده است. همچنین روایت است از حضرت رسول (ص) که فرمودند: خداوند درخت را برای انسان آفرید، از این‌رو او باید درخت را بکارد، آن را آبیاری کند و در حفظ آن بکوشد. ایشان در حدیثی دیگر می‌فرماید: هر وقت عمر جهان به آخر رسیده، هرگاه قیامت بخواهد قیام کند و عالم بخواهد منقرض شود و در دست یکی از شما نهال درختی باشد چنانچه به قدر کاشتن آن فرصت باشد؛ باید آن را بکارد و از فرصت باقیمانده استفاده نماید. از اینرو در جامعه‌ای که پرچم‌دار اسلام ناب محمدی است توجه به درخت و درخت‌کاری به عنوان یک فرهنگ اصیل و ریشه‌دار بر همگان فرض است. امیدوارم که این جشنواره گام کوچکی در راستای اشاعه و ترویج فرهنگ درخت و درختکاری در جامعه باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار