عضو شورای شهر مشهد:
عضو شورای اسلامی شهر مشعضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: امروز تناقص‌ها و تضادها به شدت شهر را تحت تاثیر قرار داده است و به رغم تمام تلاش‌ها تا رسیدن به پایتخت فرهنگی فاصله زیادی داریم.هد گفت: امروز تناقص‌ها و تضادها به شدت شهر را تحت تاثیر قرار داده است و به رغم تمام تلاش‌ها تا رسیدن به پایتخت فرهنگی فاصله زیادی داریم.
کد خبر: ۳۸۸۲۵۷
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹ 04 March 2017
به گزارش تابناك رضوي به نقل از ایسنا- منطقه خراسان، محمد آصفی‌یزدی، امروز، اول اسفندماه، در نطق پیش از دستور خود در یکصد و پنجاه ‌و نهمین جلسه علنی فوق‌العاده چهارمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، با بیان اینکه امروز مسئولیت‌های سنگینی بر دوش همه ماست، اظهار کرد: برای تبیین سند چشم‌انداز شهر مشهد باید گام‌های موثرتری را برداریم و سیاست راهبردی اقدام و عمل را به منصه ظهور برسانیم.

وی ادامه داد: وقتی شعار پایتخت معنوی ایران را در عرصه‌های رسانه‌ای و افکار عمومی فریاد می‌زنیم و زمانی که مسئولیت سنگین پایتخت فرهنگی جهان اسلام را می‌پذیریم، آیا در میدان عمل در عرصه سیما و نظر شهری و زیرساخت‌های فرهنگی و اجتماعی شهر این ادعا را به اثبات رسانده‌ایم؟

آصفی‌یزدی با اشاره به اینکه شورای چهارم مفتخر است گام‌های بلندی در این مسیر برداشته است، تصریح کرد: راه‌اندازی خط دو و سه قطارشهری که با روحیه جهادی توسط شهرداری و کمیسیون ویژه قطار شهری شورای شهر امروز افتخار ماست، نهضت مسجدسازی، پیوست فرهنگی پروژه‌ها که امروز تبدیل به یک گفتمان شده، ساخت زائرسراهای ارزان‌قیمت، گسترش زیرساخت‌ها و مبارزه زیرساختی با فساد در ساخت‌ و سازها و جاری ساختن فرهنگ و ایثار شهادت در شهر و سرمایه‌گذاری اصولی در حمل و نقل پاک از جمله فعالیت‌های ما در این عرصه است.

وی با طرح این پرسش که آیا این رویکرد و اقدامات برای مشهد کافی است و ما به اهداف و آرمان‌ها نزدیک شده‌ایم، خاطرنشان کرد: امروز تناقص‌ها و تضادها به شدت شهر را تحت تاثیر قرار داده است و به رغم تمام تلاش‌ها تا رسیدن به پایتخت فرهنگی فاصله زیادی داریم.

عضو شورای شهر مشهد با بیان اینکه مردم مشهد به خصوص خانواده‌های شهدا گلایه‌مندند، گفت: امام جمعه مشهد بارها به مسئولین متذکر شده‌اند که اینجا مشهد مقدس است و باید با رویکرد امر به معروف، ناهماهنگی‌های موجود را برطرف کند، اما با هجمه‌های دشمن به آرمان‌های انقلاب اسلامی و فضاسازی‌های سیاسی این راهبرد رهبری در عرصه اقدام و عمل منزوی شده است.

وی با اشاره به اینکه ضعف در ساختارهای مدیریتی و روحیه انقلابی شهر را دچار چالش‌های جدی کرده است، عنوان کرد: ساختار راهبردی مدیریت یک پارچه و مدیریت شهری، حلقه مفقود برنامه‌های چهارم و پنجم توسعه نیز در پیش‌نویس برنامه ششم کاملا تضعیف شده است همچنین مجلس هم در اقدامی شتاب‌زده پارلمان شهری، شورای اسلامی شهر را با کاهش تعداد اعضا تضعیف کرده است.

آصفی‌یزدی افزود: در بخش‌های که موفق بوده‌ایم علت آن وحدت، همدلی، همیاری و مدیریت هماهنگ شهری روحیه جهادی در مشهد بوده است از جمله این‌ها می‌توان به حاشیه شهر اشاره کرد.

وی با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری گفته‌اند من انقلابی‌ام، ادامه داد: اینکه چرا مقام معظم رهبری خواستار روحیه جهادی از مسئولین بوده کاملا مشخص است، زیرا ساختارها و مدیریت‌ها در بخش‌هایی منفعت‌طلبانه، بخشی‌نگر و سیاسی شده است.

فیلم‌هایی در شهر به نمایش در می‌آیند که عین ذلت، بی‌عفتی و بدحجابی است

عضو شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه بالاخره چه کسی می‌خواهد با مفاسد و ناهنجاری‌های مشهد برخورد کند، تصریح کرد: در عرصه تولیدات فرهنگی و هنری، شما می‌بینید نمایشگر سینما هویزه ابتدا تصویری از مقام معظم رهبری پخش می‌کند که فرموده‌اند: «مومن نباید ذلت را بپذیرد» و پس از آن تصاویری از فیلم‌هایی به نمایش در می‌آید که عین ذلت، بی‌عفتی و بدحجابی است.

وی ادامه داد: تئاتر، کتاب، پوستر و عکس، صنایع‌دستی، مانکن‌ها و پوشاک ما چقدر با شهر مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی هماهنگ است؟ آیا دبیرخانه شورای فرهنگ و عمومی استان و استانداری باید صرفا به برگزاری جلسات اکتفا کند؟ چرا اقدام عملیاتی آن‌ها در سیما و منظر شهر دیده نمی‌شود؟ آیا واحدهای صنفی آزادند هر کالایی با هر نوع تصویری را عرضه کنند و وظیفه دستگاه‌های مسئول و ناظر چیست؟

آصفی‌یزدی با اشاره به اینکه در آخرین ماه‌های چهار سال مسئولیت در شهر هستیم، گفت:در این ماه‌های پایانی باید تلاش کنیم از فرصت باقی‌مانده تمام استفاده را ببریم و تحت تاثیر فضاسازی سیاسی انتخابات قرار نگیریم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار