با حضور عموم مردم و مسئولان؛
مراسم ترحیم و بزرگداشت آیت الله واعظ طبسي؛ یار دیرین امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری و توليت فقید آستان قدس رضوي، از سوی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، تولیت آستان قدس رضوی و شورای عالی حوزه علمیه در حرم مطهر رضوی برگزار شد.
کد خبر: ۳۸۸۴۹۴
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۹ 04 March 2017
به گزارش تابناک رضوی، در اين مراسم که با حضور نماينده ولي فقيه در استان خراسان رضوي، توليت آستان قدس رضوي، استاندار خراسان رضوي، شهردار مشهد مقدس و جمعي از اساتيد و طلاب حوزه علميه و عموم زائران و مجاوران بارگاه امام رضا(عليه‌السلام) در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین شجاع و هاشم روغني؛ قاریان بين-المللي كشورمان آياتي از كلام الله مجيد را قرائت کردند و در ادامه آقايان قانع و ماهرخسار به مرثيه¬سرايي و ذكر مناقب اهل بيت عصمت و طهارت(عليهم‌السلام) پرداختند.
حجت الاسلام و المسلمين محسن كازروني در اين مراسم به جايگاه رفيع علماي دين در دوران غيبت كبري اشاره و اظهار كرد: انبيای الهي انسان‌ها را از ظلمت به سمت نور و روشنايي هدايت كردند و علماي دين در حقيقت ادامه¬دهندگان راه انبياء هستند.
عضو مجلس خبرگان رهبري علماي دين را احياكنندگان معنويت در جامعه خواند و ابراز كرد: تاریخ نشان داده است، انبیاء از جمله اثرگذارترين‌ها در طول تاريخ بوده‌اند و امروز بشريت هرچه از اخلاق، معنویت و انسانیت دارد، به بركت آموزه‌هاي آن حضرات است.
وي با بيان اينكه آن‌هايي كه انسان‌ها را از هدایت به گمراهی می‌کشانند، همچون قاتلان بشريت هستند، ابراز كرد: عالمان دين ادامه¬دهندگان جريان هدايت انبياء و اوصيای الهي هستند، اين علما انسان‌ را از مادي‌گرايي به معنويت سوق مي‌دهند و از ذلالت به سعادت هدايت مي‌كنند.
عضو مجلس خبرگان رهبري جریان ولایت را از منظر فقه قابل تصدیق خواند و بيان كرد: فقها حافظان احكام الهي در ميان جامعه هستند. هر زمان فقهي آگاه در مسند امور قرار می‌گیرد، برکات فراواني را به دنبال دارد. اقتدار و سربلندي انقلاب اسلامی ما مرهون فقاهت امام خمینی(ره) و رهبری معظم انقلاب است.
وي پيشرفت‌هاي آستان قدس رضوي را از بركات فقاهت آيت الله واعظ طبسي معرفي و عنوان كرد: رشد و توسعه آستان قدس رضوي در مدت زماني كه ايشان مديريت اين آستان نوراني را بر عهده داشتند، به اندازه هزار سال گذشته اين آستان بوده و اين امر از بركات تصدي يك فقيه عالم است. 
حجت الاسلام و المسلمين كازروني با بيان اينكه آيت الله واعظ طبسي انساني ساده زيست، با اخلاص و متواضع بود، تصريح كرد: ايشان ارادت عميقي نسبت به ائمه اطهار(عليهم‌السلام) به ويژه امام علي بن موسي الرضا(عليه‌السلام) داشتند و خالصانه و بدون تظاهر خدمت می‌کردند.
يادآور مي‌شود؛ آیت‌الله واعظ طبسی در 14 اسفندماه 1395 پس از عمری مجاهدت و تلاش بی‌وقفه در راه خدمت به بارگاه مقدس امام علی بن موسی الرضا(علیه‌السلام) دار فارنی را وداع گفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار