معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه تاکید کرد که نسبت به وقوع قحطی در یمن هشدار می دهیم و دو سوم ساکنان یمن زیر خط فقر قرار دارند.
کد خبر: ۳۸۸۴۹۸
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۲ 04 March 2017

به گزارش تابناک : به نقل از اخبار الآن، «استفان اوبراین» معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه نسبت به وضعیت اسفناک انسانی در یمن هشدار داد.

وی در این رابطه در سخنانی تاکید کرد: نسبت به وقوع قحطی در یمن هشدار می دهیم؛ این یک خطر واقعی است. باید اجازه داده شود تا کمک های بشردوستانه به آسیب دیدگان یمنی تحویل داده شود. دو سوم ساکنان یمن زیر خط فقر قرار دارند.

استفان اوبراین روز پنجشنبه گذشته و پیش از ترک یمن در فرودگاه صنعا به خبرنگاران گفت: صلح بهترین راه برای رنج و سختی های یمن است، یمنی ها را تنها نخواهیم گذاشت وسازمان ملل برای برآورده کردن خواسته های مردم و کمک به آنها بوجود آمده است. سازمان ملل به صورت بی طرفانه فعالیت می کند و تحت تاثیر مسایل سیاسی قرار نمی گیرد.

نماینده دبیر کل سازمان ملل تاکید کرد که کمکهای سازمان ملل به ۶ میلیون نفر در هر ماه می رسد. اما این کافی نیست بلکه باید تلاشهای بیشتری برای ارسال کمکها به بیش از این تعداد به منظور جلوگیری از خطر گرسنگی و قحطی صورت بگیرد.

وی گفت: ما آماده هستیم تا کمکهای انساندوستانه خود را گسترش دهیم اما به حمایت مالی به میزان ۲.۱ میلیارد دلار نیاز داریم. ما به تامین مالی و تسهیل در ارسال کمکها از سوی تمام طرفها در یمن نیاز داریم تا بتوانیم کمکها را به افراد نیازمند در تمام مناطق برسانیم.

اوبراین تصریح کرد: زمان آن فرارسیده است تا همگی برای جلوگیری از خطرقحطی در یمن با یکدیگر همکاری کنند.

گفتنی است، رژیم سعودی حدود دو سال است که با حملات شبانه روزی خود به مردم بی دفاع و مظلوم یمن، این کشور را به آتش کشیده است.



منبع : مهر

برچسب ها: تابناک ، استان ها ، خبرروز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار