معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی با بیان اینکه ثبت‌نام آئین معنوی اعتکاف ایام‌البیض ماه رجب 1438 حرم مطهر رضوی در مسجد جامع گوهرشاد و 6 مسجد دیگر از دیروز 14 اسفند ماه 95 آغاز شد، گفت: مرحله ابتدایی ثبت‌نام تا 20 اسفند ماه جاری ادامه داشته و سپس قرعه‌کشی انجام شده و اسامی پذیرفته‌‏شدگان 24 اسفندماه امسال اعلام می‌شود.
کد خبر: ۳۸۸۶۳۳
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۶:۰۹ 05 March 2017
سید خلیل منبتی درگفت‌و‌گو با خبرنگار تابناک خراسان رضوی اظهار کرد: اعتکاف امسال در حرم مطهر رضوی(ع) در روزهای 21 تا 24 فروردین 96 برگزار می‌شود درحالی‌که علاوه بر مسجد گوهرشاد که در حرم مطهر رضوی قرار دارد در مساجد تحت پوشش آستان قدس رضوی شامل مسجد صدیقیها، مسجد مصلی ، مسجد ملا هاشم ، مسجد خواجه ربیع ، احمد آباد (انتهای خیابان رضا) و مسجد امام خمینی (ره) نیز مومنان معتکف می‌شوند.
 
 ثبت‌نام اعتکاف در حرم مطهر رضوی و مساجد آستان‌قدس آغاز شد / روزشمار اعتکاف حرم امام رضا(ع) اعلام شد / اتباع غیرایرانی هم می‌توانند معتکف حرم رضوی باشند
 
معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی افزود: همه ساله متقاضیان بسیاری برای شرکت در این مراسم پرفیض ثبت نام ‌می‌کنند که امسال در مسجد جامع گوهرشاد، 2 هزار نفر شامل یکهزار خانم و یکهزار نفر از برادران متقاضی معتکف می‌شوند و پیش‌بینی میزبانی از یکهزار و 150 معتکف دیگر نیز در سایر مساجد تحت پوشش، انجام شده است.
 
وی روش‌های ثبت‌نام در اعتکاف را مراجعه به پرتال جامع آستان قدس رضوی و یا به صورت مستقیم از طریق ورود به سامانه اعتکاف مسجد جامع گوهرشاد به نشانی www.etekaf.aqr.ir یا ارسال عدد 8 به شماره پیامک 30000008 دانست.

منبتی با اشاره به پیش بینی شمار بالای متقاضیان اعتکاف در حرم مطهر رضوی و سایر مساجد حریم امام هشتم(ع) تصریح کرد: پذیرفته شدگان از طریق قرعه کشی مشخص شده و اسامی آنان در تاریخ 24 اسفند ماه جاری فقط از طریق سایت اعتکاف و با ارسال پیام کوتاه اعلام می‌شود.
 
 وی آمار پذیرش معتکفان امسال را نسبت به سال گذشته بیش از 50 درصد بیشتر خواند و توضیح داد: محدودیت‌های سال گذشته در مسجد گوهرشاد برطرف شده و افزون بر آن در مساجد صدیقی‌ها با حضور 180 نفر ، خواجه‌ربیع برای 170 نفر و مسجد مصلی برای 150 نفر از خواهران پیش بینی شده و برای حضور آقایان متقاضی اعتکاف هم مساجد احمدآباد با گنجایش 300 نفر ، ملاهاشم 200 نفر و مسجد امام خمینی(ره) برای تعداد 150 نفر معتکف، مدنظر قرار گرفته است.
 
این خادم حضرت رضا(ع) گفت: طبق برنامه روزشمار اعتکاف در بهار سال 1396 زمان پایان ثبت نام روز 28 اسفندماه امسال است و به ترتیب در روزهای 16 و 17 فروردین ماه سال 96 پیش‌بینی برگزاری جلسه توجیهی برای برادران و نیز خواهران عزیز را به صورت اختصاصی و مجزا داشتیم و در روز 21 فروردین ماه سال آتی و همزمان با فرخنده زادروز پربرکت حضرت علی(ع) تحویل کارت اعتکاف و شروع این آیین معنوی را به فضل الهی و مدد حضرت رضا(ع) مدنظر داریم.
 
معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی تاکید کرد: خادمان حضرت ثامن الحجج(ع) تمام تلاش خود را برای بهره‌مندی هرچه بیشتر معتکفان از ظرفیت‌های این مراسم معنوی به کار می‌گیرند.
 
 همچنین طبق آیین‌نامه اجرایی اعتکاف هر ساله آستان قدس رضوی، شرط سنی حضور در این آیین معنوی در ایام البیض، رسیدن به سن تکلیف است که برای پسران 15 سال می‌باشد. ضمن اینکه اتباع غیر ایرانی متقاضی ثبت نام در اعتکاف می‌بایست به جای کد ملی شماره سریال نوشته شده در کنار تصویر روی کارت اقامت خود را در سامانه پذیرش وارد نمایند.
 
 در فرآیند ثبت‌نام اعتکاف، صرفا درج اطلاعات اولیه‌‌ی فردی مانند نام - نام خانوادگی - شماره شناسنامه - کد ملی - کد شهر - شماره تلفن ثابت و تلفن همراه متقاضیان لازم است.
 
 گفتنی است طبق اطلاعیه سامانه ثبت‌نام آستان‌قدس رضوی متقاضیانی که در سنوات قبل پذیرفته شده و به هر دلیل در مراسم شرکت نکرده اند حق شرکت در اعتکاف را ندارند.
 
 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
علوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۸
سلام علیکم
من کارت ویژه اتباع ندارم ، دانشجو هستم و اقامت دانشجویی دارم ، ولی شماره اقامت را که وارد می کنم عملیات ثبت نام انجام نمی شود و وارد مرحله بعد نمی شود.
لطفا راهنمایی کنید ممنون
بخشی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۰
سلام من هم دانشجوهستم وپاسپورت دارم برای کدملی وشماره شناسنامه چی بایدواردکنم؟
جعفری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۰
شماره سریال کارتمو قبول نمیکنه چرا؟؟
milad
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۸
سلام خسته نباشید منم دانشجو هستم باید چیکار کنم
Fateme
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
سلام خسته نباشید من خیلی دوست دارم شرکت کنم ثبت نام کردم ولی اسمم درنیومده اروزم هست بیام مشهدچیکارکنم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار