استاندار همدان با تاکید بر اینکه تا پایان خرداد ماه سال آینده باید انبارهای همدان هوشمند شوند، عنوان کرد: زمانی پولشویی اقدام مذمومی نبود و اولین کسی که بحث مقابله با پولشویی را مطرح کرد، وزیر کشور بود.
کد خبر: ۳۸۸۶۸۸
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۵ 05 March 2017
استاندار همدان با تاکید بر مبارزه جدی با قاچاق کالا برای صیانت از اشتغال موجود استان همدان گفت: اکیپ‌های بازرسی در بازار همدان افزایش یابد تا قیمت و کیفیت کالاها کنترل شود.

به گزارش تسنیم، محمدناصر نیکبخت در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان همدان اظهار داشت: در این ایام و ایام نوروز، اکیپ‌های بازرسی افزایش یابد و بازدیدها مرتب و مستمر باشد تا قیمت و کیفیت کالاها تحت کنترل قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه کسبه و بازاریان همدان در انصاف و تقوا زبانزد و مشهور هستند، گفت: اگر با آسیب‌های قاچاق به تولید و اشتغال کشور مقابله نشود باید از تلاش برای ایجاد اشتغال و افزایش تولید دست برداریم.

نیکبخت با بیان اینکه 15 میلیارد دلار قاچاق به معنای از بین رفتن اشتغال 1.5 میلیون نفر است، گفت: قاچاق کالا سمی است که تولید و اشتغال را از بین می‌برد. دولت یازدهم در مبارزه با قاچاق کالا و ارز در اجرای  تاکیدات رهبر معظم انقلاب و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ورود بسیار خوبی داشته و توانسته 10 میلیارد دلار قاچاق کالا به کشور را کاهش دهد.

وی با باین اینکه در مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید کار علمی و سیستمی داشت تا بتوان تصمیمات مناسبی گرفت، گفت: توقع بیشتری از صداوسیمای استان همدان وجود دارد تا فرهنگ‌سازی لازم را برای عدم مصرف کالای قاچاق داشته باشند.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه تا پایان خرداد ماه سال آینده باید انبارهای همدان هوشمند شوند، عنوان کرد: زمانی پولشویی اقدام مذمومی نبود و اولین کسی که بحث مقابله با پولشویی را مطرح کرد، وزیر کشور بود.

وی با اشاره به اینکه  اگر با قاچاق، مبارزه اساسی نشود، اقدامات انجام شده در اقتصاد مقاومتی هم از بین خواهد رفت، اظهار داشت: 10 میلیارد د‌لار از میزان قاچاق کشور کاسته شده که باید از شغل صیانت شده از این محل، مراقبت شود.

نیکبخت تصریح کرد: با ورود هر ده هزار دلار کالای قاچاق یک فرصت شغلی از دست می‌رود، اقداماتی که در مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان همدان انجام شده، نتیجه بخش بوده است.

وی با بیان اینکه مقابله و مبارزه در کنار نظارت بر بازار هر دو لازم است، تصریح کرد: بنا بر فرمایشات رهبر معظم انقلاب باید به سرچشمه‌ها و ریشه‌ها توجه شود و از فشار به مردم و خرده فروش‌ها خودداری شود.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه صدا و سیما پیش از نوروز از فرصت فرهنگ‌سازی برای استفاده از تولید داخلی با توجه به بالا بودن خریدها و رونق بازار استفاده کند، افزود:  گردشگر خوبی در ایام نوروز به استان خواهد آمد و باید شرایط رضایت گردشگر از بازار را فراهم کرد.

وی فرهنگ‌سازی برای استفاده و حمایت از تولید داخلی و استفاده نکردن از تولیدات خارجی را ضروری دانست و گفت: باید از تولیدات داخل که به اندازه کافی و موردنیاز کشور تولید می‌شود، حمایت کرد و تعرفه واردات از جمله ابزارهای مهمی است که دولت بخوبی از آن برای حمایت از تولید داخلی استفاده می‌کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار