رییس منابع طبیعی و آبخیزداری ابرکوه گفت : تاکنون10 هزار اصله نهال بمناسبت فرارسیدن هفته منابع طبیعی در بین مردم ، ادارات ونهادهای این شهرستان در راستای توسعه فضای سبز به صورت رایگان توزیع شده است .
کد خبر: ۳۸۸۷۳۴
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۰ 05 March 2017
به گزارش تابناک یزد،سید احمد هدایت  اظهارکرد: تا آخرهفته منابع طبیعی بیش از20هزار نهال به صورت رایگان بین شهروندان توزیع خواهد شد .
وی ادامه داد: برای توسعه فضای سبز با در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی منطقه این تعداد نهال از گونه های سازگار با محیط شامل سرو خمره ای ، سرو شیراز ، کاج تهران ، آقاقیا ، زبان گنجشگ ، زیتون و سنجد زینتی ، سنجد از جمله نهال های توزیع شده است.
وی شرکت کارکنان اداره منابع طبیعی ابرکوه درنمازجمعه ، توزیع نهال رایگان در مراسم نماز جمعه و گلزار شهدا ، برگزاری همایش پیاده روی کارکنان ادارات شهرستان و همیاران طبیعت ، عضوگیری همیار طبیعت دانش آموزی، بازدید مسئولان از پروژه های آبخیزداری و کنترل سیل و بیابان زدایی و مراتع ، بازدید دانشجویان از بندهای ساخته شده و عملکرد پروژه ترسیب کربن ، تجلیل از پاسگاه های و نیروی انتظامی در حفاظت از منابع طبیعی و خبرنگاران رسانه های گروهی را از برنامه های هفته منابع طبیعی در ابرکوه اعلام کرد .
بیش از 90 درصد مساحت شهرستان ابرکوه درقالب 480هزار هکتار به عرصه های منابع طبیعی اختصاص دارد که با توجه به شرایط اقلیمی خاص این شهرستان عمده عرصه های طبیعی را اراضی بیابانی و کویری به وسعت 300 هزار هکتار تشکیل می دهد.
بیش از 180 هزار هکتار از عرصه های منابع طبیعی ابرکوه مراتع می باشد که از عرصه های با ارزش منابع طبیعی محسوب می شود.
ابرکوه با 50 هزار نفر جمعیت در 140 کیلومتری جنوب غربی یزد واقع است.

*****
بخشدار خرانق گفت: مردم به اندیشه و برنامه رأی بدهند.
 مجتبی خالصی  در نشست معارفه دهیار حاجی‌آباد با تأکید بر اینکه کشور باید برنامه محور باشد و مردم به اندیشه و برنامه رأی بدهند، خاطرنشان کرد: ما وظیفه‌داریم با ایجاد امید در جامعه و حفظ احترام به تصمیم مردم، شرایط را برای تحقق این امر در انتخابات پیش رو فراهم کنیم.
وی ضمن تقدیر از همکاری و تعامل خوب و سازنده بین اعضای شورای روستای حاجی‌آباد زرین،افزود: با تعامل همه مسئولان می‌توان با اجرای سیاست‌های دولت تدبیر و امید، شاهد ارتقای شاخص‌های توسعه و رفع مشکلات موجود در روستای حاجی‌آباد زرین باشیم.
وی با اشاره به اینکه باید در مدار قانون حرکت و از رفتارها و اظهارنظرهای شخصی، سلیقه‌ای و احساسی پرهیز کنیم، گفت: دولت یازدهم همه تلاش خود را برای توسعه روستاها بکار گرفته و افتخار ما این است که به روستاییان که از بهترین بندگان خدا هستند خدمت می‌کنیم و تمام تلاش خود را در جهت حل مشکلات موجود در روستاها بکار خواهیم گرفت.
بخشدار خرانق افزود: گرچه اعتبارات تخصیصی اندک بوده ولی سعی کرده‌ایم که اگر کار و خدمتی در روستاها و برای مردم شریف بخش خرانق انجام می‌شود برحسب اولویت‌بندی، برنامه‌ریزی منظم و تدبیر باشد تا حصول آن برای مردم صبور روستاهای بخش خرانق امیدبخش نیز باشد.
این مقام مسئول با تأکید بر اینکه کشاورزی بزرگ‌ترین سرمایه روستاییان است وآب نقش بسیار مهمی در این زمینه دارد و با تأکید بر لزوم حفاظت و صیانت از آن، گفت: اولویت اول و مهم بخشداری خرانق در دولت یازدهم کشاورزی و تأمین آب روستاهای بخش خرانق بوده که تاکنون با نظریه کارشناسان مربوطه و از طریق لوله‌گذاری، تعمیر و مرمت قناتها و اصلاح جوی‌ها بخش مهمی از این مساله در رابطه با آب حل شده و شاهد اقدامات ثمربخشی بوده‌ایم.
بخشدار خرانق پیش‌ازاین مراسم با حضور در خانه‌ شهید موسوی از مادر شهید عیادت کرد.
روستای خرانق مرکز بخش خرانق در شهرستان اردکان استان یزد و در 85 کیلومتری شهر یزد واقع شده است.

****
رئیس کتابخانه های عمومی بافق از معرفی پنج کتاب بوسیله مسئولان حوزه علمیه و خواهران طلبه این شهرستان خبر داد.
الهام آقایی ضمن معرفی کتاب تخصصی معجزه صمیمیت نوشته زهره اسماعیل بیگی با موضوع سبک زندگی اسلامی اظهار داشت: جمع صمیمی طلاب و روحانیان بافق و معرفی کتب مختلف در نشست کتابخوان با موضوع زندگی به سبک اسلامی موجب شد تا دانش آموختگان حوزه های علمیه، داشته ها و آموزه های خود را با یکدیگر به اشتراک گذاشته و از حیث علمی اعتلا بخشند.
به گفته رئیس کتابخانه های عمومی بافق در این نشست کتاب هایی از قبیل: سبک زندگی اسلامی و ابزار سنجش آن نوشته محمد کاویانی،نشریه شجره طیبه خانواده متعالی نوشته ولایت اله درویش، رضایت از زندگی نوشته عباس پسندیده، الگوی مصرف نوشته علی اکبر کلانتری،به ترتیب توسط نجمه دهستانی، ریحانه بخشی، اعظم تشکری، مریم برزگری و زهرا گنجی مسئولان حوزه علمیه خواهران بافق ارائه شد.
وی نشست تخصصی کتابخوان با موضوع زندگی به سبک اسلامی را با مشارکت حوزه علمیه خواهران و اداره کتابخانه های عمومی بافق عنوان کرد و افزود:ترویج فرهنگ کتابخوانی و حرکت به سمت سبک زندگی اسلامی از اهداف اصلی این نشست تخصصی است.
آقایی گفت: توجه به خرید و مطالعه کتاب به این دلیل است که کتابخوانی با موضوع سبک اسلامی نقش مهمی در انتقال آداب و سنن اسلامی در جامعه ایفا می‌کند.
چهار کتابخانه عمومی در سطح شهرستان بافق فعال است که یکی از آنها در روستا و مابقی در شهر بافق و آهنشهر فعالیت دارند.
بافق با 40 هزار نفر جمعیت در فاصله 110 کیلومتری یزد قرار داد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار