استاندار چهارمحال و بختیاری:
تابناک چهارمحال وبختیاری- استاندار چهارمحال و بختیاری گفت:شهرداری های استان نسبت به پرداخت عوارض نیم درصد سهم آموزش و پرورش باید اقدام کنند.
کد خبر: ۳۸۸۸۶۲
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۷ 05 March 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- قاسم سلیمانی دشتکی در یازدهمین شورای آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری تاکید کرد:شهرداری های 40 شهر استان باید نسبت به پرداخت نیم درصد عوارض سهم آموزش و پرورش استان اقدامات لازم را انجام دهند.
وی تاکید کرد: در صورت کوتاهی هر کدام از شهرداران نسبت به پرداخت نیم درصد عوارض سهم آموزش و پرورش ، با آنان برخورد جدی و قانونی می شود.
سلیمانی افزود: به همین منظور یک گروه کارشناسی از دفتر امور شهری و شوراهای استانداری، آموزش و پرورش، سازمان برنامه و بودجه، دیوان محاسبات و نماینده شهرداری ها نسبت به بررسی این موضوع اقدام کنند.
استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: تجهیز مدارس استان به وسایل و امکانات مورد نیاز به منظور ارتقای کمی و کیفی خدمات رسانی به مسافران نوروزی باید مورد توجه قرار گیرد.
وی یادآور شد: اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری وضعیت مدارس تخریبی استان را بررسی و گزارش کامل آن را برای تصمیم گیری به شورای آموزش و پرورش این استان ارائه دهد.
سلیمانی دشتکی اظهار داشت: برنامه ریزی به منظور برگزاری مطلوب همایش استانی خیران مدرسه ساز چهارمحال و بختیاری باید با دقت انجام شود.
رئیس شورای آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: به منظور توسعه فضاهای آموزشی استان باید از توان بانک ها، مؤسسات و نهادهای مالی بهره گیری شود.
وی به حضور فعال زنان در عرصه مدیریتی اشاره کرد و گفت: مدیران دستگاه های اجرایی از ظرفیت مدیریتی بانوان در بخش های مختلف کاری بهره گیری کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری نیز گفت: در سال گذشته سهم آموزش و پرورش از درآمد شهرداری های استان پنج میلیارد و 500 میلیون ریال بود که تنها یک میلیارد و 433 میلیون ریال آن پرداخت شده است.
بهروز امیدی تصریح کرد: تا پایان بهمن امسال ادارات شهرستان های 9 گانه و مناطق 17 گانه آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری بیش از 65 میلیارد ریال درآمد اختصاص داشته اند.
وی افزود: امسال 94 هزار دانش آموز از استان در طرح پرسش مهر رئیس جمهوری شرکت کردند که نسبت به سال گذشته 20 درصد رشد دارد.
امیدی تاکید کرد: امسال 115 هزار دانش آموزان چهارمحال و بختیاری در مسابقات فرهنگی و هنری استان شرکت کردند.
وی افزود:سال گذشته به منظور خدمات رسانی به مسافران نوروزی ورودی به چهارمحال و بختیاری 136 آموزشگاه با 967 کلاس و 244 عامل اجرایی اختصاص یافت.
دبیر شورای آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: در نوروز سال 1395 خدمات رسانی به پنج هزار و 560 خانوار با 27 هزار و 800 نفر و 55 هزار و 600 نفرروز در آموزشگاه های استان انجام شد.
وی گفت: در تابستان امسال 29 هزار و 75 خانوار با 145 هزار و 375نفر جمعیت و 290 هزار و 75 نفرروز در مدارس چهارمحال و بختیاری استقرار پیدا کردند.
امیدی تاکید کرد: این میزان نسبت به تابستان سال گذشته 29 درصد رشد داشته و باعث اختصاص رتبه سوم کشوری به آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری شده است.
وی افزود: امسال برای خدمات رسانی به مسافران نوروزی ورودی به چهارمحال و بختیاری 19 پایگاه با 122 مدرسه، 925 کلاس و 247 عامل اجرایی در نظر گرفته شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: تجهیز کامل کلاس های مدارس این استان برای خدمات رسانی به مسافران نوروزی ورودی به این استان هشت میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
وی یادآور شد: جشنواره استانی خیران مدرسه ساز چهارمحال و بختیاری اردی بهشت سال آینده برگزار خواهد شد.
امیدی اظهار کرد: با برگزاری این همایش زمینه بهره مندی بیشتر از توان خیران موجود و شناسایی خیران جدید فراهم می شود.
یکصد مدرسه چهارمحال و بختیاری نیاز به تخریب و بازسازی دارد.
سال گذشته در همایش ملی خیران مدرسه ساز چهارمحال و بختیاری به میزبانی تهران خیران ساخت 71 فضای آموزشی جدید در استان را متعهد شدند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار